Plats minne?
Skulle vilja ha en beskrivning på VAd ett Plats minne är.Har Googlat.
-------------------------------------------------------------------
Så vill jag säga att en medial mäniska för mig är "ödmjuk"
Jag är inte Medial som ni är här inne.
Jag ser vem som kommer till mig.Men jag kan inte se för någon annan.
Så detmesta som pratas här inne om , saker som ramlar knakningar.fattar jag inte något om.
Och en Medial mäniska är ödmjuk mot sina medmäniskor..Så Sätter ni o fundera på -Hur är jag??
---------------------------------------------------------------------Så tilbaks Någon som kan berätta om Plats Minne+
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.

Platsminnen = Energispår.
Man kan känna av energier eller se något kring en tidigare händelse som har utspelat sig på ett ställe. jag ska nämna ett exempel:
Jag var inne i ett hus och på ett ställe i ett rum stannar jag för jag känner starka energier, det är starka känslor av ilska, ledsamhet och förvirring, jag känner att något hemskt har hänt där men det var inget med andevärlden. Familjen berättade då att just på den platsen hade en person i familjen försökt ta sitt liv genom att skjuta sig själv men överlevt. Denna händelse har satt sig som ett energispår.
Jag håller med dig om ödmjukheten, alla är mediala mer eller mindre och jag anser att det bör finnas mer ödmjukhet och förståelse för varandras olikheter och tänkanden från alla.
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag kan ju förstås bara svara utifrån mina erfarenheter - säger inte att det är "rätt" det jag skriver.
Ibland har jag blivit uppringd för att människor velat ha hjälp med s k rensning, d v s hjälpa själar komma vidare som inte hittat ljuset. Det har varit personernas upplevelse att det pågått saker som dom tyckt varit obehagliga.
Inte alltid är det dock någon där, utan ibland är just platsen, huset eller vad det nu är, fullt av energier av det som varit. Har varit med om den stora skillnaden på när det verkligen är en själ som irrar omkring och när det är oroliga energier för det hänt mycket på platsen. Jag har också haft en mängd roliga upplevelser på olika platser där vi varit några stycken som upplevt samma sak, starka känslor som dröjer sig kvar.
Mindre roliga upplevelser kanske på brutala ställen där människor avrättats, men skillnaden för mig är i alla fall stor när det är själva platsen som har starka energier.
Vill bara också säga att du är väl precis lika medial som någon här inne, även om du inte ser till någon annan. Det kanske är så att du valt att ha det så, och det är väl perfekt?
Understryker igen att det här är mina upplevelser av din fråga. Du kan säkert få många olika svar.
Ha en bra dag!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Platsminnen, energispår kan ju också påverka oss människor, finns ju gamla uttryck om "skilsmässohus", just speciella hus eller lägenheter där dom som flyttar in separerar ganska snabbt och det här blir som ett mönster för flera. I många fall handlar det alltså om att dom har blivit omedvetet påverkade av energispår, "det sitter i väggarna" är kanske något ni har hört? Och det är så rätt för det sitter kvar energier från starka händelser som man känner av. Så det händer att man får hjälpa till att rena energispår i hem också.
Elisabeth
Jag är mycket ute i skog o mark.
O vissa platser återkommer jag till väldigt ofta.Är med i Fornminnersföreningen o när vi är ute så kan dom bli småt ireterade på mig, för jag snurrar runt på en plats o hävdar att Här har det varit något..Vilket dom säger att, det inte har varit.
Därför så blev jag så himla glad när jag fan denna Hästsko, på ett ställe som jag ofta är på. o mina vänner säger att det är inte ett ställe som folk kan ha varit på..
Det är ju det med bevis!! Viss SMÄRTA går inte att bevisa..Men det vet vi ju alla att man kan ha..
Lena

jag förstår att du känner av det på den platsen, där finns nog en hel del minnen
Hästskon gav dig bevis på det du har känt, härligt!
Elisabeth

Och så fanns det ett hus här i trakten som inte gick att sälja… Tillslut kom det fram att båda familjerna som hade bott i detdär huset hade haft varsitt barn som dött där…
Huset är byggt på 50- talet, så det är dessutom i relativt nutid som barnen dött.
*harkel* Kan spår av platsminnen på nåt sätt höras, eller få saker att röra på sig…eller är det bara som en känsla och ev "film" man ser framför sina ögon?
Elisabeth #5..
Du! Jag fick tyst på mina kollegor i det var härligt.
Bybo..Det som du beskriver önskar jag att jag hade kunnat fått till mig. Alla dom platser som jag är på o känner att det har varit full aktivitet o inte kunna bevisa.. Det är frustrerande…
#8 Det är något man kan träna upp!
Försök vara väldigt uppmärksam på varena liten tanke, bild eller doft du kan tänkas få till dig, observera verkligen.
Till att börja med är det ofta trögt att hitta rätt och framförallt tro på sig själv men när man väl börjar hitta rätt knapp så lossnar det ofta.
Det bästa är ju att du kanske kan låna ett gammalt föremål från någon som faktiskt kan bekräfta det du ser!
Det viktiga är att släppa kontrollen och våga säga rakt ut vad man förnimmer, även om det kanske verkar "korkat".
I början kanske man bara har 1 rätt av 10 men övning ger färdighet och man lär sig att känna skillnad på fantasi och "verklighet".
Själv har jag alltid handlat begagnade grejer med mina händer, ser jag dålig energi eller något annat tragiskt eller jobbigt så tar jag inte med mig grejerna hem.
Vissa saker blir som en riktig stöt i händerna så de tar jag inte ens i.
Att känna in energispår är riktigt spännande och kul, grattis för att Du har hittat denna form:)
Har hört folk som skaffat grejer och fått något annat med oxå. En medial tjej hade en butik och fick hem en hel del indiangrejer. Hon fick även en indian "på köpet". Han var där och kollade. Hon kände av honom och såg honom oxå. Jag var där och då började några sjalar att flaxa. Han brukade hålla till på den delen som indiangrejerna fanns. Kul tycker jag. Hon tyckte det kändes tryggt att ha honom där.