Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 3750 ggr
annalina
0

Min första mediumträff på måndag!

Det känns lite pirrigt och inte så lite nervöst att besöka ett medium för första gången även om det är ett väldigt "känt" medium.

Vad oroar jag mig för då? Jo, hur jag ska bli bemött. Tänk om det känns helt fel. Dvs om personkemin inte all stämmer. Jag är så hyperkänsligkänslig för hur jag blir bemött i situationer som rör sådana känsiga saker som berör mig så djupt. Samtidig ska det bli så spännande att få veta…

Hur tycker ni "erfarna" att jag kan förbereda mig inför mötet. Säg något lugnande, snälla för jag har verkligen glatt mig dessa månader jag gått och väntat på att få en tid.

/Annalina

Soffe
0

Mitt råd är att inte ha för stora förväntningar, utan ta det som det kommer och försök slappna av :-) Be mediumet att tända lite ljus och någon rökelse så det blir lite mysig stämning :-) Lycka Till!

calle555
0

Hur mycket vet mediet om dig på förhand?

annalina
0

#2 Mediet vet bara vad jag heter i förnamn.

Trisha
0

Annalina, förhåll dig till det här mötet som att du möter en medmänniska som kan tillhandahålla något värdefullt till dig. Eller inte. Ju mer öppen och förutsättningslös du är, desto bättre brukar det bli. Är det ett bra medium, så mår du alldeles strålande när du går därifrån och bara vet att det här var rätt.

Vill understryka att med öppen, menar jag inte att du helt aningslöst tar in allt utan kritik. Men man kan vara både analyserande och öppen samtidigt. Sitter du med armarna i kors och är negativ, blir det aldrig bra. Men om du litar på dig själv och att din känsla fått dig att boka tid hos detta medium då vet du också att hur det än blir så lär du dig något mycket värdefullt.

Grunden är i alla fall att det ska kännas rakt igenom bra inom dig och inte ringa några falska toner i bakgrunden. Den du går till är "bara" en medmänniska som valt att arbeta som medium. Se det så naturligt du bara kan.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Melissa
0

Annalina:

Som (förhoppningsvis erfaren) vill jag tala om att inte ha förutbestämda förväntningar då ingen sittning är den andra lik, vi kan (så vitt jag vet i dagsläget) inte bestämma så mycket om sittningen, utan även vi medium måste släppa på förväntningar på hur det kommer att se ut under sittningen.

Det enda som jag alltid tänker på, är att göra mitt bästa för att göra ett bra arbete så att min klient ska få ut så mycket som möjligt utav sin sittning. (jag låter bli rökelser pga det förekommer allergi men tänder gärna ljus)

Ta det för vad det är, helt enkelt…Det enda jag kan råda dig till, är att ta reda på så mycket som möjligt om alla nära och kära på andra sidan, titta i album etc…och ha i åtanke att även en partners,ex-partners, eller exv. mormors granne "frida" kan komma (då mormor skulle vara kopplingen), så det behöver inte nödvändigtvis vara blodsband.

Ge ingen information heller, då det skulle kunna spoliera bevisföringen.

Ett seriöst medium kommer alltid att bemöta sina sitters på ett bra sätt, så oroa dig inte  :)

Jag har då aldrig ens försökt ta reda på mina klienters bakgrund, det skulle verkligen vara slöseri med tid…många tror att vi medium tar hjälp från myndigheter för att ta reda på detaljer kring personen ifråga, men hur skulle man få reda på hur en person mår? Vad som har hänt i livet? Vad som pågår i livet just nu?Speciellt när det inte finns dokumenterat…

Ett namn är ju alltid trevligt att ha, då många av oss förbereder oss innan sittningen och ber andevärlden om att kunna hjälpa just den personen på bästa möjliga sätt.

Melissa

calle555
0

Utmärkt! Ingen risk för hot reading då med andra ord. Glad

Melissa
0

Not a chance ,luv  Flört

calle555
0

Vad tror du om Forer-effekten då? Finns det någon risk för att den "spolierar bevisföringen"?

Melissa
0

Den känner jag inte till….man kan ju inte veta allt…   :)

Men om jag inte misstar mig så kommer väl snart en länk om denna….Tungan ute

calle555
0

Någon länk behövs inte. Google räcker långt.

Klockren
0

#5 Melissa: "Det enda jag kan råda dig till, är att ta reda på så mycket som möjligt om alla nära och kära på andra sidan, titta i album etc…och ha i åtanke att även en partners,ex-partners, eller exv. mormors granne "frida" kan komma (då mormor skulle vara kopplingen), så det behöver inte nödvändigtvis vara blodsband."

Det är köparen av mediumets "arbete" som egentligen får "sköta jobbet" enligt principen: Sök så mycket uppgifter som möjligt, så får du större chans att hitta något som stämmer.

Köparen betalar för mediumets fantasier och har sedan uppgiften att hitta överensstämmelser mot ett så stort underlag som möjligt.

Människor vill bli lurade och dessutom betala för det.

Melissa
0

Nej Klockren, det handlar faktiskt om att folk ofta inte har tillräcklig koll på sina nära o kära på andra sidan och känner då inte igen dem när de har tagit sig igenom.

Det hände faktiskt mig, innan jag ens funderade på att utvecklas till medium själv, att jag inte kände igen min egna morfar, pga av att jag inte kände till vissa detaljer. Dessa detaljer är så specifika så det finns ingen som helst möjlighet till att det skulle stämma på "kreti och pleti"…

Därför bör man ta reda på så mycket man kan för sin egen del egentligen, så att man har koll…

Jag har inte för avsikt att försöka övertyga dig, du är fri att tro hur du vill…

Jag vet bara med mig hur jag arbetar och att jag aldrig någonsin har och kommer inte heller att lura någon…Och vet du vad?

Om min klient inte känner igen kommunikatören, så tar jag inte betalt…

calle555
0

Jag har rådfrågat vännerna på VoF:s forum:

Skeptiska råd inför mediumbesök

Katarinaj
0

Klockren…lurade blir vi varje dag i det här j***a samhället, att välja vad man själv vill göra för sina pengar är inte att bli lurad. Varan är ju inte alltid till belåtenhet oavsett om det är materiella saker eller en person som erbjuder en tjänst.

För oss som fått uppleva en "riktig" kontakt är det en otrolig upplevelse. Jag har råkat ut för båda delarna. Att jag inte haft en susning om vem som kommit igenom.

Ett Medium som fick connection med min Mamma, visste inget om mig så klart, sa sådana saker som är så orelevanta egentligen, kan vara små egensinniga saker som personen gjorde i livet, sånt som man inte bara kan slänga in o chansa på att det går hem hos varje sitter.

Min Pappa som alltid resonerat att är man gone så är man. Jag berättade ändå för honom om min upplevelse och berättade saker som jag inte hade fattat ngt av, men som han när jag berättade det sa, att det vet jag vad hon ( Mamma ) menade och så förklarade han för mig.

Jag är inte lätt att tolka in…Pokerfejs…och att Mediumet skulle kunna pricka in så rätt genom gissningar är för mig helt obegripligt. Som sjukdom, hur länge personen levde ( i min Mammas fall ) från det att hon fått sin Diagnos. Vad hon hade för Hundras och vad Hunden hette. Ja det finns hur mkt som helst. Jag är kanske trög, men för mig finns ingen logisk förklaring av det Mediumet fick fram vid min sittning. Det var saker som sker i mitt pågående liv, som är lite "udda", som inte går att chansa sig till o pricka rätt.

Men var och en blir ju salig på sin tro.

Kram

Melissa
0

Jag tycker mig inte arbeta enligt den "effekten" ..Jag får ju symboler i bild och färg samt känsel som jag tolkar utifrån det jag känner i just den stunden oavsett om min klient nickar eller skakar på huvudet. Jag litar till mina erfarenheter/kunskaper under mina sittningar utan någon som helst information från annat håll…

Jag föredrar att INTE veta NÅGOT innan en konsultation/sittning…

calle555
0

Hmm, Forer-effekten har ingenting med observation av klientens reaktioner att göra.

Forer-effekten är ett slags psykologisk synvilla som får oss att tolka uttalanden om vår personlighet som betydligt mer träffsäkra än vad de i själva verket är.

Det kanske är dags för en länk trots allt? Skrattande

http://en.wikipedia.org/wiki/Forer_effect

Melissa
0

Då missförstod jag det lilla jag hittade om Forer-effekten….

Ska gå in på länken och läsa…..

Klockren
0

#12 Melissa: "…det handlar faktiskt om att folk ofta inte har tillräcklig koll på sina nära o kära på andra sidan och känner då inte igen dem när de har tagit sig igenom."

Men kommunikatören, anden, vill väl bli igenkänd, så att den anhörige ska bli övertygad om att andevärlden existerar.

Varför väljer då anden att berätta saker som är okända för den anhörige? Det finns ju mängder av upplevelser som den anhörige och anden har gemensamt.

T.ex. i ditt fall: Din morfar ville ha kontakt, men berättade så speciella saker att du inte kände igen honom. Varför berättade morfars ande inte om allt som du kände till, i stället?

Erika-A
0

#18 Ibland är det som man "inte vet om" väldigt bra bevis speciellt när man senare kollar upp det och det stämmer. Då tyder det på att den enda källa det kan komma från är anden och ingen såkallad "Cold Reading".  Jag vet också att andvärlden strävar efter just sådana bevis för att ge bevis på existens.
Givetvis så är det ju bra om denne ande också ger bevis så han blir igenkänd. Det kan tyda på dålig kommunikation mellan mediumets tolkningar och anden.

Klockren
0

#19 Du hänvisar till #18 som jag skrivit. Jag nämner där inget om Cold reading.

Om andevärlden vill ge tröst till sörjande anhöriga är väl det primära att övertyga om att andevärlden existerar. Då borde anden ta upp sådant som lätt kan identifieras av den anhörige.

Varför krånglar anden till identifikationen?

Det var det mitt inlägg #18 handlade om.

Om det råder "dålig kommunikation mellan mediumets tolkningar och anden" är väl inte mediumbesök att rekommendera.

När ska man kunna lita på mediumets utsagor?

Aldrig, säger jag. Mediumet fantiserar och tar betalt för sina fantasier. Att fantisera själv är gratis.

Erika-A
0

Du skrev: Varför väljer då anden att berätta saker som är okända för den anhörige? Det finns ju mängder av upplevelser som den anhörige och anden har gemensamt.

#20 Det var det jag svarade på att ibland är det som man inte vet om bästa beviset som man senare får kolla upp och det visar sig stämma. Då kan det inte kommit från annat än andevärlden! Detta kan gälla detaljer kring andepersonen. Jag vet att ni skeptiker hävdar att en del medium kör med Cold reading. Det var därför jag tog upp detta ämne eftersom du ÄR en skeptiker!

Du skrev:När ska man kunna lita på mediumets utsagor? Aldrig, säger jag. Mediumet fantiserar och tar betalt för sina fantasier. Att fantisera själv är gratis.

#20 Det är dina egna begränsningar och tycke och det låter jag stå för dig! Vi befinner oss väldigt långt ifrån varandra vad det gäller tro och kunskaper!

Erika

Katarinaj
0

Men vad är problemet? Det primära för dig Klockren verkar vara att Mediumet tar betalt, men det sker ju inte under tvång. Finns ju massor av människor som går till tex. Prostituerade, fast det är gratis att "fixa" till det själv med hjälp av den beskattningsfria fantasin. Där finns ju inte heller några garantier för att varan ger vad den ser ut att göra….

hinzidi
0

på min siste sitting, som inte var så vellykket, (kanskje coldreading??), så kjente jeg ikke igjen de avdöde som kom. Vi strevde lenge med å identifisere dem. Og jeg husker jeg sa: hvorfor sier dem ting om seg selv, som jeg ikke kan ane?? De fortalte ting om seg selv som var lenge för min tid, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg kunne kolla up det. De avdöde sa jo også setninger til meg som jeg antakelig har misforstått helt fra början av. Det ble rett og slett inte vellykkat.
Derfor blev det bara en massa uro og forvirring. Samtidig som mediummet påstod seg vite, og ga seg ikke på det hun visste. Som om hun visste bedre enn meg, he he.

I dag ser jeg mange röde alarmer rundt denna sittingen, ettersom tiden har gått, og jeg har kunnet se ting på avstand- hva som egentligen hende.

Jeg har gudskjelov en veldig god sitting i erfaringen også, mitt aller förste besök hos et medium. Den ga meg gode opplevelser, og gode möter, og jeg fikk de bevis jeg trengte, og gode budskap som jeg forsto med en gang, så jeg var aldri i tvil om at jeg hadde hatt möter med avdöde som kom fram, for real.

Vel, man skal uppleva mycket , he he.

[MargaretaA]
0

När ska man kunna lita på mediumets utsagor?

Aldrig, säger jag. Mediumet fantiserar och tar betalt för sina fantasier. Att fantisera själv är gratis.

Du kanske tycker att ÖN borde läggas ner?

Melissa
0

Du skriver: Men kommunikatören, anden, vill väl bli igenkänd, så att den anhörige ska bli övertygad om att andevärlden existerar.

Varför väljer då anden att berätta saker som är okända för den anhörige? Det finns ju mängder av upplevelser som den anhörige och anden har gemensamt.

T.ex. i ditt fall: Din morfar ville ha kontakt, men berättade så speciella saker att du inte kände igen honom. Varför berättade morfars ande inte om allt som du kände till, i stället?

Ibland känner sittern inte igen kommunikatören trots god beskrivning. Då brukar jag be sittern luska lite hemma och bokar om till ett nytt besök (som jag tidigare har nämnt, så tar jag inte heller betalt vid dessa tillfällen). Med det är det inte sagt att samma kommunikatör kommer igenom NÄSTA gång, det viktiga i detta är att sittern ändå har fått tillfälle att ta reda på vem kommunikatören kan vara.

Min morfar dog när jag var mycket liten, jag hade inget som helst minne av honom och kunde inte så mycket om honom heller för den delen. Men han gav dessa detaljer för att jag skulle kunna kolla upp det och förstå att det var just han som hade besökt mig.

Erika-A
0

Du skriver: **_Min morfar dog när jag var mycket liten, jag hade inget som helst minne av honom och kunde inte så mycket om honom heller för den delen. Men han gav dessa detaljer för att jag skulle kunna kolla upp det och förstå att det var just han som hade besökt mig.
_
**Jag håller helt med dig och vilket bevis eftersom du inte vet och när du senare kollar upp att det stämmer! Det kallar jag tydliga bevis som innebär att mediumet har en länk med andevärlden!

Erika

signemo
0

Hej Klockren med ev. kompisar här.  Jag har haft en tfn sittning hos Erika ovan. Vad jag vet har hon aldrig sett hur jag ser ut. Nån bild telefon har jag inte.

Har inte hört att hon ringt runt och intervjuvat omgivningen om mig Skrattande eller nära och kära.

Hon fick kontakt med min svärfar, Har lyssnat på cd jag fick över sittningen många gånger. Sitter mest och ler och nickar. Hon redogjorde för hur han såg ut, dog av, att han tog över min klippning av gräs, intressen m.m.m..

Att det var svärfar var ingen tvekan om.  

En annan gång forstod jag inte att det var farmor, men efter att ha lyssnat på bandet igen , verkar det självklart att det var farmor. Mitt minne spökade baraFlört.

Till Dig AnnaLina.

Ta det som en trevlig dag. Är mediumet en trevlig människa som de flesta här, så tror jag du känner dig bekväm redan från början. Sen är det ju väldigt speciellt spännande första gången.

Ha en fin kväll allesamman här

Var rädda om varandra

Klockren
0

De ni kallar skeptiker är väl inte kunder hos medium. Därför finns det ingen anledning för andevärlden att förmedla speciella fakta som kunden måste kontrollera efteråt för att kunna göra en identifikation. För kunden gäller att välbekanta fakta ger en omedelbar identifikation. Då kunde båda parter, kund och ande, vara nöjda.

Därför är det egendomligt att andevärlden krånglar till det i onödan.

Elisabeth-J
0

#28 Många skeptiker har kommit på privatsittning men har inte varit skeptiska efteråt. Man ska vara skeptisk tills man själv har upplevt det men att döma något/någon innan man har provat är fel. Det är skillnader med skeptiker som bara har bestämt sig att det är på ett visst sätt, hur mycket bevis dom än får så vägrar dom erkänna. Sen finns det skeptiker som ändå har ett öppet sinne och vågar säga: jag hade fel i det jag trodde innan jag testade.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Klockren
0

#29 Med mitt "skeptiker" menade jag sådana som helt avvisar möjligheten av en existerande andevärld.

På detta forum säger väldigt många att de är skeptiska, trots att de tror på andevärlden.

Hur som helst: Det finns ingen anledning för en ev. existerande andevärld till att krångla till identifikationsmöjligheterna.

annalina
0

Får jag komma in igen. Läste det mesta av diskussionen nu idag och den var väldig givande, tack.  

Jag hade nu i första hand inte förväntat mig att få kontakt med avlidna vid mitt besök hos mediumet. Låter det underligt?

Jag vill främst veta vad som ska ske i framtiden. Få reda på lite, fråga, min guide om saker jag inte begriper och som är viktiga för att jag ska kunna komma vidare i livet. Kan inte detta vara ett gott skäl att besöka ett medium? Eller?   Förvånad

Trisha
0

#31 Det är väl en väldigt bra ide med att gå till ett medium. För i slutänden är det ju detta som är det viktiga i livet - att komma vidare. Att utvecklas och finna den väg som känns mest rätt. Sen vad gäller framtiden så är det ju så, enligt min åsikt, att det handlar om vår fria vilja och våra val hela tiden. Vi möter människor och situationer varje dag, sedan handlar det om vad vi väljer göra av det. Jag tror inte det finns en framtid som är huggen i sten - "så här är det - punkt slut". Just därför kan det vara kanon komma till en duktig terapeut - medium eller annan - som kan ge lite tydligare bild över alternativen och vad som man kanske har utvecklat en lite blind fläck omkring.

För som jag skrivit förut, hur utvecklade vi än tycker oss vara, så är det alltid saker som vi inte ser med oss själva. En annan persons ögon kan ge oss en vinkel på vårt liv som vi inte sett själva. Jag tycker detta gäller för precis alla människor, oavsett vad vi kallar oss.

Jag gillar din formulering Annalina - för att jag ska kunna komma vidare i livet…. Vidare kommer vi ju alltid, oavsett, men det går så mycket lättare att hitta vägen hem om det finns lite vägskyltar här och där som jag väljer följa.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Katarinaj
0

#30 Skeptisk ska man väl vara till mycket……inom det mediala finns mkt som "utövas" av icke seriösa personer och tro på allt kan/ska/bör man kanske inte.

Bara för att vi gillar att "flumma" med/i Andevärlden, betyder ju inte att vi inte ska hålla oss på Jorden emellanåt. Allt kan ju inte alltid vara "fluffigt", mjukt o fint o kärleksfullt, så funkar det inte för mig i alla fall….inte ännu….och har svårt att tro att jag någonsin blir fullkomlig, även om det är j*****t nära Oskyldig

Fortsätt gärna ifrågasätta men på ett seriöst sätt ( om du kan )

anettebengtsson
0

Hej!

Det kan kännas för många speciellt och lite läskigt att gå till ett medium….första gången, man vet inte vad som förväntas…det kan vara bra ifall du fått en del info av mediet, att h*n beskriver för dig, vad du har att förvänta dig, det brukar lugna.

Önskar dig en härlig stund

Elisabeth-J
0

Annalina! jag önskar dig all lycka till och en mysig stund på måndag!

Kramar

Elisabeth 

Mavios
0

Jag vill också önska dig Annalina lycka till på måndag och hoppas att du får ut av ditt besök det du behöver.
KRAM
Mavios

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Melissa
0

Samma här Skrattande

annalina
0

Stort tack!

Kramar!Skrattande

Maria-67
0

Man skall inte berätta något om sig själv utan dom skall kunna läsa av ändå.Dom kan ställa ledande frågor men att dom berättar först sen kan man fråga om sakerna dom sagt. Dom kan fråga om det är någon särskild man vill ha kontakt med,men i sådana fall får dom beskriva dom och ge ett konkret Tecken för denna person något som var specefikt. Några minnen man kanske haft från barndommen med denna person eller något annat.

Eller man beskriver människor runt denna person. Du skall inte behöva säga mycket utan låt mediumet läsa av. Men öppna dig för andevärlden hade en kompis som gick till ett medium och kompisen tänkte på rinnande vatten hela tiden hon liksom stängde sig och då kunde inte det här mediummet läsa av henne.

sven-g
0

#16 Hur förklarar vof, när en bindel sitter över den mediales ögon. Och avläsningen blir rätt, även sådana saker som är omöjliga att chansa på.

annemarili
0

Jag förstår att du vill veta din framtid. Men livet fungerar inte så. Valen gör du själv. Däremot kan du få den vägledning du behöver just nu. Det är det du kan förvänta dig när du besöker mediumet. Valen är dina egna men ibland så kan det hjälpa med vägledning från våra nära och kära. Eller kanske t.o.m från en vän som vi inte ens ägnat en tanke men som gått över på andra sidan. Eller kanske någon som du träffat i ditt arbete eller i andra sammanhang i livet.

Du kommer att få den vägledning du behöver. Så slappna av inför mötet och ta till dig det du får. Det är det du behöver för att komma vidare i ditt liv.

Se med tillförsikt på din framtid.

Kram

Anne Mari

Jimmy-Ottossn
0

41# Säger som annemarili!, fast sedan tror jag vissa saker i livet är förutbestämmt, brukar säga att det är som ett slalomlopp, det finns pinnar uppsatta i förväg,(mål i livet genom utveckling, som i vissa fall sker genom en olycka tex eller något annat) men mellan pinnarna så är det du själv som gör dina val, sen om ett medium kan se dessa förutbestämmda händelserna är  väldigt olika tror jag, helt beroende på vem sittern är och hur denne står i sitt liv, men vad jag upplevt så är det mycket ovanligt att man som medium upplever sånt, då det är som annemarili säger att livet fungerar inte som så att man skall veta allt i förväg…

Denna kommentar har tagits bort.
annalina
0

#41 och 42

Jo, det är sant som ni säger att jag "endast" kan få vägledning och mer begär jag ju inte heller. Jag förstår ju att man ine ska få veta allt i förväg och att det finns visst eget handlingsutymme och allt detdär. Det är såhär att jag tycker att jag just nu och ett bra tag har stått stilla i livet. Kommer inte vidare på ett bra sätt och det är därför jag bestämt mig för detta besök. Det är så mycket svårt som jag gått igenom, och fortfarande har olöst, och som jag inte förstår vad det ska tjäna till eller lära mig…. Någon kontakt med min guide har jag inte heller, iallafall inte så värst tydlig i så fall.

Allt detta vill jag få rådgivning om. 

Men ska jag säga vad jag vill ha ut av besöket eller "ser"  mediumet det själv?  Obestämd

Aimosdotter
0

Annalina

Jag tycker att du ska gå till mediumet och sitta ner och bara lyssna på vad h*n säger. Om det du får reda på av mediumet är troligtvis det andevärlden anser att du behöver veta och är mogen för att få veta. Som någon skrev tidigar, gå med öppet sinne.

Du kan ju under dagen tänka på den du skulle vilja bjuda in till sittningen och ev frågor du önskar svar på. Ta inget förgivet och var tacksam för det du får. Jag hoppas att du får en fantastisk stund med dina nära och kära.

I-am
0

Hej. Hur gick din sittning?? Kändes det bra?

Kriss
0

Jag undrar också, var det positivt?

annalina
0

Tack, min sittning kändes jättebra!!! Fast jag var jättenervös innan. Darrade nästan i hela kroppen samma dag.

Jättefint medium som tog emot mig med stor värme! Jag fick svar på det mesta som jag undrade över.Fast naturligis kom jag på fler saker efteråt som jag glömde fråga. Jag är alldeles omtumlad fortfarande idag. Tankarna på vad som blev sagt far runt i huvudet. Som tur var så skrev jag ner all jag fått veta strax efter sittningen annars fanns nog riskning för att jag glömt hälften, för så uppspelt var jag efteråt. Väldigt kul och mäktigt att få så mycket kunskap om varför saker har varit som de har. Frågade oxå vad jag skulle lära mig av alla de saker jag upplevs som jobbiga och förstår nu bättre varför saker har hänt och vad jag skulle lära av dessa. Fick oxå veta om framtiden.   Glad

Jag har inte någon jag kan berätta om detta för, mer än för er på på ÖN. De skulle inte tro jag var riktigt klok om de visste….. synd!

Tur att jag har er här på Ön!!

Kramar!

I-am
0

Vad glad jag blir för din skullSkrattande

signemo
0

VAd man blir glad när man hör dig ( läser Skrattande) Kram

Var rädda om varandra

hinzidi
0

annalina, så var min allra första sitting också! det er helt utroligt, och jag kände också på at det egentligen inte var nån jag kunna beretta alt til, he he.Det hele var for utrooooligt :)

herligt at höra om ditt förste möte med andarna! :))

Elisabeth-J
0

Vad härligt att se att det blev så bra Glad

Kram

Elisabeth 

annalina
0

Glömde i förvirringen (av glädje) att jag oxå fick veta att jag hade två guider. Min livsguide, en man, kommer från Chile. Jag fick veta hans namn men fick oxå veta att jag skulle kalla honom för hans smeknamn!!! De gjorde alla hans andra vänner sa mediumet. Dessutom var det lättare att komma ihåg för mig! Jo, visst! Jag har jättesvårt att komma ihåg namn så det stämde oxå väldig bra.

Han, min livsguide, hade dock problem med att jag inte följde min livsplan sedan en tid. Så jag fick veta att han "slet sitt hår" just nu för att få mig rätt igen och bli den glada och positiva person som jag egentligen är. Det stämmer för jag har haft stora problem en tid och varit väldigt grubblande och ledsen. Det var mycket därför som jag sökte mig till ett medium för att få vägledning.

Min andra guide, en kvinna, ville mediumet inte säga namnet på. Hon stod för energier och något mer som jag inte kommer ihåg.

Cristine
0

Roligt att höra att det blev en positiv träff med ditt medium och att du fått vägledning. Det är nog bäst du lyssnar på din guide så han inte blir utan hår:)

Kram Cristine.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Happyspirit
0

Nu blir jag jättenyfiken på vem du har varit hos?Flört Ett känt medium som förmedlat dina guider. Känner ingen som arbetar på det sättet. Så jag blir lite nyfiken bara.

/Happy

annalina
0

Ja, jag får nog lov att lyssna mer på honom.  Flört

Mediumet uppmanade mig att meditera för att få denna kontakt och det blev jag ju inspirerad till att göra!

Eija
0

Va härligt att höra att det hade blivit så givande för dig annalina, men va tråkigt att du inte har någon att dela detta med i din närhet….

Sen så vill jag säga åt klockren, att varför tror du inte att vi som tror på andevärlden är skeptiker oxå….för det är ju som överallt i världen man kan ju inte tro på allt heller….det finns begränsningar där med……till att börja med så finns det faktiskt lurendrejerier inom alla projekt….så varför skulle inte en skeptiker gå på en seans….det fattar jag inte vad du menar med det…..

Är man skeptiker så är det ju tvärtemot, man vill ju hitta förklaringar, och för att kunna det så måste man väl gå för att se med egna ögon….för annars är man inte ärlig mot sig själv ens….jag är skeptiker och sväljer inte allt som folk säger eller skriver….det är upp till dom, för har dom upplevt det som oförklarlig så är det helt ok för han/henne, jag lägger mig inte i det….utan jag tror när jag själv upplever saken som är omöjliga att förklara….så är det för mig…..

En skeptiker som tror på andevärlden…..