Dimensioner??
Hur många dimensioner finns det. Jag antar att det finns olika plan. Eller är jag helt fel ute??
Det hade varit kul att surra lite om detta
tror jag ingen har svar på
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Vill ge dig en vetenskaplig syn på det hela, och din fråga är berättigad, men! Din fråga är såpass stor i omfattningen att den är nästan i princip omöjlig att svara på, därför att det nästan inte går att förklara.
Det enda jag kan säga mer än två svar till dig på din fråga. Den första som är en insikt till ditt inre, det är där du ska söka svaret på din fråga. Du kommer få svar, men ha tålamod. Det kommer inom tid.
Det andra svaret. Det finns oändlig oberäkneligt många dimensioner till så vida att det inte kan räknas ut. Jag vill gärna inte gå in på djupet då det blir en stor tjock bunta med avhandling om ämnet. Har andra priorieter här i livet, så som barn, kärlek och framtid.
Hoppas du är nöjd med mitt svar, så länge. Och tänkvärda ord.

Jag tror också det finns en oändlig massa dimensioner, och själv har jag så svårt för dom som går ut med ett tvärsäkert och besserwisserantal, som att det finns 7, 12 ellr 22 el nåt. Det öppnar ju nya insikter och dimensioner hela tiden för en människa när hon utvecklas. Och det är väl det som är så spännande och kul också - att inte veta allt.
Har en favvis-skiva jag lyssnade massor på för några år sen, fick lust att spela den igen. Det brukade vara min städskiva o bilåkarskiva. Nordmans första, ni vet den där rikshäxan, en av mina favvisar i musikbranschen, Py Bäckman, hade skrivit texten.
I en av dom finns en strof som är ungefär så här:
När du sett allting, vart ska du gå…
I en annan av låtarna:
Det blev ristat i sten, de Tecken vi skulle förstå
så bär dem inom dig nu och låt dem berätta om visdom och frid
Det är väl också magi i livet - att "höra" budskapen i all den musik som tack och lov ges oss som gåvor här i livet. Finns hur mycket som helst att utforska. Tror inte vi får alla svaren än på ett tag, vi jordbor….
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Tack för era svar. Jag har läst lite i några böcker och då var det någon som skrev just 7 dimensioner. Pinit
och kanske lite naivt. Men frågar man inte så får man inget veta
#4 Det finns inga dumma eller piniga frågor å du……jag har också läst en bok för många år sedan som pratade om 7 dimensioner och jag funderade länge på det!
Tyvärr hade jag ju ingen att fråga, annars hade jag absolut gjort det.

Det finns så många du vill ha och anser dig behöva……

#5 Vad skönt då behöver jag inte gräva ner mig
#6 Helt underbart

Absolut inte gräva ner dig! Håller med Hellas här - hur ska vi få reda på något om vi inte frågar. Vi undersöker, känner efter och upptäcker nya svar hela tiden. Härligt, eller hur? Frågor som dina kan ju faktiskt leda till att man tänker till.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
#6 Tack, den förklaringen köper jag direkt, toppen!
en dimension, en rak linje…två dimensioner, ett pappersark…tre dimensioner, vår synliga värld av höjd, djup och bredd…fyra dimensioner, drömmen, kuben…fem dimensioner, tiden…sex dimensioner, in i dig själv…sju dimensioner, alla sex
nåt att fundera över…kanske…om det är viktigt