Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 711 ggr
Mizzi
0

En undran ...

Hade som vanligt svårt att somna i natt så jag låg och fundrade lite över detta med platsbundna "spöken" ( jag kallar dom spöken som inte gått över och dom som gått in i ljuset för andar för att hålla isär dom =) )

Sylvia Brown skriver ju i sin bok att spöken som är platsbundna inte kan förflytta sig utan är kvar just där dom dog.

Men då tänker jag på alla som tex dog i Estonia katastrofen, om det finns dom där som inte förstått att dom är döda.

Betyder då det att dom stackarna irrar omkring där i skeppet på havsbotten och inte kan komma någonstans ???

Om det är så hur ska dom stackarna kunna få hjälp att gå över, mediumet kan ju inte gärna dyka ner där och hjälpa dom om ni förstår hur jag menar.

Och vem ska dom kunna påkalla uppmärksamhet från där mitt ute i havet ??

Knasig tanke och fråga kanske men endå =)

//Mizzi

[Lady-Oona]
0

Mizzi, jag förstå dina tankar men du behöver inte oro dig alls, ingen blir övergiven eller utan tillsyn….alla har vi en speciell vän, en Ledare, guide, skyddsängel, följeslagare eller vad du föredrar att kalla det. Dessa vänner ser till att du inte "mår sämre än du behöver" om du förstår vad jag menar. Andevärlden är ett energitillstånd lika mycket som "en plats" och den är alltid befolkad av olika Krafter och enerigier. En annan sak att komma ihåg är att i den Andra världen finns ingen tid, det du och jag kallar dagar, år och månader är kanske en sekund för de som lämnat sin fysiska kropp.

Jag kan inte svara på om det irrar omkring omkomna ner i Estonias vrak och  de som ev. irrar omkring så är det något som inte sker på själva platsen utan är ett sinnestillstånd för de som omkom…de upplever det liksom inom sig själva allt det som skett under uppsikt av sina Andevänner och när en förändring sker i deras "inre upplevelse" och när de kan ta till sig att kroppen är död…det räcker med mindre än en tusendels sekund av en sådan tanke, så öppnas deras inre ögon och de ser alla ljusvänner som finns runt dem, resten sköter sig själv.

Sedan en annan reflektion, Sylvia Brown är ETT av massor av medium och hennes böcker är ingen manual för hur det ÄRutan hur HON upplever det…variationen av upplevelser när det kommer till andevärlden är enorm och för att inte tala om tolkningen av det upplevda.

Lady O

stina63
0

Bra fråga Mizzi.. Men de som lady- Oona skriver ovanför tycker jag låter bra.

Kram Tina

Mizzi
0

Då förstår jag lite bättre tack för svaren Glad

Happyspirit
0

som jag har förstått det hela så finns det hjälpare i andevärlden som hjälps åt vid större katastrofer. Tex. krig. Deras uppgift är att föra dessa stora mängder offer till ljuset och ofta följs de åt. De här ljusvarelsernas uppgift är just att arbeta med detta. Så du behöver inte vara orolig de tar hand om detta.