Våra intelligenta förfäder
Ta del av Graham Hancocks fantastiska material om forntida avancerade kulturer över hela världen, så blir vi varse att jordens mest intelligenta folk - före det att denna civilisation p.g.a. en högst trolig gigantisk katastrof på jorden för drygt 12 500 år sedan till stora delar slogs ut - otvetydigt måste haft sina rötter i en och samma kultur. Du kommer att bli het tagen av filmen! Det är en av de mest intressanta filmer du någonsin sett!:
http://www.youtube.com/watch?v=amqlYJsbr54&feature=related
(Del 2-14 av 10-min.:s-filmerna, får du lite fram själv…)
Jag skulle gärna vilja diskutera den här filmen med någon. Har du redan sett den, så ge dig gärna redan till känna…
Mycket intresant - tack!
Och som indianderna säger det går i cirklar - dåtid är framtid!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Har till att börja med en FRÅGA till den här spekulationen om vad alla forntida monument skulle kunna tänkas förmedla… Ett huvudspår är väl det här med en gigantisk katastrof som cykliskt drabbar jorden med vissa mellanrum. Ja, om det nu är en komet… Enligt mainstream-geologer, så drabbades jorden av något liknande då för 12 900 år sedan. Alla forntida monument som man undersökt som på ett eller annat sätt markerar en tidpunkt för 12 500 år sedan (10 500 år f.v.t.), refererar ju till OLIKA stjärntecken. Är det inte så att det här "the Great year", och dess olika tidsperioder, är LIKA för hela världen s.a.s.!? Får inte detta att gå ihop. Någon astrolog som kan komma in och förklara lite!?
Doomsday 2012. Dags att planera. Bygga eller rymma ? Personligen tror jag att det är ett skifte enligt maya-kalendern men the show must go on. Obeskrivligt intressant med de gamla högkulturerna vars teckenspråk man börjar avkoda men är det verkligen troligt att förklare dem med krafter sålångt tillbaks i tiden? Mänsklighetens relation med den högre hierarkien är mer sannolikt alltid här och nu eller då och där .
Bengt-ove jag åter kommer när jag kan se i lugn o ro..
Sådant är intresant.
Lena..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Bengt_olof.
den var ju på engelska.Jag tycker inte jag får med allt som sägs, å då blir jag så himla iretterad..
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.

Om man KÄNNER att det här verkligen är frågan om något STORT, så FINNS ju förstås även möjligheten att se på filmdelarna en andra gång… ;-) Ja, å det går ju även att stanna filmerna, å backa, när man fastnar på något man inte förstod som verkade extra betydelsefullt… En del av Hancocks BÖCKER finns nog att få tag på i bokaffärer och på nätet. Har dock för mig att inte någon fanns att LÅNA ens på Stockholms stadsbibiotek, när jag kollade för någon vecka sedan. Å någon översatt till svenska finns väl antagligen inte heller att kunna KÖPA än så långe!? Någon som har besked om något annat!?