Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1135 ggr
[Vargen-J]
0

Meditation & Regression

Nu är det så att jag har mediterat igen (ja, jag skriver igen :P) och som en gång tidigare, då mest av en slump, så gick jag igenom en regression. Tar allt från början så att alla kan hänga med i svängarna :)

Satte som vanligt på min skiva med meditationsmusik och gick och la mej i sängen för att meditera. Det tar en stund innan jag riktigt känner hur djupt avslappnade mina muskler blir, men när dom väl slappnat av så går det av bara farten! :)

Mötte min guide Plenty Coups och som vanligt börjar jag fråga om mitt förra liv. Förra gången vi pratade så fick jag reda på att jag haft en dotter i mitt förra liv och jag frågade nu efter henne och om han kunde tala om för mej om hon levde och fanns i min närhet idag. Han svarade inte på frågan. Då frågade jag om han kunde ta mej igenom en regression vilket han gjorde.

Han tog mej till en skog där jag stod en stund och såg mej omkring. Började sen gå, fick klättra mellan och genom tätbevuxna grenar och buskar. När jag kommer ur snåret med buskar och grenar så får jag syn på en varg som står inte långt bort från mej. Jag tar två steg emot den och väntar sen på att den ska göra detsamma mot mej. Istället för att endast ta det två stegen mot mej, kommer vargen ända fram och slickar mej på kinden innan den försvinner.

Leende går jag därifrån och fortsätter mot ett berg där jag går in genom öppningen. Går genom gången uppåt mot en öppning jag knappt ser. Får klättra bitvis utav vägen, men när jag kommer upp till öppningen så går jag. När jag kommer ut genom öppningen sköljs jag som genom en våg av energier. Framför mej ser jag ett läger som jag går emot. Framme i lägret möts jag av min dotter som kramar om mej. Också min fru kommer och möter mej. Hon tar mitt ansikte i sina händer och kysser mej. Ser en man lite längre bort, försöker ta mej fram till honom,m en det går inte. Han är för avlägsen att ta sej fram till.

Min dotter håller mej i handen och min fru står vid min sida. Vi går in i vår tipi. Väl inne tänker jag: "Jag är hemma nu". Jag sätter mej ner vid mitt ryggstöd som står inte långt ifrån elden. Står sen på utsidan av tipin och ser på min fru och dotter. Säjer till dom: "Jag måste tyvärr gå nu, men jag kommer snart igen". Min fru och dotter kramar om mej, sen står jag åter framför Plenty Coups.

Jag frågar honom: "Varför måste jag leva ett liv jag inte vill leva? Varför kan jag inte få leva det liv jag vill leva? Jag vill inte leva som en vit man, jag vill leva tillsammans med mitt röda folk, med min stam". Plenty Coups tar mitt ansikte i sina händer och förklarar för mej att det måste bli så här. Då frågar jag: "Då kan du väl ialla fall tala om för mej vilka av mina släktingar från mitt förra liv som finns hos mej i mitt nuvarande liv? Jag vill veta, snälla". Kommer plötsligt att tänka på en kompis i mitt nuvarande liv och säjer: "Det är en kompis i mitt nuvarande liv sombetyder mer för mej än nån nånsin har gjort, kan det vara så att hon är min fru, dotter eller nån annan släkting från mitt förra liv?". Plenty Coups frågar mej: "Vilken av dom känner du mest för; din fru eller din dotter?". Jag tänker ett tag och säjer sen: "Min dotter".  Plenty Coups ser på mej och nickar. Tårarna börjar rinna. Plenty Coups säjer: "Jag tror det är dags att vakna nu. Vi ses nästa gång".

Det var nog den mest omskakande meditation/regression jag haft på ett tag. Att få veta vem som är vem då och nu är överväldigande att få veta, samtidigt som det är skönt att få det bekräftat det man så länge gått och gissat på. MEn samtidigt som det är skönt att veta så börjar man fundera. Hur kommer hon att ta det att hon är min dotter från ett tidigare liv? Även om hon också håller på med samma saker som mej så vet jag inte hur hon kommer att reagera när jag berättar det för henne. Aja, jag får väl ta det som det kommer även om det kanske blir obehagligt :)

Ville bara dela med mej av det som hände mej idag till er andra :) Ha en fortsatt skönt helg!
//Vargen

PS. Säj gärna till om jag lagt tråden i fel kategori, Elisabeth! DS.

I-am
0

SpännandeGlad VAd glad jag blir för din skull. Tack för att du delar med dig!

[Vargen-J]
0

I-am,
Tack själv Glad

Jihn
0

Väldigt intressant läsning! Jag blev helt rörd, tyckte att det var så vackert:) Det är klart att en har sina aningar om personer en levt med tidigare, men att få det bekräftat måste kännas väldigt fint!

Mysan59
0

Oj vad spännande! Roligt att få läsa…