Kära syster
Idag är det 19 år sedan jag såg dig sist, 19 år sedan jag hörde din röst och skratt.
Omkring kl 15 sa du till mig att du skulle gå ut en stund, jag frågade om jag fick följa med men du ville bara vara för dig själv ett litet tag.
En halvtimma efteråt ringde det på dörren, några vänner ville gå ut med vår hund men kopplet saknades, jag funderade på varför du tagit det med dig.
Du hade varit så dyster dagen före, du hade sagt till mig när jag erbjöd mig att slå din pojkvän (jag var bara 11 år)
-Jag ska minsann visa honom.
Allt kändes fel den dagen, jag hade haft mardrömmar och inte sovit mycket den natten.
Kanske hade jag föraningar om vad som skulle ske.
Jag lade mig i soffan för att vila lite och det börjar ringa frenetiskt på dörren, mina klasskamrater står utanför och gråter hysteriskt.
Dom skriker att dom hittat en död människa hängades i dungen lite längre bort, jag går in och väcker min mamma.
-Mamma, jag tror Malin är död. Du måste ringa en ambulans.
Hon förstår inte först vad jag säger men förstår allvaret och ringer ambulans.
Jag sitter bara tyst för jag vet att det är min syster som hängt sig.
Den dagen 23 september 1989 är frusen i mitt minne för alltid. Jag kan gå tillbaks i mitt minne och komma ihåg ner till minsta detalj. Dom säger att tiden läker alla sår, det är inte sant. Tiden lindrar bara men såret finns för alltid kvar.
Jag blir så rasande ibland när jag tänker på den kedja som rullades igång efter ditt självmord och allt bara för att hämnas på en pojkvän som gjort slut.
Du var bara 15 år, vacker som en dag och hade hela livet framför dig men jag förlåter dig.
Ta hand om Mamma nu Malin, jag hoppas att ni är tillsammans och försonade på ett ställe som är vackrare än det du hade i livet.
Du kommer alltid att fattas mig stora syrran.
Hälsningar Lilla syrran
Lilla Syrran Det var väldigt vackert skrivit.
Du skall bara stanna upp o prata med din syster, hon är med dig vart du går..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Oj- vilket trauma - men vist finns din syster med dig likt din mor - försök se dem i deras nya existens - där du själv kommer möta dem en dag!
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Tack Jane. Jag tror innerst inne att dom funnit tillbaks till varandra igen och jag känner dom ibland starkt omkring mig.
Det har varit så mycket i media dom senaste dagarna om självmord och självmords-siter och dagar som dessa gör det ibland ont att minnas.
Vill dela med mig till andra som haft kära vilka valt att ta sitt eget liv, det är helt ok att vara arg. Jag grälade ofta på min syster men det är dags att förlåta och släppa henne nu, tills den dagen då jag hoppas jag återser henne igen.
Jag känner för det mesta glädje och värme när jag tänker på dom.
#4 Mycket kloka ord av dig - vilket ger dig en närmare tillgång till dina nära att se dem i ders nya existens:-)
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Jag blev väldigt berörd av din berättelse om det som hände din syster. Du har så rätt i det du skriver om att tiden ska läka alla sår men dom finns där för alltid, lindras bara med åren.
Jättefina tankar har du och både din syster och mamma finns hos dig.
Varma kramar!!!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Varm kram ifrån mig!
Sanna

Det var tragiskt men dom är med dig det är jag säker på.Kram o tröst till dig