Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 2717 ggr
Jane-Lyzell
0

Att döda ett djur!

Du lilla ovetande guds skapelse - varför var jag den som blev tvungen att avsluta ditt liv- där i mörka landsvägen när du skulle korsa vägbanan!

Jag gråter inombords för dig och ber dig om förslåtelse - det gick välldigt snabbt en duns så var ditt liv över…….

Det smärtar mig - men jag vet att du nu har det bra- för jag har bett mina vägledare att föra hem dig - till de sällare jaktmarkerna- där du inte längre behöver användas i jakt utan är i harmoni och fred med dina andra djurvänner.

Jag ber för din kompis som fick se allt detta och satt darrandes kvar vid väggrenen- jag ber för din husse och hans familj att de ska kunna förlåta och att deras sorg ska gå över fort.

Tänk om jag bara hade hunnit bromsa - men nu var det inte så - och du måste gå över till andra sidan.Gråter Zedd min vänn hjälp hon.

Jag har dödat en hund idag i en bil olycka - jag vill varna alla som far på våra vägar, att nu har jaktsesongen börjat och det är inte bara villt som springer om kring i våra skogar - utan x antal Jakthundar också- som rymmer och inte kommer tillbaka till sina jaktlag.

Dessa två hundar som jag mötte hadde ingen av dem en enda reflex - min tanke går- borde de inte vara lag på att jakthundar måste ha reflexer på - då det hör mer till vanligheten att de rymmer. Kanske hadde jag sluppit döda denna vackra hund då! Nu såg jag den inte fören det var försent, Hua!

I en tragisk historia dyker våra andevänner ned med assistans fort- då jag presis kört på hunden och hunnit bromsat in(körde på 90 väg) får jag smått panik för att gå ut och se om hunden levde, tanken att behöva slå ihjäl en skadat hund tilltalamig inte värst mycket- jag ber om hjälp av mina andevänner - de kommer en mötande bil som stannar och ut kommer en mamma med hennes dotter - med egna hundar i bilen och tydligen arbetade dessa med hundar i sitt arbete.

De hjälper mig att konstadera att hunden jag kört på är död - och då upptäcker vi en rädd liten hund sittandes i diket som de också tar hand om och fångar in(själv är jag chockad) De ringer polisen som konstaterar att hundarna är anmällda fösvunna och de ringer upp ägaren som kommer efter c.a 30 minuter. Vilket inte var så kul att återlämna en död och en levande hund - men det gick bra och blev ett bra avslut. Han tog med sig sin vän som han klappade om och den levande hunden blev ju glad då husse kom. Men fy vad jag kännde mig ledsen för hanses skull. Men han förstod och var inte förvånad och var tacksam att jag inte kört av vägen!(det var det minsta jag själv tänkte på i det läget)

Jag tror ju inte på tillfälligheter - just när jag dödar en hund - kommer hundexperter till min undsättning - fantastiskt- Tack Mamma och dotter - tänk att det finns medmänniskor som dem.

Lite tankar i natten - då det är lite svårt att sova efter detta! Man undrar ju varför detta hände!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så tagen jag blir när jag läser denna berättelse Jane, jag förstår dig till fullo….du är ju en själ som aldrig skulle kunna göra någon illa, och så får du råka ut för detta….det är inte rättvist….

Och sen att du fick denna hjälp tillsänt till dig visar ju verkligen att andarna fanns där för dig….och du, jag fick en känsla av att det var meningen att det skulle vara två hundar, så att ägaren fick tröst i sin sorg samtidigt….att han fick tillbaka den andre levandes….för hur det än är så hade ju den andra kunnat försvunnit eller blivit påkörd med…..så det finns en mening i allt.

Jag kan bara önska dig en lugn och god natts sömn ändå, för tänk så här…..att nu så såg du att allt ordna sig till det bättre, istället för att hunden hade blivit skadad och rentav stuckit till skogs och fått lida……så det var tur i oturen ändå…..

Skickar massor av varma kramar till dig och änglarna är med dig

Kram/Eija

Jane-Lyzell
0

Gråter tack Eija

Kram Jane

Eija
0

Tycker om dig du mjuka varma själ, vill bara trösta så gott det går… så det behövs inga tack…….sköt om dig ….

skall gå till sängs nu….skickar varma tankar till dig

wolfie
0

Åh så förfärligt!starkt av dig att berätta Jane!Hundstackarn behövde ej lida iaf..Jag själv har setat med i bil när katter blivit påkörda..tyvärr så dog ej en katt en gång..det var hemskt!Men bodde en jägare alldeles i närheten..som fick göra det som måste göras..för katten led oerhört..fanns ej tid o kontakta veterinär som var flera mil bort..

Hoppas du kunnat sova i natt Jane..

Kram Carina

[SusannaK]
0

Gråter…oj oj oj….stackars…dig….*usch*…..

KRAM

Sanna

Elisabeth-J
0

Jane, jag förstår alla dina känslor i det här och jag blev väldigt berörd när jag läste det, samtidigt kan jag le när jag läser om den hjälp du fick för det fanns ju en mening att den bilen skulle komma strax efter med erfarna människor som kom till hjälp. Skönt också att hunden slapp lida och jag tror hans kompis får mycket hjälp nu också. Jag håller med dig angående reflexer, det finns så bra reflexvästar till både djur och människor och fler borde använda sig av dom när dom går vid vägarna.

Sänder varma kramar till dig!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

stina63
0

Stackare jag förstår hur du känner de och blir så berörd av de du skriver.
Sänder massor med varma kramar och ljus till dej// Tina

Magi-cat
0

åh så jobbigt! Känner varmt med dig! Det är sådant där man önskar man ALDRIG ska behöva uppleva.

Så grymt och hemskt. Men vad skönt att det ordnade sig så bra det kunde och att hunden trots allt råkade ut för en ansvarskännande människa…..

Kram till dig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mizzi
0

Vilken jobbig händelse det måste ha varit,förstår och lider med dig, men hunden dog snabbt och behövde inte lida .

Sen mår den ju bra och har det bara gott där den är nu, du får försöka trösta dig med den vetskapen när det känns som jobbigast.

Varm kram Mizzi

Ugglekatten
0

Det var en händelse och berättelse som berör. Det är tråkigt när sånt här händer och jag sänder varma tankar till dig och din upplevelse. Det är också märkligt att när upprivande saker händer så dyker "rätt" människor eller händelser upp (brukar kallas för synkronicitet). Så bra att du fick hjälp och stöd redan på plats.

Efter att själv kört på rådjur och hare så fick jag tips om att med tankens kraft resa ett "ljusstaket" på vardera sidan om vägen med intention att hindra djur komma ut på vägen framför bilen. Hittills har det gått bra, men det har varit nära många gånger. Tror man så funkar det och intentionen är ju viktig.

Oroa dig inte för hundarna - båda är väl omhändertagna. Ta hand om dig själv och ge dig ljus och kärlek. Du har ett gott hjärta.

Och jag sänder dig också ljus och kärlek. /Vindafrid

Frejzan
0

Vilken hemsk händelse. Det är så jobbigt att köra på ett djur, vilket det än är. Vi körde på en katt för inte så länge sen men vi hittade den inte. Det var mitt i natten och vi sökte runt buskarna vid vägen med ficklampa. Bakom buskagen var det öppna gräsmattor. Tog tom ut hunden för att se om hon skulle kunna visa åt vilket håll katten tog vägen, men nej då. Det dunkade till och ett fjärrljus blev trasigt så katten måste ju ha blivit skadad och vi sökte minst en halvtimme så vi gjorde vad vi kunde. Men det är jättejobbigt ändå att veta att den kanske sprang vidare över dom öppna ytorna som var nära och försvann in någon stans längre bort och kanske legat där och dött…

Vibeka
0

Usch förstår att du är ledsen Jane….skönt att ägaren tog det som han gjorde! Sänder varma tankar till dig och ägaren.

Kram carina

Marina2
0

Förstår dig och lider med dig Jane. Men tänk på att du omg. fick hjälp av andevärlden,som skickade de hundkunniga snälla männsikorna. Kram på dig.

Marina

nitsimek
0

Oh, det är hemskt när det händer sånt där  Stackars dej 

För många år sen, på lillejulafton, mitt i natten var jag på väg hem efter en fest.     Inga bilar ute, en mörk väg med åkrar runtomkring, plötsligt dyker det upp en svart liten katt o jag har inte en chans att göra någonting förrän det smäller.

Stannar o går ur bilen, vill inte gå in på detaljer, men den lille stackaren……… Står helt förtvivlad o vet inte alls vad jag ska göra, katten lever ju men är svårt skadad……

Mörkt i alla hus runt omkring, plötsligt närmar sej en bil bakifrån,

stannar o en man går ur : "Vad har hänt, kan jag hjälpa till?   

Han ser katten o säger: "JAG ÄR VETERINÄR JAG TAR HAND OM KATTEN; JAG KÄNNER ALLA HÄROMKRING O KOLLAR UPP VEM SOM ÄGER DEN!!!!!   

Kissen fick ju avlivas, men alltså, är det inte ganska märkligt att han kom just där, mitt i natten, vid just den tidpunkten när ingen annan var ute på vägarna??!!!!

Frejzan
0

Men det var ju meningen … (att han kom just då) Han var sänd av din skyddsängel för att både du och katten skulle få hjälp

Happyspirit
0

Men usch så hemskt Jane! Jag gråter när jag läser. Jag skulle varit helt förstörd också om det hände mig. Samtidigt förstår jag att det inte var ditt fel som du säkert förstår själv också. Men jag förstår din förtvivlan i det hela.

En stor värmande kram till dig!

Jane-Lyzell
0

Tack Alla för er omtankeGlad

Vist var det svårt att sova och vist är hunden kvar i mina tankar - fast jag får se det att jag var den som fick hjälpa denna hunden över - dens tid var ute, tyvärr blev jag den som fick hjälpa på detta sättet!

Men med andevännrnas omedelbara hjälp gick det ju lättare - tack alla att ni bryr er - det betyder mycket när det händer!

Mina tankar går till Hunden och Zedd och deras annhöriga denna dag!

Kram Jane

Britt-Marie
0

Tänker på dig och det du gått igenom idag. Hoppas verkligen att du skall kunna sova i natt. Det kan hända det där så fort att ett djur dyker upp framför en bil. Det är ju inget man vill vara med om, men det händer tyvärr ibland. Min granne här ovanför råkade ut för det där hon med en morgon då hon skulle skjutsa sin lilla dotter till  Dagis. Det är nog 1½ år sedan nu. Alldels vid vår Brandstation i vår by så kom en hund upp vid bilen. Hon hann bara se hunden i ögonvrån och så kom dunsen och olyckan var ett faktum. Den hade hoppat över ett stängsel efter en boll som husse eller matte hade kastat, som råkade hamna på fel sida av stängslet. Hunden levde först men var tvungen att avlivas.

Jag kommer så väl ihåg då granntjejen berättade detta för mig här den gången hur trårarna trillade och hur hon skakade i kroppen hon var så himla ledsen över det som skett. Jag sade till henne att du måste försöka tänka att inte gjorde du detta med vilja, det var en olycka, försökte trösta så gott det gick.

Jane, jag förtår om det varit en jobbig dag för dig.

Kramar om!

Mysan59
0

Oj jag blev också väldigt tagen! Åh så sorgligt, men visst borde hundarna ha reflexer!

(En liten parantes: Hade det varit en varg som tagit hunden, hade ägarna skrikit i högan sky, men inte ett knyst när bilister kör på dom. Absolut ingen kritik mot dig! Oskyldig

Statistiken säger att ca 20 hundar blir tagna av varg under jaktsäsong, medan ett x antal (massor) blir påkörda under samma tid.)

Men visst var det väldigt konstigt att just den mamman med dotter dök upp! Kan inte bara vara en tillfällighet.

Hoppas du kan sova inatt, förstår att det känns jättejobbigt! Gråter

Kram kram :big hug:

[Hellas]
0

Men å vilken hemsk situation jag förstår att det måste ha varit otroligt chokerande och ledsamt, så sorgligt helt enkelt Gråter

Tuva-Lena
0

Känner så för dig Jane! Vilken hemsk upplevelse för en djurvän! Din inlevelse i det du berättar visar hur hårt det har tagit dig. Mina varmaste tankar till dig i din svåra stund. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

I-am
0

Jag är så ledsen för att fick uppleva detta. Jag lider med dig.

Kram på dig din stackare, snart kommer det kännas bättre.

Jane-Lyzell
0

Ja mina vänner det har varit en tuff natt och en tuff dag - tankarna har ju varit med hunden men också med Zedd75.

Tur i oturen är väll att vi har kurs här och man måste fungera en då - livet går ju vidare……….

Vill tacka er alla för era reflektioner och egna upplevelser och tröstande ord!

God natt! i morgon är en ny dagFlört

Kram Jane

kerstinw46
0

Sänder en stor slick till dig.Du kunde inte rå för det som hände.Många slickar från Nosey

MIRJAMI
0

Förstår att det inte var lätt för dig när du körde på vovven. Jag kan nog hålla med ägaren att tur att du inte körde av vägen….det hade kunnat sluta mycket värre än vad det gjorde. En olycka kan hända så lätt, och det är ju inget tyvär som man själv kan styra över. Hoppas att du får en bra dag…….

Mavios
0

Huuuu, som bilförare är det en av fasorna jag hoppas aldrig ska hända mig - att köra på något levande av vilken sort det än må vara.

Som hundägare är det också en fasa bland många att oroa sig över, hunden springer i väg och blir överkörd. Bilisten har oftast ingen som helst möjlighet att undkomma kollision med ett framrusande djur i mörkret. Mer tur än skicklighet i så fall.
REFLEX på alla som rör sig efter solnedgång - gäller även inne i städer. Mörkklädda människor syns inte alls bra utan reflexer.

KRAM Jane, hoppas det känns bättre för dig i dag.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

[Chakra]
0

Kram till Dig Jane! Förstår så väl sorgen!

Aimosdotter
0

Bamsekram!!

Jane-Lyzell
0

Tack ni är för goa - ja det känns bättre idag:-)

Kram Jane