OT Idol 2008
ikväll börjar Idol igen med en ny jury, ska ni följa denna säsong av Idol? Själv tycker jag att det är jättekul men blir så ledsen av juryns elaka kommentarer, rak ska man vara men man kan formulera det på bättre sätt som inte sårar och gör så ont hos deltagarna.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vaa?? är det inte samma jury längre? hum.. vilka är det som ska vara istället då? några kända tro? Men precis som du säger så kan dom vara väldigt extrema på sina komentarer men jag tror nog att dom är ombedda att kläcka ur sig sånna saker.. kanske säljer det mer, vad vet jag.. men tycker synd om dom stackarna som får dom..
Jo hade tänkt att se det.. lite extra kul såhär i början tycker jag 

Nya juryn består av Andreas karlsson, Anders bagge och Laila Bagge.
Elisabeth
Jag ska se den Det gör jag varje år, Tycker det är så roligt och intressant och dom är så duktiga.
Ja ibland är juryn lite väl elaka men jag tror att vissa av dessa personer som provsjunger är inhyrda
!
Är man vuxen människa så borde man ju veta om att man kanske inte tillhör de främsta oupptäckta, solisterna i sverige.

Jag ska inte se det. Har aldrig följt Idol för jag tycker det är ett så otroligt tråkigt program. Följer inga "dokussåpor" av det här slaget. Har svårt att förstå det roliga i att det sitter tre personer och fjantar sig på andras bekostnad, även om dessa har kommit dit av egen fri vilja och även om det mesta (förmodligen) är regisserat.
Hm, ni kan tänka er hur utanför jag är på min arbetsplats när jag inte alls hänger med i deras pratande om t ex Idol
. Det är ju rätt många som tittar ändå.

Jag har själv suttit i jury för teater och dom som är där vet oftast vad dom ger sig in på.
Jag tycker själv det är bättre och var rak och rälig en föska linda in det i massa fina ord och dom då fotfarnade har förhopnigar när dom går där i från
MVH Zedd

I dagens avsnitt tyckte jag att nya juryn sa det på justare sätt än den tidigare gjorde.
#6 Man ska inte linda in och ge förhoppningar men man kan välja hur man uttrycker sig.
Elisabeth

#7 jo det är sant Elisabet håller fulständigt med där.
Men sedan tycker jag att en del som går ditt måste vet att dom inte kan skjunag.
För dom går ju igenom en juri inan dom kommer frma till tv gjurin. dom släper ju fram dom som dom tycker kan sjuna och dom som gör bra tv tyvär

#6. Ja absolut. Ärlig bör man alltid vara, fast man kan vara ärlig på ett trevligt sätt, vilket jag inte tycker att den här typen av TV-program är.
Fast varför ska man grusa människors förhoppningar? Man behöver inte öka förväntningarna genom att ljuga, men lämna dem med sina förhoppningar kvar tycker jag nog man kan kosta på sig. Annars kanske man, genom sina allför "ärliga" ord, låter dem gå hem med sår i själen, och det är ju ändå inte meningen. För vem vet, just jag kanske inte var den rätte domaren i det läget. Därför tror jag man bör vara lite försiktig med vad man säger.
Dessutom tror jag att även om man går till en adution och vet vad man ger sig in på, kan ändå smällen bli rätt hård om man blir sågad.
Ska tillägga att det här är ju en smaksak detta med TV-program som t ex Idol. Jag tycker inte om det, men många gillar att titta på det och det är ju helt ok.
Såg det jag med, brukar följa det varje gång….men första avsnittet var lite rörigt, men kom igång i slutet….håller med att man skall vara rak i bedömningen och säga som det är, men ibland är dom så dumma…får väl se hur dom här är i fortsättningen, hitintills så var dom skapliga faktiskt

Såg programmet igår jag med. Juryn är lite väl hård ibland men tror att ofta är de nog styrda av dem som håller i programmet. Varför nu det skall bli vinklat så att man skall vara elak. Raka och ärliga svar det tycker jag är bra för det vill jag själv ha. Men att grusa någons förhoppningar helt det tycker jag är fel, alla fall genom elaka svar. Men samtidigt tror jag nog att någonstans så vet de som söker om att det kan bli hårda ord.
Tycker som Eija att fösta programet var lite rörigt, ända tills mot slutet. Få se hur det går ikväll. Skall alla fall titta..

hihihih :D det är ju när juryn sågar ner alla som är roligt 
hihih, det andra är inte speciellt intressant 
/en dum liten 13-åring 

Det är ingen som tvingar någon att söka till Idol ch det kanske är första gången som någon säger åt dom att dom INTE kan sjunga. Hur många gånger har man suttit och hört på ungar som tror dom kan sjunga för någon mes till förälder inte har haft hjärta att säga den bistra sanningen. Nej det är bra att höra sanningen..
Den här gången tycker jag det känns mer seriöst med tanke på de som nu finns i juryn, den kvinnliga deltagaren har juh som jobb att hitta nya förmågor och har tydligen jobbat med det länge. Ser fram emot denna omgång av idol 

#13. Då är jag en mes till förälder. Inte för att mina barn sjunger speciellt dåligt, men jag skulle aldrig säga till mina dem att de är dåliga på vad det än vara månde,mindre bra kanske, men inte dåliga. Jag vill att mina barn ska växa upp till starka individer som tror på sig själva. De har det jobbigt nog att växa upp och inse att de är bra som de är.
Det innebär som sagt inte att man behöver ljuga dem rätt upp i ansiktet, men barn har inte så lätt att ta alltför stark kritik. Då blir det lätt att de tror att de inte duger. Viss flexibilitet må man ha som förälder.
Nej, ingen tvingar någon till att ställa upp i Idol och andra sådanan program. Trots det har jag svårt för att man tar heder och ära av en annan människa. Unga människor tror ofta att de är starkare än vad de egentligen är och klarar inte alltid av sanningen som ett slag i ansiktet. Sanningar går att få fram på betydligt bättre sätt.
Ja, det är ju bara min åsikt och som jag ser det. Därför tittar jag ju heller inte på den här typen av program. Det innebär ju inte att jag har rätt, men för min egen skull väljer jag bort programmen.

En kille från Kopparberg kom med nu från sista IDOL programet. Killen bor nu mera i Södertälje för han har väl gått någon musik skola i Stockholm.
Han har spelat på torget här i Kopparberg ibland med sitt band och även nere i Bångbro Folketshus där det brukar vara musikfester. Det är Kopparbergs Blues Förening som ordnar de festerna.
Det blir ju lite extra kul att se nu när det är en hemmagrabb som tagit sig vidare. Hoppas han hänger med ett tag. Han heter Robin Ericsson.

Nu skall jag sätta mig och se Idol, för jag är lite nyfiken på om killen härifrån Kopparberg kommer att gå vidare.
Får vi inte missa! Hoppas det kommer några goda hårdrockare, han finnen va ju för goe :-) Metal Rules!! 

Följer det inte direkt men ser kanske dom sista programmen eller finalen.