Fullmånen 15 september
Igår kväll var månen väldigt vacker, stor och lyste gul. Den här perioden kommer att kännas av som oro i kroppen och många får huvudvärk bl.a. Fullmånen nu är väldigt stark så är man känslig påverkas man mer eller mindre. Det sker en positiv förändring i energierna den här perioden :)
Känner du av fullmånen redan nu?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hej!
Jo jag är väldigt känslig, får ofta huvudvärk och sömnen är nästan som bortblåst.. Fullmånen är otroligt vacker! men skulle bli glad om jag kunde få lite mer sömn under dom perioderna då jag redan har problem med sömnen i vanliga fall..
Nån som vet varför många påverkas så lätt utav fullmåne?
ett tips till er som tycker att fullmånen är jobbig och som får besvär med störd sömn osv
Prova att stänga av. Jag som är kräfta och enligt astrologiska tankegågar, extra känslig för månens påverkan, fick nog för några år sen och bestömde mig för att ta kommando över situationen.
Jag bara bestämde mig för att inte låta mig påverkas och undvek bl a att hålla reda på när det var dags för fullmåne. Jag vet inte riktigt hur, men på något sätt lägger jag på locket. Kanske är det samma metod några av er använder för att stänga av andevärlden, fast med adress månen 
Ni som njuter av månens krafter ska naturligtvis bara och tacka och ta emot.
Men alla gör ju inte det 
åh hjälp bäst att hålla sig hemma, har mött så många galenskaper varje gång det är fullmåne. Folk som kör, som idioter, stjäl platser i köer, osv.
Har inga problem med full måne, tycker man faktiskt får acceptera att alla har en koppling till månen på ett eller annat sätt. Det är både en moderlig dragningskraft och övervakande tillsyn. Samt att när fullmåne inträder så ökar magnetismen mellan planeterna.
Övrigt så tror jag det finns en övertro sen tiotusentals år sedan som sitter i det mänskliga beteendet som gör att vi agerar som vi gör när det är fullmåne. Vad som hände då, kan man bara spekulera i än så länge.
#3 Sirmerlin: "…när fullmåne inträder så ökar magnetismen mellan planeterna."
Hur har du konstaterat det?
A Lunar Modulation Effect on retro-PK.
"The examination of the moon’s effects was first extended to psi when Northwestern University neurologist Andrija Puharich (1973) examined his subject’s performance on telepathy card tests in relation to the lunar cycle to test his hypothesis that ESP performance might be linked to gravitational force"
sen står det rätt mycket andra forskar artiklar runt om i världen.
#6 I den citerade texten står inget om att magnetismen ökar mellan planeterna när fullmåne inträder.

Här påverkas vi alla
på gott och ont. Jag gillar fullmånen skarpt men mår ofta lite dåligt av den chc drömmer sjukt jobbigt och mycket. Fast antagligen borde jag försöka att aktivt använda den här öppningen i mitt undermedvetna till att luska efter information istället.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag har aldrig förstått varför människan skulle påverkas av fullmånen. Det sägs att det är gravitationen. Gravitationspåverkan är som lägst vid halvmåne och som högst vid full- och nymåne. Så, den som känner påverkan av fullmånen borde rent logiskt känna samma påverkan av nymånen.
Eller?
Har känt mig väldigt känslig, men vet inte om det är pga månen..
anade att den var på gång för nu börjar det med konstiga drömmar

Så det är därför jag går runt och är rastlös och känner en lättare oro i kroppen - utan anledning!!! =)
Set finns en text men kan inte hitta den för tillfället. Ska söka reda på den eller läser du Spanska?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#7http://espaciosonten.com.ar/tag/magnetismo/
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#12 Ja då vet du nu varför 
Själv känner jag att det är mycket positivt i energierna, en vändning till något bättre är på gång nu. Det är starka energier den här perioden och själv sover jag mindre och är mer kreativ med många nya ideer osv.
Elisabeth

Lyfter fram tråden och hoppas att fler vill berätta 
Elisabeth
#15 Jag kan hålla med om det du skriver Elisabeth!
Det känns mycket positivt i de starka energierna! Jag får mycket gjort, och blir kreativ (har möblerat om nu, men är inte riktigt nöjd så jag får nog vara uppe halva natten)
Passar ju bra att börja en kurs till imorgon!
Det är klart att månens dragningskraft måste göra något med människor oxå. Tänk på vad som händer med haven. Månen drar ju havet åt sig och vi består ju oxå av mycket vatten och det måste ju dras mot hjärnan och vad som händer där kan man ju bara spekulera i.
Vet att det är många som har problem, framförallt med sömnen. Vissa har även lättare att tex gråta, nedstämdhet, oro mm. När min käre make känner sig rastlös, orolig, ledsen så kan jag kolla ut och då är det nästan alltid fullmåne.

Kan det inte vara så självklart att vi som består av en massa procent vatten, påverkas av månens faser likväl som haven gör det?
Jag bara vet att jag och många med mig påverkas av dessa faser. Frågan är ju - väldigt intressant tycker jag - varför?? Kan det finnas något djupare syfte med detta? Varför känner så många av oss av detta och är det så att något händer med oss på en djupare plan?
Själv tycker jag det är som många ursprungsstammar och deras förhållningssätt till pms. Många av dem vet inte vad det ens är. Enligt många indianers klokskap så har vi helt enkelt kontakt mer med våra undermedvetna jag i vissa perioder, mer kontakt med vår sanna kraft som säger vad vi tränger undan annars. Säger inte att det är så, men tycker det är en väldigt intressant tanke.
Kan det finnas någon härlig, mystisk förklaring till att så många av oss känner av fullmånen? Jobbat på lasarett i 10 år - där sas det ofta att bl a blindtarmen krånglade mycket mer under fullmånens sken. Min far som arbetat som polis, under senare fas som kriminalare inom polisen sa ofta att det var mycket besvärligare under fullmånen med brottsligheten. Hmmm. Makes you wonder…
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Uh..känner av det på många olika sätt. Även om jag mår lite skit ibland, så älskar jag månen..och sååå vacker!
Jag Älskar också månen, men just nu känns det lite jobbigt för jag svullnar i kroppen, massor med vätska som samlar sig och gör att det värker i leder och jag känner mig som en vattenfylld ballong. Det är däremot inte så mysigt. Men jag vet ju att det går över snart och det är en tröst. Känner också en rastlös energi som gör att det är svårt att varva ner. Får passa på att göra massor med nytta nu i stället då. Det brukar bli mera städning än vanligt för min del under fullmånen. *ler* Och det är ju bra. Så jag brukar passa på att göra sådant som jag kanske inte har haft ork till innan.

Idag känner jag en sån enorm frid och glädje och jag har massor av energi 
Elisabeth

Ikväll är jag jättepigg så det blir intressant att se om man sover många timmar eller inte inatt :)
Elisabeth
#2 Ibland vet jag inte ens om att det är fullmåne, för det börjar med att jag inte kan sova flera nätter innan och ibland efter… Och då vet jag inte om det är jag som mår dåligt över nåt.
Ofta tänker jag inte ens på att det kan vara månen som "spökar" och gör så jag inte kan sova, förrän långt senare.
Jag bara menar att då är det svårt att stänga av…
Det är inte heller alltid fullmånen påverkar mig, bara vissa gånger

*pigg*

jag har vaknat. Och tumlet runt i sengen. Och uppdager mer och mer vad jag vaknade från…nemligen en utroligt uppklarande dröm.Eftersom jag kommer mer och mer til det vaknade tilståndet, forstår jag mer och mer. Och jag lå bare og kände på altihop en god stund. Trekte det til meg, och njöt av det som uppenbarade sig för mig. Endligen.
jag er helt satt ut, jag har fått svar på ting jag har undrat på i mycket, mycket lång tid. Undringer som ligger djupt i mitt vesen. Inte bara svar- men som om en fölelse har kommet tilbaks. Nåt har varit borte, som har kommit på plats igen. Och jag upptäckte det först när det var tilbaks. Nåt jag en gong miste. Der var det, det som har gett meg fölelsen av at ha mistet en bit av mig själv.
Denna dröm har svart meg på ett sett som gör at något av mörkret jag upplever at jag har levt i- letter.Och när det först letner, så letner det i större utstreckning enn vad man kunne forstå, för det letnet Det lå endå flere svar i uppklarandet jag fick, enn vad jag var klar over at fantes.
det er en salig fölelse!! en salig tilstånd akkurat nu! 
kärleken innom mig har vokst, jag har forstått nåt jag trängde forstå. Et slör ble löftet vekk från mina ögon 
det er natt til fullmånen den 15 sept. Inte vet jag om jag kan setta det i detta perspektiv, men jag var lite spänd da jag la meg. Jag pleier föla ting stärkare under fullmåne-tider :)

Inatt har jag sovit riktigt bra och länge dessutom, hela veckan har annars varit mindre sömn än vanligt vilket det brukar bli för mig vid tiden före fullmånen :)
Elisabeth

Härligt att du har sovit gott Elisabeth 
Själv så har jag sovit dåligt i princip hela veckan, inatt tog det tid innan jag somna men sen sov jag ganska bra tills jag drömde mardröm om min morfar som var påväg att drunkna, sen va det svårare att somna om..
Jag har inte sovit många timmar i natt men är förhållandevis pigg i alla fall.
Både jag och Niclas har ont i kroppen. Undrar om det kan bero på månen också eller om vi har nåt på gång.
Det blir intressat att höra rapporter särskilt från Fiskar och Jungfrur den här gången 
Jag tycker det är så vackert med fullmåne.
O denna gången så har jag inte blivit på verkad.
Har såvit som en stock..Men det kan ju endras tils i kväl..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kan drömmar påverkas om det är fullmåne?
Jag påverkas ovanligt lite av månen den här gången, brukar sova dåligt i några dagar före och efter. I morse var jag väldigt trött när jag vaknade, så det kan ju vara så att jag sovit halvdåligt i alla fall…

#32, jag upplevar det av och till under fullmåne. Att drömmar blir stärkare och klarare
Somnade iaf i natt, men vaknade med 1-2 tim mellanrum hela natten.
#30 Är ju nästan Fisk ju :-)
#35 Jag ÄR fisk och jag vaknade med 1-2 timmars mellanrum hela natten!
Har inte varit trött idag!

jag har haft ont i huvvet hela dagen
#34 Jo tack jag har märkt det :))) Väldigt starkt…

Det är därför jag har jobbigt med sömnen nu igen då. Har inte tänkt på att det varit fullmåne.
När jag sover en stund så har jag massor av drömmar. Och i morse vaknade jag av att jag tyckte telefonen ringde men det gjorde den inte. Det var precis som upp med dig nu. Är väldigt seg på mornarna nu, men det blir ju så hattig sömn så det är väl därför och så går jag ju på pencilin fortfarande med.

det var många ting som toppade seg denna fullmånen. Det er på väg ner igen, på et sett. Back to normal, he he.

Jag har haft huvudvärk o nackvärk men sovit bra på nätterna..i morse vakna jag utan värken överhuvud taget..jag är fisk..
Annars har jag varit väldigt uppspelt o pigg o massor av energier innan fullmåne..men denna gång blev det totalt annorlunda..