Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdiktercitatvisdomsord
Läst 3763 ggr
bjarvamor
1

Albert Einstein

Sä här skrev Albert Einstein en gång: Den vackraste känslan man kan känna är känslan av ett mysterium. Det är källan till all sann konst och all verklig vetenskap. Den som aldrig känt detta kunde lika gärna vara död!

Jag håller med honom! Vad anser ni?

chik
0

Den vackraste känslan man kan känna är känslan av ett mysterium. Det är källan till all sann konst och all verklig vetenskap. Den som aldrig känt detta kunde lika gärna vara död!

Verkligen sanna ord………..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Magi-cat
0

Einstein har sagt väldigt mycket klokt och sant! Skrattande

Har du någon källa till citatet? Cool

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Elisabeth-J
0

Jag håller också med hans kloka ord Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Mariann]
0

Ser att ni pratar Einstein! Glad

han hade många bottnar…

vi har en artikel på AU om honom och just det

Einstein

Trisha
0

Är också djupt fascinerad av denne man. Läste i inledningen till en bok ett citat som var ungefär så här:

Varje seriös forskare kommer förr eller senare till en punkt i sin forskning, där h*n böjer sin hjässa inför något som är större än vad som begripligt är….

Fick häromdagen ett Einsteincitat av min skitgranne, han sa att han tänkte på mig direkt…..

"Det finns ting som är oändliga; Universum och mänsklig dumhet, och när det gäller universum så är jag ändå inte helt säker."

Nu ska jag läsa artikeln på AU….

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

bjarvamor
0

#2 Jag hittade det här lilla urklippet i en bok som det är många år sedan jag köpte. Det står att källan: Är ett urklipp som konstnären Lindström hade på väggen i sin atelje.

Jag tror att konstnären som avses är Bengt Lindström, eller hette om han kanske inte finns längre? Har för mig att han gick bort för några år sedan. Han målade bland annat det berömda Y:et i Sundsvall. Y:et står för Västernorrlands länsbokstav.

#5 Känner igen det citatet av honom!

Jane-Lyzell
0

KanonSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

SEViking
0

Dagen blir aldrig bättre än du låter den bli

SEV Oskyldig

Bybo
0

Gillar honom även jag :-)