Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterböckerfilmtips
Läst 1134 ggr
Elwin
0

Bra butik

Nu minns jag inte namnet, men det gör nog nån annan här, hoppas jag. Det är ett bokantikvariat strax efter Vattumannen här i Sthlm. Många andliga/esoteriska böcker. Finns väl ett fåtal nya också. Utbudet varierar, har sett Osho Zen Tarot där (ny) samt hittade pocketversionen av A Course In Miracles (80 kr, begagnad).

Kom att tänka på butiken just idag, då jag jagat "Reklamation till Kosmos" men den är lika indragen/bortplockad från nätbutikerna som svartlistade böcker var under nazzarnas bokbål. Obegripligt.

Nån som vet namnet? Om inte annat ska jag inom snar framtid ta mig dit och leta, och verkligen notera vad butiken heter.

Hursom, bra ställe att leta begagnade böcker på…

hinzidi
0

wow, vad säger du! 80 kr for ACIM!

I norge koster den 690 nu. Jag själv köpte den for ca 400 skr. Då måste jag senare köpa ett tillegg som inte var med i den svenska översetningen, til 100 kr, "Bönens sång" och "psykoterapi".

men nej- jag vet inte namnet, by the way. Sök upp adressen på eniro? Du har iallafall adressen til Vattumannen, så kan du se vad annet som dycker opp på den gateadressen, eventuelt.

Elwin
0

Ja, begagnad alltså, den extremt tjocka gröna "pocket"-versionen (men visa mig de kläder med en ficka stor nog för den och jag ska visa er ett 2-manstält).

Känner (tror jag) inte igen de där tilläggen…

Men har däremot läst "den äkta" ACIM, som folk mailade runt på nätet för cirka 10 år sen, i en protestkampanj över nån inbillad censur av den version som säljs.

Äkta eller inte, var ju bara utkast, klotter, överstrukna eller flyttade stycken.

Tja, antingen googlar jag eller besöker butiken fysiskt nästa gång jag är inne i city. Lovar skriva namnet här sen Cool

Elisabeth-J
0

Här kan du beställa Reklamtion till kosmos:

http://bokiboki.se/reklamation+till+kosmos+9789153430377/

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elwin
0

Ej i lager…

Men tack ändå.

Hoppas nån bestämmer sig för att trycka ny upplaga, ty det är väl det som är "felet" gissar jag.

Elisabeth-J
0

Hmmm den fanns för ett par veckor sen där. Men jag tipsade om det här så kanske många beställde den då. Jag ska leta vidare , ger inte upp så lätt :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elwin
0

Nä inte jag heller… beror på stjärntecknet. Bland annat Skrattande

[Hellas]
0

Jag googlade på ISBN nummret:

9789153430377

Kanske någon av de träffarna leder till ngt. vettigt :)

Elwin
0

Efter klick på tre länkar:

1)

Titeln har utgått ur sortimentet

2)

Status: Definitivt slut

3)

Tillgänglighet: Upplagan slutsåld

Man undrar ju vad faen det är frågan om?

Tack ändå, Hellas Gråter

[Hellas]
0

Sorry, jag orkade inte ens kolla länkarna Skäms!

Hehe…vet inte om jag ska skylla på stjärntecknet, energihöjningen eller….det mest troliga, Latmasken.

Kanske Tradera kan ha någonting!

Elwin
0

Kanske alla 3 varianterna? Skrattande

Hmm, Tradera… me not like. Hoppas på butiken jag skrev om här… Cool

hinzidi
0

søkte på den jeg også, for å se om jeg fant den ,men utsolgt overalt ja. Eneste var "Øvningsboken for kunder hos kosmos", eller hva den het, på internetbokhandeln.se

så trist da, jeg også har sett den boken i bokhandler her og der, og nå er den plutselig utsolgt overalt? Kanskje den finnes i Norge ennå, google litt på norsk.

her er den kanskje på amazon.com?

Elwin
0

#11: Ja visst är det skumt att bara poff så är den slut överallt? Verkar som om författaren eller bokförlaget stoppat boken ju…

Men, trots att det är lite jobbigare att läsa, så ska jag nog leta upp engelskspråkiga originalet…

hinzidi
0

ja, jeg så flere böker av henne på amazon, i linken jeg ga der oppe, men jeg vet ikke hva den heter på engelsk. Men noen böker av henne var det der iallefall

Elwin
0

Cosmic Ordering: Complaints to the Universe

===

Glad

hinzidi
0

hehe!

men jöss, på amazon er den også ikke å få tak i. Ja, må väre noe her..tatt vekk, eller noe, hm

Elwin
0

Den verkar verkligen "stoppad". Har författaren ångrat att hon skrev den, eller? Man undrar ju…

Elwin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Newsflash: Butiken ligger på Drottninggatan 85 i Sthlm och har därför det fyndiga och genomtänkta (NOT!) namnet Antikvariat August.

Enda Bärbelboken var nån "Handbok till…" och i övrigt verkade de ha blivit extra-utrymme till Vattumannen strax bredvid. Gick in där sen och såg exakt samma böcker (utöver de begagnade, alltså). Fast de var aningen billigare på antikvariatet. Tror jag.

Inga Tecken på nätförsäljning eller ens en webbsida.