Bing Bang 10/9 2008
I morgon smäller det - då ska forskare i Schweiz försöka återskapa Big bang i en jättemaskin.
Men 5000 andra forskare varnar för att projektet kommer att leda till jordens undergång
Läs mer: Expressen
Vad tror ni om morgondagens experiment?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
usch, man vet ju aldrig vad sånt där kan ställa till med.. men nog tror jag att jorden fortsätter att snurra på likadant som förr..
Jag tror inte det händer något utomför inne i labbet då såklart…om man nu kan kalla det så..men jag tycker de kunnat lägga pengarna på att studera det på plats så att säga. Sedan tycker man att folk ska kunna rösta om de vill vara med om något sådant. Som alltid görs det saker över våra huvuden och farliga sådana. Men händer det något då behöver jag ju inte din kurs Elisabeth..då får jag reda på allt ändå:) Då kanske hela forumet kommer seglande därute i rymden.Kanske en bra plats att träffas på vad vet man.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Här kommer en som tydligen har liggat i dvala!!!
Bin Bang Vad är det?
Jag tänkte på bigg ben o det är väl en kocka..
Så fins det någon vänlig själ som kan berätta kortfattat för mig
Vad det handlar om "svarta hålet" det låter ju inte bra..
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppas dom inte är i en stad och gör det. falla i fall ngot går fell. blir nog en stro expletion som kan led till jord skalv så fall. men man får väll ta det med en nyppa saltt.
Åh, det ska ju bli jättespännande att se hur det går! Jag har väntat på att de ska börja :)
Ibland önskar jag att jag blivit fysiker i stället! 
Big Bang är teorin om hur jorden och alla planeter skapades
Jaha, detta har man inte hört något om….ok, en får väl hoppas att det går vägen så att ingen drabbas av den då….
Att återskapa Big Bang innebär att människan har förverkligat Guds Plan och har nu intagit sin plats som Skapare av ett eget universum vars storlek troligtvis ryms i en kanton.
Korseett tack för dit svar..
Men jag tog mig en Googel tur ..
Bing Bang som jag uppfattade det jag läste.
Om dom skall försöka att återskapa det som hände för ca13-15 miljoner år..Ja då förintar dom oss!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.
Spännande får vänta tills i morgon
Kram tina

Ja, vi får se vad människan tänker hitta på med vår jord. Varför kan man inte låta naturen och allt få sköta sig självt.
Hade inte hört talas om att de skulle ornda en Big Bang..

Undra kan man ju förstås… Har ju varit på en hel del kvantfysiska evenemang och även läst böcker om hur dom gjort tester i olika länder på bl a växter och hur växterna reagerat i samma ögonblick som testerna utförts miltals bort.
Nåja, time will tell…. All forskning kanske inte är god för oss. Men man ska väl inte vara för misstänksam.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
http://www.youtube.com/watch?v=rk8Vr00EBHA&feature=related
Kanske lite lugnande nyheter eller lider forskarna av hybris…huuuaaa…mina stackars nerver:-P
Bara sälj snack från media och forskningsmani från vetgiriga män i vita rockar som plocka isär universium bit för bit.
Om det händer, så lär ingen bry sig, då finns ju vi inte, inga media som försöker pracka på oss bantingspiller, exstas piller eller mera jordens undergång. Så slipper vi TV-shop med. "åååh det är så Fantastisk" med en dammsugar påse i ull.
Så jag lär ju inte oroa mig. *puff*

Det är ungefär som inför milleniumskiftet! Då skulle ju flygplan störta, alla datorer skulle sluta funka och Gud vet allt de hittade på för att skrämma oss! Det är ju bara ett experiment som utförs i ett laboratorium, inget att vara rädd för, anser jag!
Det skulle kännas bättre om de lät bli att leka gud, tycker jag…..när de ger sig in i sådant de absolut inte begriper utan bara är klåfingrigar, så finns alltid risker. Även om det är väldigt väldigt liten risk att de "lyckas".
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kl 9.00 kan man se det via Live-tv på Aftonbladet
Elisabeth
Nu är det 6 minuter kvar innan de kör igång. Vi får väl se vad som händer. Förhoppningsvis ingenting men det känns onekligen ganska oroligt då 5000 forskare har varnat för experimentet 
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Tycker också det känns oroligt, men inte just idag.
I dag skulle de ju bara testköra partikel/-lar i systemet åt ena hållet alltså utan kollision.
De riktiga testerna tar vid sedan.
Detta har dock gjorts förr vad jag förstod, men inte i lika stor anläggning. Tydligen skapas små svarta hål i samband med kollisionerna men deras livslängd är starkt begränsad.
Om nu experimentet misslyckas katastrofalt och världen går under, så lär vi snart bli varse om andevärldens existens "på riktigt" är jag rädd.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Är det någon som har sett det på Live-tv?
Elisabeth
Jag känner mig inte alls orolig för det här. Däremot så tror jag att den här oron som ändå finns hos många kan föra med sig någonting positivt. Nämligen att många människor som springer runt i sina ekorrhjul kanske stannar upp och börjar fundera. Över vad och hur de lever sina liv. Frågor som,
Är jag Lycklig?
Lever jag mitt liv som jag vill?
Skulle jag kunna lämna det här livet idag och vara nöjd med det ?
Frågor som jag tycker är viktiga. Jättenyttigt att få konfronteras med dem.
Kram på er där ute!/Happy
http://www.msnbc.msn.com/id/14923900
Lite lugnande nyheter för den som kan engelska

Jag kollade lite på live-tvn men det var inte så informativt, tyckte jag
Amor vincit omnia
Personligen blir jag jätterädd av det här. Mer rädd än vad jag känner är bekvämt (om nu rädsla någonsin kan vara det).
I detta fallet är det inte läge att "ta sig vatten över huvudet" liksom. Uträckningar via datorn i all ära, men vi alla vet att saker och ting vi inte räknat med kan hända, speciellt när det gäller saker vi aldrig prövat i praktiken.
Sen blir jag ARG för att dom ens överväger att utsätta våra liv för sådana risker (hur små det än är), vem har gett dom rätten att bestämma över oss på det sättet:-( Det är ju inte som att de kan säga "ops…det gick galet, låt oss befolka månen illa kvickt"…detta är ju jorden, där vi alla bor. Kasta sten i glashus på det där sättet*rys*
Nä, dom har verkligen lyckats dra ner mina energier brutalt….o i min situation är det inte läge att ha det så…

#23 Intressant, Eleri 
Amor vincit omnia
Uh, jag tycker också att de där experimenten är lite läskiga. Håller helt med #25, vad ska det där vara bra för igentligen? Att utsätta vår enda planet "Jorden" något sådant bara för att få lite information…