Andlighet vad är det?
Jag satt och tänkte igår kväll på andlighet och vad det är.För mig handlar andlighet om en inre styrka,förmåga att ge av sig själv.Älska andra utan att kräva något tillbaks.Att göra något för andra,männiksor man inte känner personligen. Så på tv igår kväll ett inslag om hur några unga män i Sydafrika,vänt sitt kriminela liv bakom sig.Åker nu ut i kåkstäderna och hjälper och försöker få barn/ungdomarna att inte fasta i olika gäng (där våld är en självklarhet) De gör detta med viss riska för sina liv. Detta är ett fin exempel på andlighet.Att göra något för någon annan.Eller en kvinna här i stan,som under flera år ger mkt av sin tid (även pengar) för att hjälpa stötta och hjälpa utsatta barn i Estland. För mig handlar inte andlighet att få kontakta döda,eller sia om framtiden, Detta kan man tyvärr göra helt utan människo kärlek. Även det finns många bra och fin medium.Men tyvärr också en hel del,som gör för pengar och äran skull. Många ser ju upp till medium,sätter de på en pedestal.Ska jag vara ärlig har jag no själv gjort det. Men för vara stark i sin andlighet,så behövs det mera.
Ingen kritik när det gäller mediumskap eller så. Men jag kan nog tycka,att man blandar ihop andlighet med detta.Betty Shine.skriver just om detta i sin första bok.
Kul och intressant att höra hur ni fundera om andlighet.
Kram Åsa
P.s ni får ursäkta min stavning.Har dyslexi så min stavnig är inte den bästa tyvärr.Tappar ord och stavar som en kråka:-9 Men hoppas att ni har överseende….

Jag håller med dig i det du beskriver angående vad andlighet är. Jag tror inte att det blandas ihop med medium men som medium har man en andlighet med sig, i dom exempel du beskriver bl.a. ett medium jobbar ju inte bara med att prata med andevärlden, det är så mycket mer där man hjälper andra männsikor på flera olika sätt där man bör ha empati, förståelse och viljan att hjälpa utan att kräva något tillbaka. Även om vi tar betalt för våra arbeten så kan det vara bra att veta att vi gör väldigt mycket för att bara vilja hjälpa utan att ta betalt eller kräva något, att finnas för någon i en jobbig period, hjälpa utsatta männsikor genom att lämna bidrag, vara en hjälpande hand, en medmänniska precis som alla andra arbetande, arbetslösa eller sjukskrivna människor. Jag tror att alla har en andlighet inom sig oavsett om man är medium eller har ett annat yrke, många av oss alla männsikor hjälper gärna våra medmänniskor på flera olika sätt, andlighet = kärlek.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Man kan göra goda gärningar och älska sina medmänniskor utan att för den sakens skull vara andlig.
Vikipedias definiton stämmer mycket bra överens med min
Medvetenhet om och fokusering på att alla varelser är själar i tillfälliga fysiska kroppar betecknas vanligtvis som andlighet, och en andlig person skulle då vara en intuitiv människa som står i kontakt med sin ursprungskälla; sitt andliga jag.

Kan bara hålla med dig Molly. Själv har min andliga övertygelse lett till att jag varit tvungen att ta vägar som gett mig allt annat än ekonomiskt överflöd. Dock en massa helt fantastiska upplevelser.
Har sett många som snackar vitt och brett om den villkorslösa kärleken o annat, sen går 5 min och man ser en helt annan sida…. makes you wonder……
Vill bara också säga att jag blir så glad när jag läser på slutet att du skriver och delar med dig trots dyslexi och jobbigheter. Det är väl andlighet om något…. Tack!!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus