Dagens lJusterapi 22/9
Livet kan vara jobbigt ibland men tänkte råda bot för alla som behöver det. Det finns ett sätt att låta lugnet i själen träda fram genom många olika ljusterapi metoder med hjälp av både affirmationer och låta sinnet leka. Dessa tar inte lång stund, en kort minut eller två räcker per dag för att stärka själen och gå vidare. I stressande vardagar är det utomordentligt bra som att sova gott om natten, om man nu kan göra det.
Det viktiga med detta är att man kan förnimma känslan av lugn så som man finner i sig själv.
Som första dagens ljusterapi metod börjar jag så sakta….
Ta er tid att sitta ner denna korta stund, blunda och låt lugnorna fyllas med luft och andas ut sakta. Res bort i sinnet och förnimm att ni kommer till en natulig damm av skimrande blått ljus. Grönt blommande grönska runt omkring lyser med ett skimrande sken. Ljuspunkter surrar runt i luften, du stiger ner sakta i dammen. Himmelen är blå med sakta drivande vita moln…vattnet du rör vid bildas ringar som en båt sakta på färd över havet.
Du glider fram på silkesmjuk sten undervattnet mot ett vattenfall. strömmande mjukt så du känner vattendropparna mot dina kinder. genom ett sken du ställer dig under det blåskimmrande vattenfallet, och låter det skölja över din själ. Dina andetag sakta ner. Sakta rinner världen av runt omkring dig, samtidigt som ljuspulserna strömmar in mot dig. ljus som fyller din själ med lugn. Pulserna är som ditt blod, strömmande.
Stanna kvar där en stund, när du helst känner det. förnimm känslan, dofterna, och omgivningen.
Du kan när som helst träda ut och fortsätta din vardag när du känner dig redo.
Njut av livet mina vänner.
/Keirun/Sirmerlin

Vilken fin övning! Bokmärkt.
Härligt sirmelin tack för övningen. Den ska jag testa.
Kramis Tina