Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1343 ggr
Katarinaj
0

Olika Teorier

Undrar över det här med att stänga ner sig.

Har läst olika åsikter om detta. En del anser att man inte kan stänga sina Chakran, men en del anser att det är nödvändigt, för att man annars  blir dränerad på energi.

Jag har ju mil kvar att vandra på den Andliga vägen. men personligen stänger jag inte ner mig.

Min känsla/uppfattning är att är det meningen att jag ska ha/kunna få kontakt med Andevärlden, så får jag/kan jag det helt enkelt. Utan att cermoniera öppna/stänga.

Hur gjorde/gör personer som har kontakt, men inte känner till det här med att stänga av/ner sig?

Hur tänker/resonerar ni andra?

I-am
0

Jag fick lära mig att man blir lätt av med energi när man inte stänger ner sig. Och att man får mer kontroll och starkare kontakt om man lär sig att stänga av och på. Men jag är också långt ifrån färdigGlad

Jennie-S
0

Hej Katarinaj! Kan tyvärr inte svara på din fråga, men gillar den! Vore intressant och läsa vad andra tycker och tänker.. skulle även uppskatta ifall det är ok för dig Katarinaj om någon kanske kunde berätta lite mer om hur dom gör när dom öppnar och stänger också, känner själv att jag inte riktigt har fått klämm på det där..

Hoppas du och alla andra har en trevlig lördags kväll!

Kram

Katarinaj
0

Hej Jennie-S, tror att det finns en tråd här på Forumet om att öppna sina Ckakran.

Själv är jag den otåliga sorten när det gäller det Andliga, jag stänger ju aldrig ner, men för säkerhets skull öppnar jag mina chakran var gång jag ska Meditera eller försöka ta en kontakt.

Men jag orkar inte köra den här tänk dig en Blomma och öppna ett Blad i taget tills Blomman har öppnat sig stuket.

Utan jag föreställer mig mina Chakran som en klick Målarfärg som sätter snurr. Jag snurrar i gång mina Chakran i ett nafs. Funkar för mig, så…

I-am
0

#3 Jag är precis likadan. Men jag fick lära mig att man kan göra det hur enkelt som helst. Jag har lite olika. Tänker som att jag har en kastrull på huvet och lägger på locket när jag stänger, ha ha. Det e enkelt.

Och sen hörde jag att det är bara att tänka på andevärlden så öppnar man sig. Allt ska tydligen vara så enkelt som möjligt bara det funkar för individen. Det älskar jag. Det är så jobbigt med alla procedurerCool

Jennie-S
0

Tack så mycket Katarinaj!

ska prova söka efter tråden och läsa mer om det.. har själv varit lite konfunderad angående det där.. När jag försöker meditera med ledd meditation så har det alltid varit med, men aldrig tänkt på att göra det när jag bara har musik.. hum.. nu vart det många saker som snurrar runt uppe i mitt hjärnkontor..

Tack för ditt svar och hoppas många vill berätta sina tankar ang detta, mycket intressant faktiskt!

Kram

Katarinaj
0

Ah vad skönt att det inte bara är jag. Då ska jag köra så hädanefter. Att bara säga , jag bjuder in Andevärlden. Tror inte heller att det behöver vara så "krångligt". För min egen del, så tror/känner jag att jag har Andevärlden med mig hela tiden.

I-am
0

Precis. Man blir ju tokig av alla dessa olika sätt. Som du säger man vet ju själv när man har kontakt. Och varför skulle det inte vara enkelt. Andevärlden väntar ju bara på att få lysa upp vardagen för oss jordiska.

Nä, våga vägra krångligtTungan ute

Katarinaj
0

Nu ska jag i alla fall stänga ner det mesta, måste krypa ner nu, min klocka ringer 06.15 i morgon.

Ha det gott alla på Ön…

Natti natti

I-am
0

Natt natt, sov gottGlad

Jennie-S
0

Natti natti Katarinaj! Sov så gott o dröm sött =)

Trisha
0

Våga vägra krångligt - I lööööve it! Själv slår jag på en lysknapp och sen är det öppet. När det handlar om att stänga ner, så är det gött att inte få in all information som man får in hela tiden om man är vidöppen, är ju också energi från allt runt omkring oss och alla mår ju inte så där jättebra nuförtiden….

Tänker också ofta på att vi höjs energimässigt hela tiden, vilket vi behöver förhålla oss till. Vi blir mer och mer medvetna. Kanske inte går så lätt att slå igen butiken som det gjorde för ett tag sen. Men då föreställer jag mig att jag fylls mer och mer av ljus, kärlek och glädje så att det som är mindre ljust inte kommer in i mig.

Lite funderingar från mig…

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

BigBear
0

Joo…thats right…I think…Skrattande

stina63
0

Märker mer och mer att jag har lättare att öppna upp mig. ibland så räcker det att jag tänker ÖN så är jag öppen. Sen när jag ska stänga ner så har jag alltid ett litet varningsblad från rotchakran som är öppet.
De trisha har skrivet låter jätte bra och stämmer in på hur jag ser de.

[Hellas]
0

Detta är min reflektion och upplevelser kring detta men jag tror att alla har olika upplevelser.
Jag hade, fram till maj 2007, då jag hittade till ÖN varit totalt öppen, till och från, sedan småbarnsben.
Jag har hela mitt liv haft det otroligt jpbbigt med detta då jag tagit in alldeles för många energier.
Jag har alltid valt att mer eller mindre varit ensam då ingen förstått vad jag pratar om + att energier tillsammans med många människor blivit för mycket.
Att man blir utbränd till slut är inte konstigt alls kan jag förstå idag med facit i handen.

Att gå vidöppen innebär inte bara en ständig uppkoppling till andra sidan utan även, vilket för mig varit absolut jobbigast, en strid ström av information från andra människor som jag inte vill ha, som jag inte bett om helt enkelt, jag vill inte veta allt, är inte intresserad helt enkelt av 100 personers känsloliv om de inte själva vill dela med sig av det.
Jag valde ett tag att åka och handla sent på kvällen då det var färre energier i rullning.

Idag har jag lite bättre kontroll över detta, jag kan ju inte påstå att det är bra men det är någorlunda godkändt, mycket tack vare ÖN och min förstående make som ser på mig när jag håller fpå att damma ur totalt, han placerar mig då på ett ställe i affären och fortsätter handla själv ;-)!
Däremot så betalar jag hellre för dyrare varor om jag kan slippa att vara bland för många människor så det är inte ovanligt att jag handlar mjölk och lite andra basvaror på Statoil enbart pga. detta Skäms!

Att vara vidöppen för mig och känslig innebär att man tar in andra människors frustration, ilska, ledsamhet, rädsla, glädje och sorg. Det blir svårt att sortera ut vad som är mitt och vad som är någon annans tillslut och detta innebär att man kan gå in i en affär jätteglad och en halvtimme senare komma ut med alla dessa känslor i en hemsk blandning + att man samtidigt fångat upp en del från andra sidan.
Att  ha den egenskapen att hela tiden veta vad andra människor tänker säga är inte särskillt spännande, dessutom att alltid känna av om en person inte gillar mig är inte heller speciellt roligt varken för mig själv eller för personen som förstås gör så gott den kan ändå.
Inte undra på att man blir tokig rent ut sagt, man kan ju fundera på hur många människor som egentligen sitter på Psyk på grund av detta!

Platsminnen är en annan sak som kan vara besvärlig, att inte må bra av att visstas på vissa platser, att få glimtar av saker som tidigare inträffat, ofta är det ju inte endast trevliga saker man förnimmer.

Stundtals under min uppväxt har jag stängt av hela denna bit men då har jag även stängt av mig själv och förnekat mig själv så när jag fick denna nyckel för 1 1/2 år sedan och börjaded arbeta med mina Chakran, Öppna/Stänga och verkligen lärde mig att kunna känna skillnaden och styra allt detta flöde mer metodiskt och medvetet öppnades två världar för mig och den viktigaste världen var här och nu där vi lever idag, på moder jord.
Idag kan jag uppleva och se saker med mina ögon på ett lugnt och harmoniskt sätt.

Jag har i ärlighetens namn under åren inte haft några jättestora problem med andra sidan, de vill bara gott och de har alltid funnits där på ett fint sätt utan mitt bekymmer med öppna chakran har framförallt varit den energikänslighet som det inneburit.

Jag skulle kunna skriva en hel avhandling om detta känns det som men jag stoppar här, du som orkat med att komma hit, grattis :)

[Lady-Oona]
0

#14 jösses va bra skrivet…känner igen mig själv…men har hittat ett fint sätt att hantera allt det här ganska bra.

Charka…snurrande energihjul som vi i princip inte kan "stänga" för då stannar kroppen, chakran är inte bara knutna till vår andliga/själsliga del av livet utan också till vår fysiska kropp, varje chakra tar ju hand om sin kroppsdel så att vi kan må bra.

Tror att det är jättevikttigt att lära sig så mycket som möjligt om just våra energifält och om jag inte vill gå direkt på ett chakra så sätter jag mig bara i karantän, en glsskupa runt mig, när jag ska handla på t.ex en stormarknad. Fungerar för mig.

Jag tycker också att uttrycket "stänga" är lite missvisande…"sakta ner"…stämmer bättre in på vad vi borde göra…varje chakra snurrar ju med en viss hastighet…och går det på fullt ös så blir det inte bra, man bör nog hitta bromsen ibland…kanske tänka sig chakrat som en kameralins…och dra åt lite så det blir en mindre öppning…men stäng det inte…det kan bli en bakvänd effekt…din kropp blir i obalans och det vill vi inte.

Chakran handlar om känslighet för en del…men det finns många som arbetar med det "mediala" som inte ens vet om att vi har chakras och det fungerar alldeles utmärkt…

Mycket viktig fråga tycker jag.

[Hellas]
0

#15 Ja, jag håller med dig, att använda uttrycket "stänga av" är ju inte riktigt rätt egentligen utan det är nog mer att man saktar ner hjulen.

Jag brukar också använda mig av en "bubbla" när jag vill avskärma mig från energier, jag brukar beskriva min visualisering av detta lite som i TV serien "Förhäxad"
Den lille bäbisen/pojken (minns inte namnet) som är så extraordinär, skyddar sig genom att vika över en skyddande hinna eller bubbla då något som inte känns bra kommer i närheten av honom.

TantAlma
0

I början av min egen vandring ville jag vara öppen hela tiden , ville inte missa något.Tungan ute Med tiden blir man lite mättad och väljer så småning om att stänga ner sig.

När jag själv känt mig i obalans stänger jag ner mig för då behöver jag spara på energin. Jag är också noga med att stänga ner om jag behöver en ordentlig nattsömn.

Jag öppnar mig lite ytterliggare när jag vill kommunicera, meditera, lägga tarot eller känner av någon energi och är nyfiken.

Jag tror du hittar din egen balans med tiden.