Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 957 ggr
Elisabeth-J
0

Påverkan

Jag har fått information genom en jättestark dröm av min Guide och vill skriva en del av det här nu idag. När det är tjafs och påhopp och då speciellt medium emellan så påverkar det andras mediala arbeten mer än man tror. Om ett medium läser debatten eller hör någon berätta om den och sen ska hålla en storseans t.e.x så kanske den seansen inte går så bra, för h*n påverkas av dessa energier som "ligger i luften". Det påverkar alltså inte bara oss härinne och inte bara medium utan alla påverkas mer eller mindre av hur vi uttrycker oss och sysslar man då med något medialt arbete så påverkas man av energier mycket lättare. Även om man kan "koppla bort" så kan det alltså finnas där ändå. Så nu hoppas jag att vi alla tänker på hur vi uttrycker oss gentemot varandra, har mer förståelse och empati för varandra och våra medmänniskor.

Kramar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trisha
0

Kan låta som en klyscha - men vi sitter alla ihop och visst påverkar och påverkas vi!

Vilken häftig dröm, Elisabeth, tack för att du ringde o berättade. Förr sas det att det negativa var mycket starkare än det positiva och vi levde efter det som en sanning. Nu börjar en annan sanning göra sig gällande, härligt.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Happyspirit
0

Det där känner jag av väldigt mycket Elisabeth. Det är så, i alla fall för mig. Försöker undvika att läsa och skriva här inne så mycket under dessa perioder som det är så här jobbigt här inne. Men samtidigt känner jag mig kluven för jag tänker också att det är ju under dessa tider som vi måste försöka hålla ihop och anstränga oss lite extra för att höja energinivån här. Så då behövs vi ju extra mycket.

Men det får inte ske på bekostnad av min egen energi, det har jag valt. Så jag försöker ha en balans och bara sitta korta stunder och göra annat som ger mig glädje i stället. Jag har lärt mig det efter att jag suttit för länge och kännt hur dränerad jag blir och hur låg jag blir när jag sitter för länge. Därför har jag valt det här alternativet. Är inte jag i balans med mig själv så gör jag ju ändå ingen nytta någonstans.

Kramis Anki

Camilla-S
0

Vilken tydlig "dröm" Elisabeth! Jag känner som Happy att jag drar mig väldigt mycket undan när det blir stökigt, känner inte att jag vill fylla på med argument när målet ofta är att "vinna" inte bidra och dela.. Kan ibland känna mig tudelad men försöker ändå hålla min integritet när det gäller att inte ge energi till någon som uppenbarligen inte vill ta emot den..Då är det bättre att jag håller mig högt och hjälper på så sätt:) Kram Camilla

HuMan
0

Instämmer med #2-#3. Jag är ju nybörjare inom det mediala och har inte varit medlem på forumet så länge, men i början var jag inne en hel del och började må sämre och sämre och nu är jag sällan inne, mest för att kolla inlägg från vänner och ev. evenemang mm. Jag skulle även vilja tillägga att uttryckssättet inte bara behöver vara direkt riktat mot någon annan för att vara dränerande. För mig räcker det om någon skriver t.ex. "jag struntar i det och det", "detta står jag för och vill ingen annan hålla med skiter jag i det", "de som gör/säger så och så är puckon osv". Helt enkelt för att sådana uttalanden innehåller låg energi, sänker tröskeln för egocentrisk armbågsmentalitet och inte gör någon glad att läsa. Har blivit mycket i den stilen efter sommaren, tycker jag. När det istället kunde handla mer om att utbyta tankar, teorier, mötesinformation, helt enkelt utvecklas i sin kunskap om området.

Elisabeth-J
0

#4 Ja det ska väl vara utvecklande och med dessa exempel du beskriver finns det ingen utveckling precis. Vi höjer energierna tillsammans istället! Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[MargaretaA]
0

#4 När det istället kunde handla mer om att utbyta tankar, teorier, mötesinformation, helt enkelt utvecklas i sin kunskap om området.

Bra sagt HuMan - det är precis så jag skulle vilja ha det - mindre diskutera och mera resonera Glad

shintaida
0

Bra sagt, Elisabeth!

Kram och med Stjärnljus // Shintaida

stina63
0

Bra skrivet Elisabeth.. Själv så drar jag mig undan där det blir för mycket tjaft. Vill inte lägga min energi på de utan på något positivt stället. Jag är en positiv person och vill allt gott. Men Även jag blir påverkad ändå. Kanske därför som man känner sig lite låg just nu

Ina123
0

Så bra skrivet Elisabeth. Jag drar mig också undan när det blir för mycket negativt här inne, jag blir så pass påverkad själv av det och gör då något annat för att hämta energi och kraft igen. Kram

[Hellas]
0

Jättebra skrivet Elisabeth….*hehe* problemet är väl för oss sajtarbetare, vi kan ju inte bara stänga av datorn!

Det som håller oss uppe är ju alla ni medlemmar som skickar värmande goa PM så jag hoppas ända in i mitt hjärta att Ni alla förstår vilken stor vacker verkan de gör!!

Stort tack till er alla för att ni finns!

Trisha
0

Ja Hellas - helt klart är det medlemmarna som håller energin uppe. Själv kommer jag att leva på senaste tidens uppmuntran länge.

Och mitt i allt vaknar en sorts härlig glad ilska, om ni förstår vad jag menar. Inte arg på ett hämndlystet sätt, utan mer neeeeeeheeej - vi ska banne mig inte låta oss slås ner av det negativa. Upp med nyllena och skriiiiiiv! Roliga, tankvärda, fundersamma, intressanta inlägg! Så ignorerar vi dom som bara är ute efter att sänka, inte givande diskussioner.

För om vi alla slutar skriva, vad händer då?? Ja, ännu ett forum går i graven. Inte världens ände, i och för sig, men skulle vara så kul om det var vi som vill något bra som får skeppet att segla vidare istället för att sjunka.

Menar INTE det här som något aggressivt - nu jäklar skriver ni, absolut inte! Har bara en positiv fighterkänsla i mig idag, som försvann igår. Lööööööve it!  Inte ger vi oss väl, heller!!

Sunflower
0

Hej! Jag är inte ny här men jag brukar mest läsa, även om det blivit mindre av det också på sistone. Det jag tycker är att man inte bara kan skylla på "skeptiker" som trasar trådar, jag tycker vissa också reagerar på vanliga frågor som personliga påhopp och tror inte direkt på någon bättring förrens de får en distans till både sig själva eller ämnet. Jag tycker och förstår inte varför frågor inte ska få plats heller, jag tycker tvärtom att det är viktigt då jag inte tror att någon kan veta, utan att det är en tro det i botten handlar om. Vissa tycker jag nästan ber om bråk, liksom "vad menar du med det där!?"- som ett brev på posten. Och sen samma visa igen, neagtiv energi har drabbat forumet och hundra som håller med och det skapas 10 trådar om det till innan man kan gå vidare.

Om det inte är så ni vill ha det och är ledsna över det så kan ni väl ta tag i det och skriva om någonting positivt istället, varför ska all energi läggas på en dålig tråd när det finns 10 bra. Min syn är helt enkelt att det blir vad man gör det till, dom flesta antar jag också är vuxna människor som kan ta ett eget ansvar och kan tänka ut vad de kan bidraga med för att faktiskt göra det bättre. Om det är en bra tråd, men skit i den lilla kommentaren och fortsätt med det ni tyckte var intressant istället för att dra ut det ännu längre. Ni diskuterar ett kontroversiellt ämne som jag tvivlar på att ni inte stött på motstånd för i "världen utanför", det går inte att trolla bort och hemskt vore väl det om alla satt och sa ja till allt hela tiden.

Tuva-Lena
0

Det stämmer till 100% Elisabeth! Man påverkas även om man tycker att det är en struntsak, och speciellt om man skall försöka läsa av och länka samma dag..  Ja till och med flera dagar efteråt kan det vara svårt. Jag har som regel att undvika de negativa trådarna, just av den anledningen. Gråter

#12 Jättebra synpunkter du framför Sunflower! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

chik
0

Fin dröm Elisabeht..Jag tackar för den.

O så tänker vi posetivt o har översende med var andra..

Tack för att du delgav oss….

_      Flowers Flowers Flowers Flowers Flowers Flowers 

![](http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=[object Object]&pp=ZCYYYYYYYYSE)_

Lena.P är jag i verkliga livet.

Trisha
0

#12 Bra åsikter Sunflower. Kan vi alla tänka på, så blir det ännu bättre!

wolfie
0

Jättebra skrivet Elisabeth!jag har inte ordat så jättemycket här nu..jag blir lätt påverkad av det negativa..men läser det jag känner för vanligtvis..och försöker tillföra något positivt!Får nog leta på humortråden igen!Skrattande

hinzidi
0

Ja, när det inte er värre enn små kommentarer, åsikter angående sak och tema, så forstår jag hur du tänker.