Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1191 ggr
Sirmerlin
0

Nyhetstorka på ÖN

Jaha när man sitter å läser igenom inlägg så börjar man förstå att det är ständigt återkommande saker. Skulle vilja läsa något vettigt ibland, en text som verkligen känns annorlunda. Det är många inlägg som är återkommande. T.o.m. funderar på starta en ny sajt. Ja vet inte men börjar få en liten svacka gällande ÖN´s inlägg.

Inget nytt under solen. Så att säga.

Blackfeather
0

Nya saker känns alltid inspirerande och stimulerande. Det tror jag nog att vi alla tycker.

Det låter som att du har mycket i dig som vill komma ut (grundar det på din fundering om att starta en ny sajt) så kanske nästa annorlunda och spännande inlägg kommer från dig……Flört

Sirmerlin
0

Jo det ligger lite sanning i det du säger, dock ligger jag på en nivå som är lite svårt för många att förstå. Och jag har lite svårt att sjunka till den nivån som alla förstår vad jag menar och säger.

Som t ex min press, många jag talat med säger att den är så bra och fantasifull, spännande att dom blir mållösa. Jag skrev den då jag låg i en tuff förkylning och när man är sjuk så är man desto mer öppen för det övernaturliga då själen är som ett öppet sår.

Ibland vill ju människor få något vettigt ut av sina liv, och gräset är ju inte grönare på andra sidan heller. Och allt kommer iofs i vågor som ringar på vattnet.

Det har ju varit mycket diskussioner om hur uppläggen på inläggen ska utformas men det kan både ligga för och till last för många. Många människor är ju inte vana vid förändringar heller i all hast. Men ibland och oftast kommer det till med blixtrande fart och då är det bara att acceptera situtationen. Samt även att människor kan känna sig allt för bekväma i sin sits att det blir en rutin.

Förnyelse är ju viktigt som en konstant process, det brukar jag nämna inom Fontänhusrörelsen för psykiskt funktionshinder, på mina föreläsningar.

Och det går ju inte att traggla samma ämnen i tid och otid heller. Hoppas på förändring inom kort iaf. Och att fler människor på iFokus kommer till mötes med en större insikt om vad livet betyder för dom.

Elisabeth-J
0

Du är så välkommen att skriva nya och intressanta trådar :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

Ja, det ser jag också fram emot! *ler stort* Hoppas bara att jag klarar av att hänga med på din höga nivå! *blink*. Go fore it! SirmerlinTungan ute

Mizzi
0

Själv saknar jag bilder med oförklarliga saker på, tycker det är så himmla intressant Glad (dock inte orber)Tungan ute

Så ni som har sådana får gärna visa upp dom för min del annars saknar jag ingenting Flört

stina63
0

Det är alltid spännande med något nytt. Men ibland så vet man inte vad man ska skriva eller om man ska våga skriva om de. Och då räcker det att någon annan börjar med de så följer andra med och skriver

Kram tina

Sirmerlin
0

Jo men det finns ju de som är laddade med energi att dom har något att tillföra medans de finns de som är lite sega vissa dar.

Elisabeth-J
0

Att vissa saker diskuteras och skrivs om flera gånger beror ju på att det blir fler och fler medlemmar som kommer hit och har frågor som vi ibland har diskuterat tidigare men det kan vara bra att det upprepas också för många har missat tidigare trådar och blir glad över dom frågorna och diskussionerna som då kommer in.

Fram med ideer och skriv era berättelser, frågor och funderingar! :)

Elisabeth 

chik
0

Sirmerlin..Om du börjar med ett intresant inlägg så kansk det kommer fler efter..

Har du funderat på de?

Lena litte trög.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Sirmerlin
0

Kanske man ska ha ett gemensamt upprop så att man kan utöka den aktuella listan av senaste inlägg/nyaste inlägg, och lägga fram till iFokus utvecklarna, då det finns ett behov.

Sirmerlin
0

Chik jo, om jag var lite piggare kanske.

Elisabeth-J
0

#11 Sirmelin, du vill ha intressantare inlägg men du själv orkar inte men du vill att andra ska göra det? Hur har du tänkt då? Du vill läsa annat men du vill inte delta själv? Lite funderingar som jag fick med ditt inlägg här nu.

Elisabeth 

hinzidi
0

Några tanker om andlig nivå:

jo mer man "uppgraderas", jo mer man höjner sitt nivå, jo mer forståelse och integritet och aksept ligger i ens vesen. Man talar inte om att vara på högre nivå, när man er på högre nivå. Man upplever det på en annan måte, man upplever inte mangelfullhet, eller graderinger. Misnöjen uppleves inte som misnöje över nåt utanför sig själv, man elskar och aksepterar, och er sin skapelse, som er ALT. Man er ett med alt, och lever inte i atskillelse.

hinzidi
0

när själen begjärer mer, er det et rop til deg själv. Hör du dig själv? :)

hinzidi
0

en annan tanke: när man önsker forandring, börjar det med at själv vara forändringen.

tack for at jeg fick tänka over sådana sakar i dag, har bruk for det själv :)

Sirmerlin
0

Jo du delvis lite rätt i det du skriver Elisabeth, men då känns det mer som att man ska dra hela lasset själv. Det är med gemensam uppkommelse av intressanta inlägg. Att få en delaktighet.

Jane-Lyzell
0

Tror det är resultat av förmånga utbrytningar i iFokus - så som jag talat om i en annna tråd att jag tycker det är synd att man inte kan ha allt övernaturligt under samma iFokus - nu är det utgrenat i

20-40 olika grenar - vilket gör att flera som skrivit här inne öppnar egna iFokus - vilket är tråkigt tycker jag personligen - bättre med alla under samma! Blir mera dynamsiskt då!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Blackfeather
0

#17 Hur menar du då Jane? Kan du precisera dig?

chik
0

#18.    Jag kan tänka mig att det är ett par sajter som har väldigt lika innehåll. så tolkar jag Janes inlägg NR 17.

Och är det så så håller jag med. Jane-

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Blackfeather
0

Ah nu ramlade polletten ned! Tack!

Jane-Lyzell
0

#18 och #19 aldeles riktigtSkrattande det är så jag menar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
0

om man vill kan man ju se det på ett positivt sätt också - lite ädel tävlan och konkurens sägs ju vara bättre än monopol Flört

annars håller jag med simmerlin - med några lysande undantag har det vara ganska tunt med intressanta trådar ett tag nu. Men det blir säkert bättre igen - allt går i vågor!

jag hoppas också att medlemsundersökningen ger ett resultat som riktar upp det hela en aning.

Elisabeth-J
0

#16 Men om alla tänker så så blir det inga inlägg alls. Ingen ska dra hela lasset själv, alla aktiva medlemmar skriver mer eller mindre så du är ju inte ensam.

#17 Visst är det så också, det håller jag med om.

Elisabeth 

Sirmerlin
0

#22 tack, principiellt handlar det om också vad medlemmars inspiritation och upplevelseförmåga av omvärlden. Det är ju föreståeligt att många håller på bli omvända mot ett öppnare liv och förståelse av det andliga.

Och inte har kommit så långt i sin utveckling.

Trisha
0

Jag är otroligt inspirerad av alla svar som kommit på medlemsundersökningen och kommer definitivt göra vad jag kan för att lägga in inspirerande artiklar och trådar som kan höja ytterligare. Jag och Elisabeth har jobbat en del senaste dagarna, så vi har varit lite "torra" ett tag nu. Men det som händer när man jobbar och är "online" i stort sett hela tiden några dygn, är ju att man får så mycket intressant information från de dimensioner där dom ser lite mer än vad vi gör annars i vardagslag…. Så det kommer nog mer från oss…

Sen önskar jag Sirmerlin att du delger oss dina funderingar och startar trådar om dina funderingar! Vore ju jättekul att få ta del av vad du tänker på och få ta del av det här. Vi har ju ett i grunden så fint forum, så vi kan ju alltid önska att du delger oss vad du mer skulle vilja sätta ord på här på ÖN.

Kan bara ärligt dela med mig av hur det var för mig när jag valde bli medlem här. Jag hade en dinosauries åsikter om det här med nätet…. hmmm. Ok - hade fel, erkännes villigt.

Var lite däckad av lite utmaningar i livet, Happy föreslog att jag skulle bli medlem och Elisabeth svarade upp med en artikel om mig och inbjöd till frågor. Vilket gensvar! Har varit en sån underbar möjlighet för mig, åtminstone, att komma igen.

Och härligast av allt - jag fick lov att ändra mig!! Det har gett och ger så mycket att skriva här. Så många människor jag haft kontakt med, både i trådarna och via privata pm. Ger ju inget i den materiella världen, men i själen… mmmmm. Att skriva något som berör någon annan och känna att man når varandra via den här sortens kommunikation, det ger sån lisa till själens sår.

Jag insåg att om jag skriver om det som berör mitt hjärta, så berör det någon annan och många gånger flera människor.

Så Sirmerlin - skriv om dina funderingar. Kan vi inte tillsammans ge mer för att forumet ska öppna upp för ännu fler möten mellan människor. Vi skriver om våra egna själsfunderingar, så blir det ännu fler som responderar och också skriver om sina djupa tankar.

Är väl en naiv skit, men jag tror att ju mer vi delar med oss av våra innersta gömmor, desto bättre kan det bli här på ÖN.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Sirmerlin
0

#25 Jo det kommer, har insett lite av vikten i det hela med, bara det som jag sa tidigare till dig. Man finner människor som förstår vad man pratar om.

Trisha
0

Ser väldigt fram emot att få ta del av dina tankar…

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Sirmerlin
0

åh, hatar när man bara ska scrolla scrolla, scrolla….tihihi.

Lite tufft nu, då jag har känningar från en person som behöver mitt stöd i ur och skur.