Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertipsråd
Läst 781 ggr
Tatsu
0

Mörka saker

Om man har mycket "mörka" saker i ett sovrum, såsom dödskallar och andra hemska prydnadssaker kan det påverka hur man mår?

Tänkte att om man rensar bort allt svart och bara har glada och ljusa saker kanske det gör en gladare.
Är det någon som har erfarenhet av detta som har "rensat" bort lite saker och sedan mått bättre.

Det skulle vara intressant och veta om det kan påverka en person eller om det är bara vad jag inbillar mig.

Elisabeth-J
0

Om man själv känner att dessa saker påverkar så tycker jag att man ska rensa för att få in nya positiva känslor. Visst tror jag att det kan påverka med mörka och dystra saker och färger och är man känslig så påverkas man ju mer. Lita till din känsla :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

stina63
0

Det kan mycket väl påverka en men det är upp till var och en. Men ibland så mår man lite bättre när man har rensat ut lite de som man inte behöver.. Få lite nytt i huset. Ungefär som när man köper nya kläder eller annat nytt. Då blir man så glad.. Jag blir de ialla fall..

Färger påverkar en väldigt mycket har jag läst,, som tex så ska man undvika att ha röd färg i sovrumet. eftersom de är uppgiggande färg och där vill man sova och inte vara pigg.

kramis Tina

[Hellas]
0

Jag kan bara utgå från mig själv och jag mår inte bra i "fel" rum eller med "fel" färger men jag tror att det som är fel för mig är rätt för någon annan!
Jag vantrivs ju i rum som är "felmömblerade", det fungerar inte alls för min del, jag blir irriterad så det går inte att prata med mig!

Jag tror på "rensa i röran" konceptet och att man mår bättre av att rensa bort allt som man inte använder.
Mår man psykiskt dåligt så är det, för mig viktigt, att hålla extra ordning på det jag har omkring mig.

Är det rörigt både inne i mig och utanför pajar hela själen ihop.
Likaså om jag är på väg att bli sjuk ser jag till att städa så gott det går innan det bryter ut.

Det var lite av hur jag själv upplever det hela och självklart tror jag färger spelar roll, liksom färgerna vi klär oss i.
Men gillar man svart så kan man välja inredning Svart/Vitt och en riktigt färgstark matta + att ha det lite mer spartanskt, inte så många saker.

Observera, jag är lååångt ifrån perfektionist!

FiaH
0

#2 Det har jag oxå hört, så det var nog ett misstag att måla min dotters rum rött, märker att hon är pigg som en mört när det är dax för läggningFlört

loreena
0

Jag tror också att det är upp till var och en. Jag tror inte att det har nån inverkan i sig på en om man köpt en plastdödskalle i nåt varuhus eller andra Halloweengrejer, det har nog mer inverkan om man just har saker som det verkligen ligger något bakom. T. ex en bok eller nåt som har negtiv energi på sig från nån tidigare ägare.

Men det kan nog bra hända att man blir lite nedstämd med såna grejer runt sig och mörka tapeter och kanske tavlor som förställer nåt groteskt. Nog blir man ju gladare av en ljus färg och en tavla som föreställer nåt man tycker om. T. ex en förstoring av ett härligt sommarminne eller nåt som barnen eller barnbarnen ritat.Skrattande

SEn tror jag överlag att man inte mår bra av att ha för mycket saker runt sig. Det gör en orolig. Bara saker som verkligen betyder nåt för en. Det skadar inte med levande ljus och lyktor heller.

Liliella
0

För ca 15 år sedan så flyttade mina svärföräldrar till min ort.

Varenda gång jag besökte deras hem så fanns mina tankar i deras vardagsrum och en viss prydnad, (en pojke med en hund). Denna prydnad tog över rummet tills jag och min mans syster gömde undan den i ett förråd som stod ute.  Sedan har jag inte reagerat längre när jag kommit in i vardagsrummet.  Denna prydnad tog över hela rummet på ngt vis ….

Sägas kan att även min mans syster hade reagerat över prydnaden, fast hon trodde att det var hon själv som var "dum"..

Vi var tvungna att smuggla ut prydnaden, för att svärfar är en riktig"hamster" som sparar allt  och slänger inte iväg något. Han har nog inte märkt att något fattas i o med att han har massor av prydnader och annat på bokhyllan…mycket inhandlat från t.ex myrorna….

Så det bästa är att slänga iväg saker som man kanske blir "sjuk" av, tycker jag………

BigBear
0

Färger påverkar oss massor anser jag. Ex,vis rött är ju en energigivande färg som i många fall kan vara väldigt fel till ex. i ett sovrum för barn….

Det är ingen tillfällighet att horhusen förr ofta hade röda väggar…..även många klubbar osv. har det fortfarande. Sportbilar är ett annat bra exempel….alla vet ju att en röd bil inbjuder till att köra fortare än man borde till exempel..

Den bästa bok jag vet om färger är Theresa Blomqvists "Din personliga inre färg". Läs den Tatsu! Du kommer att gilla den, tror jag!

Kramis / Jerry

Tatsu
0

#7 Tack för tipset. Det ska jag göra, men jag har flera påbörjade böcker som jag måste avsluta.
Gå ner i vikt, med kognitivt beteende: Lisbeth Stahre
The Secret: Rhonda Byrne
2 pocketböcker , deckare
Italienska för nybörjare
+ flera böcker om psykisk ohälsa- peppning
böcker som klä dig rätt med Stilikoner m m

Det kanske är bättre att jag läser ut en i taget så jag vet vad jag läser, som det är nu får jag gå tillbaka för jag har glömt vissa saker.
Typiskt mig, massor av saker på gång och inget blir klart.

signemo
0

Italienska för nybörjare. Den har jag också skaffat. Igentligen bara för att vi varit i Garda resp Rom. och jag tyckte om landet

Var rädda om varandra

Tatsu
0

#9 Jag tycker italienska låter så härligt när de pratar. Jag har med den i bilen och lyssnar och pratar för mig själv när jag pendlar till jobbet.
Har nyss beställt en spansk bok, det är roligt med språk även om jag inte kan lära mig prata kanske jag kan förstå en del. Vi har mycket utländska kunder men då pratar jag mest svengelska. Ska prova med franska längre fram.  Kunderna får roligt när jag ska prata och blandar ihop alla språk men det bjuder jag påSkrattande

Tatsu

sweethoney
0

#10 Visst är italienska vacket! Har pratat flytande förr (och gör nog fortfarande efter ett par glas vin) och önskar jag hade möjlighet att nyttja språket lite mer än vad jag gör nu.

Amor vincit omnia

Kurina
0

#0 Låter som en fråga för en feng shui konsult.

http://www.skonahem.com/oppet-hus/fraga-experten/feng-shui/index.xml?last-page=6¤t-page=0

Att det inte finns någon här i iFokus. Det vore kanske något för den som är insatt.