OT. Är nere idag
Idag känner jag mig nere. Har så mycket funderingar om det arbete jag har nu. Man skall ju vara tacksam att man har arbete. Men…
Om man vänder sig till någon medial person för vägledning, kan man då få råd om detta?
Tack för din omtanke

Skickar dig en värmande kram….kerstin
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Inge kul alls att känna så som du gör. Men trivs du inte, får du inte en härlig energi av ditt arbete och känner att du får uttrycka hela dig själv - gör då allt för att finna något som du är hur inspirerad av som helst. Se gärna filmen Samtal med Gud. Där sägs det många fina saker, och bl a ungefär så här:
Varför ska någon arbeta med något som inte innebär att man får uttrycka hela sin kraft, engagemang och glädje? Det är ju idiotiskt.
Mycket finare formulerat än vad jag återger. Men tanken är i alla fall - försök hitta det som ger dig max i livet! Ge dig själv chansen till ett kvalitativt liv! Det är ditt liv och du kan skapa det du själv väljer.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
alglar, jag känner så väl igen det du besktriver. Jag är (och har även tidigare varit i samma situation) och vet hur oron och rädslan kan tynga och förlama handlingskraften. Försök att se din oro som ett uppvaknande mot en bestämd förändring som måste genomföras. Resonera gärna med ett medium som du litar på för att få bättre fokus på prio-ett åtgärder och för att få in ny input i dina tankar. Visst ska man vara tacksam för sitt arbete men det är under inga omständigheter acceptablt att dagligen må dåligt där (åtminstone inte en längre tid)
Jag kan lova dig att jag har känt det du känner många gånger men har aldrig varit besviken på vad förändringarna har bringat - tvärtom har de fört mig till bättre och bättre platser för varje gång, även om processen dit har varit ångestladdat :o). Mina änglar (medier) har varit viktiga samtalsparter. Jag är övertygad om att detsamma kommer att gälla dig, om du bara vågar.
Jag önskar dig all lycka till och ser fram emot att höra mer om din framfart! :)