Grottmänniska
Att vi har levt många liv är jag övertygad om.Jag har själv fått uppleva 2 av mina tidigare liv.Ett som stor,stark skotte i början av 1700-talet.En otrolig upplevelse.I det andra som norsk piga på sent 1800-tal. En undran jag haft länge är hur långt bak i tiden man kan finna tidigare liv.Tänk så häftigt om någon under en regression plötsligt upplevde ett liv som grottmänniska…Någon som funderat i samma banor??
Tesa

Absolut Tesa. Ibland har det varit minnen som hisnat. Tycker inte du som jag att det är helt oslagbart när man får dessa minnen? Jag föredrar definitivt detta istället för att någon talar om för mig var och när jag levt och som vem. Jag måste ha "bevis" i form av egna starka upplevelser, annars räknas det inte för mig.'
En som hade lite andra åsikter frågade mig lite provokativt en gång;
"Så du påstår att du har minnen från andra liv?? Och vad har du för bevis för det då???"
Jag bara stirrade en stund på honom, sen svarade jag; Det skiter jag väl för f-n att ge DIG några bevis. Jag tvivlade på att jag kunde minnas nåt överhuvudtaget, har fått upplevelser som knockat mig och fått dom bevis JAG behöver, skeptiker som jag är tills jag vet själv!!
Det är i alla fall vad jag tycker. Det känns i hela kroppen, själen, hjärtat när något klingar helt rätt. Gör det inte det, då rycker jag på axlarna och går vidare.
Hade några år i samband med mitt "uppvaknande", då jag hade många och intensiva minnen, jättespännande tid. Sen blev det betydligt lugnare, och nu händer det sällan. Skulle väl bara fatta lite om min själsväg då. Kommer väl mer om det fyller någon funktion i det här livet.
Hade ett minne, Tesa som sträckte sig lååååångt tillbaka i tiden. Var nästan lite svårt ta till mig, men sen har jag mött andra människor och vi har "känt igen" varandra och vissa händelser har jag kunnat sy ihop med något jag läst av en person som delat med sig av sina upplevelser.
Visst är det spännande…. vilka är vi egentligen när vi minns hela vår själsväg…?
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Tänk så spännande om man hittade ett av sina tidigare liv som grottmänniska.
Vist finns det tidigare liv - historieböckerna är fulla med dem!
Men till att ni ska vara 100% på att det är just erat tidigare liv - finns enligt mig inga bevis för! Kan lika gärna vara dina guiders liv eller någons liv som du som medial får hjälpa till med och som genom dig hjälper dig själv i ditt liv.
Eller att då du gör regretionen/meditation att någon som behöver återse sitt liv passar på att komma i regrestionen.
Att du som medial kommer till en plats där en själ behöver visa sitt liv och hur den bodde osv……
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Det har gjort mej ödmjuk inför livet.Att VETA att jag levt förr och säkert kommer tillbaka.Det har lärt mej att aldrig någonsin se ner på en annan människa.Att alltid försöka, om inte älska så iallafall försöka förstå andra människor.
När jag upplevde mina tidigare liv fick jag även svar på varför jag i vissa situationer beter mej som jag gör idag.Mycket har en förklaring och jag tycker att livet nu känns lättare att förstå.
#4 Naturligt vis dyker dessa tidigare liv upp av en orsak - för att hjälpa oss i livet - vi hör alla ihop med den stora anden! så i mina ögon inte konstigt att vi får hjälpas åt själar emellan
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#4 Så har jag också upplevt det, så mycket mer förståelse av mig själv.
Jag känner också när det är mina egna liv och när jag får bilder och minnen som du beskriver Jane. Det är ju absolut så att man kan få väldigt starka bilder av forna tider på t ex en plats utan att det för den skull alltid är ens egna minnen.
När jag minns mina egna liv är det alltid förknippat med väldigt starka känslor i hela min kropp och själ, en alldeles speciell känsla där man bara vet.
Som vanligt är det ju ens egna känsla för vad som känns rätt som får vara riktlinjen.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Jag har minnen från 2 tidigare liv som jag fått genom regression, väldigt klara sådana, sen har jag även minne från mellanlivstiden fast det är mer diffust och svårförklarat och inte helt lika tydligt. Skulle vara intressant att höra om nån har minnen från tiden "döden" mellan liven?
Nej det har jag aldrig tänkt på.
Men i en Meditation så fick ja se troligt vis mig.Stå vid en tjärn vet inte om jag var man eller kvinna.hadde läder tröja o var barfota stod o tittade ner i vatnet.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag råkade utför spontana regressioner ett antal år sen, men allt jag hörde såg och upplevde finns i mitt minne som om det hänt igår, alla dofter och ljud kan jag ibland känna igen och veta att det var där jag var eller den doften, lukten vet jag vad det är.
Allt finns kvar.