Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1167 ggr
Winta
0

Drömmen

Hejsan på er!

Har varit lite förvirrad och fundersam ang drömmar, vad de betydde. Min mormor gick bort för över 3 veckor sen och det var riktigt tungt, tomt utan henne. Även jag vet att hon har det bra nu därborta i andra sidan även det är sååå tomt utan henne här på jorden. (jag tror starkt på att det finns något därbakom efter döden).

Tror det berodde med min intresse när min pappa avled under 90 talet och varje gång jag läser om det mediala, gått på seanser, tittat på tv, läst såna intressanta me diumböcker som James van praagh, Benny rosenqvist och sånt så känns det som jag är nära "dem" som man vet vad det gäller och att de har det BRA där. Nåja med min snack och vänder till denna drömmen.

Alltså åkte jag ner till västkusten och hälsar på min morsa några dagar för vi skulle gå på min mormors begravning. Och just denna natten innan begravning drömde jag om e_n stark ljusblå himmel, en stor gul "lysande" åker. Nästan som det nästan skiner för min ögonen, en sådan underbar dag. Jag och min mamma stod bredvid åkern och på en lång avstånd såg vi mormor i svarta kläder, vita skjorta och har röda scarf tror jag, med lysande vitt hår som hon brukade ha det i verkligheten men det var något mer starkare. hon vandrade genom åkern även det var långt borta från oss och jag blev förvånad att se henne där och blev ledsen. I drömmen var jag liksom medveten att hon är borta från oss och det kändes på riktigt att tårarna trillnade ner. mormor forsatte med att vandra även förbi oss och inte riktat mot oss. I det nästa vände vi åt vänster när vi såg någon komma och det var min moster och mina två kusiner som gråter. Vi tittade på mormor tillsammans att hon vandrar bort från oss.
_

Där tar drömmen slut och jag förstod inte riktigt… menar det som mormor vill säga att hon har dte bra/farväl. Men vad var poängen egentligen och om det var annat betydelse. Kanske någon kan svara för drömtydningen?

Har ni fått såna speciella drömmar? att de kommer och pratar med er, visar speciella symbol som man inte förstått och sen hajade slutligen.

firhilwen
0

När min mormor dog i juli 1988 drömde jag natten innan om en "trollgubbe" som kom ut ur skogen för att lämna meddelande! Meddelandet i drömmen var Hon finns! Hon är! Hon vakar över dig!

Jag tror ju på att man bara "flyttar över" till andra sidan när man dör, så för mig var det en tröst att få detta meddelande…

Nu är jag inte rädd för döden då jag fått som en sorts bekräftelse på att man blir mött och att även om någon kär och nära dör så finns de där för en och vakar så att man kan vara trygg…

Winta
0

nr 1: Tack för dina rader. :) även om det är en eller fler som skriver här. urs det tog tid att skriva här…

tror detsamma som du, som det var ett meddelande eller vad man kallar det. Jag är inte heller rädd för döden plus att de bevakar över oss hela livet tills vi vandrar över dit.

Elisabeth-J
0

Jag ser den här drömmen som att det var din mormor som ville visa dig att hon går vidare och har det bra.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Mavios
0

En tid efter min mormors bortgång mötte jag henne i en dröm. Hon satt i vår soffa i vardagsrummet, men hon var väl ca 30 år yngre utseendemässigt. Hon såg strålande ut och jag utbrast förvånat i drömmen "men vad gör du här? Är inte du död?"
"Jo," sade hon "men jag ville hälsa på lite och se att ni har det bra". Vårt samtal fortsatte sedan och jag frågade henne om hur hon hade det och hon svarade "det ser du väl, jag mår strålande". Hon berättade också att hon längtar efter oss, fast inte så att jag uppfattade att hon önskade livet ur oss - mer som att hon längtar till den dagen det är dags för oss att gå vidare.

Märklig drömkänsla, för jag är ju övertygad om att jag träffade mormor.

Jag tror också att din mormor ville säga hejdå på det sätt du skulle förstå.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Winta
0

nr 3. Det tror jag också. :)

nr 4. härlig dröm du har fått kontakt med henne och pratat med henne.

Jag måste också bara berätta för er vilken dröm jag fått i natt även det blir min pappa ist, han avled för cirka 16-17 år sen. Det är mycket sällan man får dröm om honom, sist jag fick var flera några år sen.

Jag hade i allafall fått svar på det jag vill veta innan jag gick och la mig. Det kom bara plötsligt att jag tänkte: "Berätta för mig hur det är där i andra sidan". Vet det kan låta knäppt men jag vet att andra sidan följer upp oss, läser våra tankar eller följer upp vad vi gör. Kanske de besvarar mig.

Sen var jag inne i drömmen att jag var med min mamma hemma och då kom min pappa på besök. Jag blev så glad att träffa honom men det var en tung stämning mellan min föräldrar. De var liksom "sura" på varandra. (även på riktigt var de nära att skiljas när jag var liten men höll i hop för min skull) så jag kanske förstod det var orsaken till men vet ej.

Men i såfall var det något med att jag och pappa gick ut tillsammans och gjorde saker. Det var en underbar känsla att vara nära honom igen, "levande". Vi satt och fikade, sen gav han mig dödannonsen, jag såg konstig papper med massor dödbilder på honom även det är ordning av vilken årstal (som när han dog) som han levde och dog flera ggr. såg års t.ex 1983, 1990 och sånt. Jag förstod inte poängen, vad han menade. Men i såfall då frågade jag honom:

- Hur var det där i andra sidan?

Han log och svarade:

- Det är fint där.

Jag var lite osäker för jag mindes han visade mig en grön äng, fin utsikt och sen försvann det. Vi pratade om något mer men jag kom inte ihåg allt.

Efteråt gick vi in till hörselcentralen. Antar att det gällde om kontrollera hörsel, min pappa gick in där. Jag såg en grupp folk sitta där i vänterummet och vänta. i vänstra hörnan satt en tjej som var min gamla klasskompis. En av de förra mobbare och det kändes jobbigt i min kropp. Hon sa hej och pratar normalt. Jag satt bredvid henne.

I det nästa såg jag i annat "håll" min pappa och denna personen som skulle kolla honom ha "privata" händelsen. Som det gäller romantik. Jag funderade förut om det menar att han har någon "kärlek" i andra sidan. Vad vet man.

Min klasskompis satt bredvid mig och sa:

- Ja din pappa har en affär med henne.

Jag blev liksom lite förvånad efter sett min pappa plus när hon sa att de har något tillsammans. När min pappa dök upp och möter mig så frågade jag honom om det. Han blev lite bekymrad på något sätt, kunde inte ge mig riktig svar. Sen efteråt vet jag inte mer, vaknade och mindes inte hur det slutade.

Oj, lång det blev… se om ni orkar läsa. Drömmen gick bra i början men sen gick det åt annat håll… ja det kan mena helt annat ang drömtydningen eller pappa tittade förbi en stund.