Själen
Suttit och funderat på när själen blir själ igentligen.. när exakt man får sin själ inom sig,då den formas o blir till jaget.. är de när ägget blir befruktat och barnet blir eller då barnet födds och tar sitt första andetag i detta liv utanför modern? Bara en liten fundering såhär på kvällen.
när mamman känner dom första fosterrörelserna kan det ibland kallas att barnet kvicknar, det är då själen intar barnet. Detta är vad jag tror….

Har hört massor av olika teorier om det här och jag har sannerligen inget svar på det. Kan det kanske vara så att vi på själsnivå fattar ett beslut att inkarnera med just dom föräldrarna när befruktelsen sker? Och kanske att vi med själen har en viss närvaro i vår kropp som foster, eftersom det finns människor som hävdar att dom har minnen som foster och vad som hände när de låg i mammas mage (inga sådana minnen själv, bara hörsägen). Sen kanske vi går ner mer totalt när födsloögonblicket är där.
Men vet inte, bara mina kvällsfunderingar, Kybele….
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Så här skrev jag på Existens här på iFokus då vi pratade om just din frågeställning:
Enligt min erfarenhet så åker själen ut och in i den lilla ofödda kroppen. Det är svårt för den att skilja på vad som är vad ännu. Även när bebisen är född och liten åker själen ut ibland. Anledningen till att de små sover så mycket är just att själen måste så att säga hämta andan och justera sig för att vara i kroppen resten av livet. Och då åker den iväg, fast det kallas ju också astralresor. I alla fall när man är vuxen *L*
Jag lägger till lite mer: Anledningen till att själen åker ut och in i kroppen är för att själen vibrerar på en så hög frekvens. Då blir det lite svårt för själen att komma ner på jorden där vibrationerna inte är så höga, det är ganska tungt på jorden.
Detta är som sagt mina tankar och erfarenheter kring detta.

Jag tror själen kommer då man blir befruktad.. att man just då får tiden att växa samman med kroppe man fått och lära sig o rena sin själ via modern o föddas på nytt :) de är va ja tror men ska bli intressat o se vad andra har att säga om saken denna kvällen då min hjärna tydligen börjat jobba lite extra ;)