Ingregerade min vän
Vet inte om det stavas så.. Men jag vill säga att jag har givit min första kurs i reiki1 till Hesselgren. Hoppas nu bara jag gjorde rätt eftersom det var första gången.
Han har varit lite trött, men jag kände hur hans chakran öppnade sig i huvudet och hals. så det borde gått.
Ville bara skriva det….
Varför är du osäker på om du gjort rätt eller inte? I healing, Reiki kan väl inte en initering gå fel eller? Jag skulle vända mig till mina lärare om jag inte är säker på att jag gjort rätt, dem är ju till för att svara på dina frågor o hjälpa dig.. Speciellt om du själv ska hålla i kurser!
Jo då men jag har nog gjort rätt men man blir lite osäker när det är första gången…
Jo det förstår jag.. Men det är nog bra om du kan vända dig till din lärare som bör finnas till för dig.. Reiki 3 är ju en mkt längre kurs än de 2 första stegen, så det tar nog tid att lära sig det steget.. Jag själv känner mig än så länge nöjd med steg 1 o 2..
Jag är nästan klar med reiki 3 har bara sista övningarna kvar.. Joo då hon finns där alltid…
Va bra! Då behöver du nog inte oroa dig :-) Jag tror att Reikin leder en rätt om man har en avsikt och går på sin känsla.. Då tror inte jag att det kan skada iaf..
varför tror du att du gjorde fel? om du var intonad i reiki och känslan och avsikten var rätt så är det rätt . hur man utför det och ritar symbolern är mindre viktigt. olika reikimästare brukar ha sitt personliga sätt att utföra initieringar på… om du är osäker kan du ju utföra ritualenen gång till.
~ mayolica ~