Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertvtidningarradio
Läst 553 ggr
Elisabeth-J
0

Diskutera kvällens program

Ska ni se programmet på Tv2 kl 20.00 som handlar om vi är ensamma i universum? Jag öppnar en tråd där vi efteråt kan diskutera om det.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
0

Det är väldigt intressant än så länge Glad

Elisabeth 

[Hellas]
0

Jag kunde tyvärr inte se programmet men puttar ändå upp eftresom jag längtar efter att få höra lite kommentarer!

Elisabeth-J
0

Forskarna har ju hittat planeter i andra solsystem som kan vara bebodda eftersom dom liknar jorden, så nu väntar jag bara på ännu mer närmare forskning och gärna besöken därifrån ;)

Elisabeth 

Vibeka
0

Åhhhhhhhh hadde jag juhe velat se….går det i repis vet du Elisa???

Elisabeth-J
0

Det går i repris på lördag den 20/9 kl 16.15 Glad

Elisabeth 

Vibeka
0

TACK raring!!! Flört Jag antecknar!!

Elisabeth-J
0

#6 Vassego Kyss ja anteckna så du inte missar det nu Glad

Elisabeth 

Kurina
0

Varför tror vetenskapsmännen att det är just dem som ska få kontakten? Om det är en vanlig person som redan har kontakt så klassas det som flum. Varför skulle några mystiska pip från rymden vara mer bevis på inteligent liv på andra planeter än  telepatisk information?

Elisabeth-J
0

Jag kan mycket väl förstå att det upplevs som flummigt om jag går fram till en vetenskapsman och säger att jag har telepatisk kontakt med utomjordingar. Det finns ju inget att bevisa, samma sak som att jag skulle säga till dig att jag ser din Guide är en munk eller att jag ser dig i tidigare liv på kreta. Det går inte att bevisa och blir då flummigt. Om jag däremot fotar en utomjording eller helst filmar om någon kommer på besök, ja då går det att bevisa. Om det piper i deras apparater behöver inte heller det vara bevis utan kan även det verka flummigt för pipen kan ju komma från något annat, men om dom ser något och fotar eller filmar så finns bevis. Skeptisk ska man ju vara tills man har bevis :)

Elisabeth 

Tuva-Lena
0

#8 Håller med dig Kurina! Jag såg programmet och satt fastklistrad. Det jag reagerade över, är att vatten och syre skulle vara det bevis vetenskapsmännen går efter, för att liv ska finnas på andra paneter. Men tänk om det finns liv som inte behöver vatten eller syre? Tänk om det finns varleser som lever med hjälp av gaser och saltsyra t ex..? På jorden finns ju bakterier som lever i syrefattiga miljöer, ja dom dör om dom kommer i kontakt med syre, så jag tycker att dom är lite fel ute för att finna bevis på att det finns liv på andra planeter. DEt kan ju finnas andra livsformer än det vi kallar liv. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

squaw
0

#8# ja för allt måste ju bevisas enligt veteskapsmän…just flum tycker jag är synd för vi är nog många på vårt klot som upplevt olika saker…ja, det kan man undra just telepatiskt eller ej?? jag har hört de som beräknar i matematiskt att det ska finnas en exakt lika dan planet som jorden och göra exat samma saker som vi här på jorden på exakt samma sekunder…..ska bli kul att följa detta på vetenskapensvärld….

Talisker
0

#10 Jag har också alltid undrat över varför liv på andra planeter ska ha samma livsbetingelser som vi, tycker forskarna är alldeles för tyrångsynta där men det kan ju vara för att begränsa sökområdet. Annars tyckte jag programmet var lite småtråkigt

squaw
0

Skrattande#13# ska bli spännande att se vart det leder….finns ju otroligt många frågor kring planeten….men nåt säjer mig att vore det en tvillingplanet så borde det oxå finnas liv där som här….Häftigt..väntar med spänning..var det inte 2020 vi kunde få ett genombrott av forskningen….så mycket som skulle bli er känt dåFlört….Glad

Elisabeth-J
0

#14 Ja det ska bli väldigt spännande!

Elisabeth