Fick vi stöd?
Igår kväll fick vår döva kisse syn på något i köket och även i vardagsrummet där vi satt. Ingen annan katt var där. Det verkade som hon tittade på flera stycken men morrade inte eller var rädd, bara nyfiken. Inte heller tror vi att det var förra matte som kom för det var inga igenkänningsrörelser hos katten. Det jag kände var att det drog kallt omkring mig men maken kände inget. Nu blir ju inte jag uppjagad utan vet att vi får besökare ibland och blir glad för det.
Under natten låg två av mina andra katter i sängen och rätt som det var så reste de sig och stirrade ut mot hallen. Jag fick för mig att det var den döva katten som höll på med något men när jag kom ut i hallen fanns ingen där. I nästa rum sitter den döva katten och stirrar mot hallen den med. Lite märkligt tyckte jag för så länge brukar inte besökarna vara där.
Idag tror jag att jag förstår varför vi hade besök. Min far avled i morse och jag undrar om det var ett form av stöd. Eller ville de säga något? Idag har det flera gånger kittlats i huvudet, ungefär som när jag får och ger healing. Kan det vara några som är i min närhet som gör att jag känner så?
Ville egentligen bara delge er min upplevelse nu innan den glöms bort. Ni får gärna ge era synpunkter på det inträffade.
kram Karin

Det verkar som att ni hade besök och det du beskriver som du själv upplever är väldigt vanligt att man känner när man får besök från andra sidan. kanske det är din pappa som vill säga att han har det bra och ger dig lite tröst i sorgen. Det du känner är energier precis som när du ger healing så är det energier du arbetar med.
Kramar!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det där med katten känner jag igen, omöjligt att dom kan följa något så intensivt om det inte fanns något.
#1 fast kunde min pappa komma hit före han gick bort? Han sov visserligen mest hela tiden sa mamma.
#2 Det är riktigt intressant och jag undrar vad i hela friden katterna ser och hur de ser?

#2, #3, är det inte så att djuren ser det vi också kan se, om vi bara öppnar våra ögon? Det tror jag i alla fall….. *ler*
Amor vincit omnia

#3 Det kan ha varit så att det var din pappas själ som kom, jag har skrivit en artikel om just det fenomenet. Jag låg på sjukhus när jag var 12 år och svävade mellan liv och död, en kväll ser mamma mig komma in till hennes sovrum, jag stod vid sängen och tittade på henne en stund för att sen gå ut igen. Mamma trodde att jag hade dött så hon ringde sjukhuset men jag levde, däremot så var det väldigt nära just då.
Hundar och katter har sina sinnen mer skärpta än oss människor och därför ser dom och hör mycket tydligare än oss.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus