Sylvia Brown
Jag har förstått av er här på forumet att Sylvia Brown´s böcker är läsvärda.
Jag har aldrig läst något av henne och det här forumet har fått mig att vilja veta mer. Vilken av hennes böcker ska jag börja med? Finns det någon annan ni kan rekomendera? En "första ABC bok".

Jag läser just nu "på andra sidan". Den är jättebra och man får lite förståelse för saker man tidigare inte förstått.

Hej Morsan1…jag har läst dom..men som en skrev så kan man läsa hur som helst…tråd finns redan om bökerna…men jag började med MELLAN TVÅ VÄRLDAR sen LIVET PÅ ANDRA SIDAN..sen har jag även läst (Besök från andra sidan..Lär av dina tidigare liv…drömtydningar)..jag köpte poketböcker..på bokhandlen..50-60 kr styck…….mycket bra böcker…
Dessa böcker är kanon!!!! :)))))))))))))

Finns de att köpa hos AdLibris? För det blir oftast billigare tycker jag.
Tror inte det har någon betydelse vilken bok du börar med. Men dom är bra.. jag fasnade för dom direkt. Boken om livet på andra sidan blev jag väldigt fasinerad av. Var så mycket som jag kände igen när jag läste de.
Kram Tina

Hej på er!
Det är ju 100 år sedan jag startade den här tråden så nu har jag hunnit läsa Sylvia Brown. Jag tycker personligen inte att de är så himla bra kanske….Lite mycket gudstro för min smak.
Jag kan däremot tipsa om Rosemary Altea. Hon skriver bra, enkelt och intressant och utan det religösa, (kanske lite men inte alls i närheten av Sylvia.) Min favorit av henne är "Örnen och Rosen" som handlar om hennes mediala väg från början. Riktigt bra!!
Kram på er
Håller med Morsan1 lite. Böckerna må vara läsvärda men dom präglar ett sett som man skall uppfatta som sanningsenligt. Sen är min skeptism lite väl stor mot just personer i kändiskretsar som använder sig att och utnyttjar det övernaturliga för egen vinning.
Haha jag ser nu att du startade tråden 2007, såg inte de ibörjan…
Kram Tina
#6 Örnen och rosen är en kanon bok! Du ett litet tips.Betty Shines bok Helande kraft är ytterligare en kanon bok!
Kram Marina

Hennes böcker är mycket bra. Kan nog läsa dem i vilken ordning som helst skulle jag kunna tro.
Håller nu på med en bra av en annan författare Gordon Smith och heter" Den otroliga sanningen" Kan rekomendera den boken med..
Betty Shine har jag också läst en bok av. " Det oändliga sinnet " hette den.
Det finns ju en hel del bra böcker

Måste säga att att jag tycker hon flummar iväg lite väl mycket i "Livet på andra sidan" med byggnader o andra saker sen är hon lite för religiös för min smak samtidigt som förkastar de icke religiösa. men böckerna är ju intressanta trots detta.

Jag läser just nu "Besök från andra sidan" den har jag lånat på biblioteket.
Jo lite flummig är nog Sylvia men böckerna är bra, ibland kanske hon beskriver lite väl om hur det ser ut på Andra sidan, känns lite overkligt, hur kan hon vet allt så deltaljerat?… jaja whatever…..
Personligen gillar jag Rosemary´s böcker mera än Sylvias. Sylvia Brown har några ideér om andevärlden som jag inte kan köpa in på. Däremot så har jag själv besökt vissa av de platser som hon beskriver i boken. Så jag är lite kluven till hennes böcker. Men jag brukar ta det bästa av alla världar och känna efter vad som känns rätt för mig.
Sylvia Brown är ofta med på Montel på trean.7:55 alla vardagar.

#14. Samme her. Hun forteller veldig mye, men jeg har litt vanskelig for å kjöpe alt. Da jeg var på kurs hos marion dampier jeans i våres, kom vi innpå forskjellige kjente medium. Hvorpå en av deltakerne begynte å snakke litt på Sylvia's böker. Hvorpå Marion sa- utifra sine oppfatninger- at joda, sylvia har nok litt greie på enkelte ting, men hun blander tingene.

Väntar med spänning på böcker jag skickat efter. Både Rosemary´s och Sylvia´s, ska läsa och bilda mig en uppfattning av dessa två. Har sett Sylvia på tv och jag tycker att hon känns hård och enkelriktad (det är orsaken till mina bok köp) Svårt att tro att ett populärt medium kan köra det racet.
Jag har väldigt svårt för Syliva,en fd arb kamrat lånade mig en bok med henne.Tror det var mellan två världar. Tyvärr var det inte något för mig. Kunde inte riktigt ta till mig hennes sätt att tolka/se på andevärlden. Ja faktiskt väldigt främande.
Sedan har jag inte läst något mera,av henne. Jag läste inte ens ut boken jag fick låna. I våras tittade jag en f.m. på tv3. Kom in i mitten på programet. Det var ett medium (Syliva) som tog mot frågor och länkade,för tv-publiken Jag tänkte "herre gud" vad är detta!! Efter ett tag förstog jag att det var Syliva B och då förstog jag ännu mera varför jag inte kunde ta till mig hennes bok eller hennes syn på andlighet.
Jag läser gärna böcker om medium och mediumskap.Både Betty Shines Och Rosemarys böcker är mkt bra. Har under de senaste åren läst bl:a Bennys böcker,men även Lena R och Allison Dubois (från tv-serien medium.) böcker är bra. Men tycke och smak är olika,vilket är tur.
Men just Syliva är inte medium som tilltalar mig…
Kram/Åsa
Jag såg Sylvia i går på Montel show. Och en Show kändes det verkligen som. Hon svarade på tidigare liv åt folk. Kändes inte trovärdigt någonstans faktiskt. Hade samma tanke som Molly. Tänkte Jisses…..
Vad är detta????
Min tanke är att Sylvia säkert har varit bra en gång i tiden men att det spårat ur någonstans på vägen. Det här jag såg igår var verkligen inte bra.
Kan nog hålla med Happy till viss del… böckerna är bra men det är för mkt detaljer på vissa ställen…hur kan hon vet allt.. känns inte riktigt troligt…

Jag kan hålla med både #19 och # 20 håller just på och läser mellan två världar.
Det är mycket man undrar över hur hon verkligen kan veta, och jag tänker också i banorna att hon säkert varit bra en gång i tiden men att det spårat ur någonstans på vägen.