Cellminnen
Jag undrar om vi kan ta reda på vad som finns i våra cellminnen?? En natt så hörde jag en röst som sa "Dina cellminnen minns". Jag har gått och grubblat på detta, vad kan det betyda och vad vill dom säga till mig?? Är det något viktigt som jag ska komma ihåg eller är det något dom ska visa att jag kan??
Är det någon här som vet något om det??
Tack och kram

Vi har ju undangömda minnen från barndomen och vi kan ha minnen från tidigare liv och dessa cellminnen kan man ta fram genom olika metoder. Ett tips är att man börjar gå till en reinkarnationsteraput och därefter kan man själv gå in och se på sina tidigare liv och få fram en hel del.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack. Tyvärr så finns det ingen reinkarnationsterapeut här men jag får leta någon annanstans. Kram

Det här tycker jag är oerhört fascinerande! Det här är mina funderingar omkring det, om något verkar stämma för dig så ta det!
Jag tror vi har cellminnen på olika sätt. Själv hittade vi olika saker i min kropp när jag sprang in i väggen för 20 år sedan. Min wiplash t ex - när jag gick igenom ett väldigt starkt tidigare-livsminne, då försvann mina nackbesvär. I mitt vänstra knä hjälpte mig Don McFarland förlösa minnen jag gömt, för att jag i dåläget inte orkat möta det som hände - det här var i nuvarande liv.
Cellminnen kan alltså dels vara minnen från sådant vi gömt undan från vår barndom och har vi "tur" så kommer dessa minnen upp när vi är starka nog, så att vi kan bearbeta dem och bli helade från det smärtsamma. Ligger cellminnena fördolda kan dom ställa till ett helvete, då de påverkar oss på ett undermedvetet sätt hela tiden. Exempel kan ju vara en sexualitet som inte fungerar efter bedrövliga fördolda minnen.
Det kan också vara minnen som själen har och som finns i våra kroppar när vi väljer att inkarnera. När det är dags att vakna från vår törnrosasömn, där allt om tidigare liv och vilka vi är slumrar sött, då kan vi få olika fysiska besvär för att det är viktiga saker vi behöver minnas om oss själva.
En tredje cellminnesgrej är ju också spännande; hur vi varit med om saker som påverkat oss positivt eller negativ i våra liv och detta finns med i våra celler. En doft, ett synintryck, några speciella ord eller en speciell energi från en människa kan plötsligt få oss att "minnas" i cellerna, även om vi inte medvetet tänker på en viss händelse. Men känslan i händelsen kan finnas där som en blixt. Ett bra exempel kan vara att vi var med om en väldigt auktoritär person som var viktig i vår barndom. Denne person skapade en osäkerhet, då vi var lite rädda för personen. Kan ha funnits en särskild doft med denne, men framför allt just energin som en dominant person har och det räcker att vi möter en liknande person så är vi plötsligt inte den vuxna, mogna person vi vanligtvis är, utan osäkerheten slår till och inget funkar som det ska.
Det här är lite av mina tankar omkring det hela, tycker det är oerhört spännande då väldigt mycket är uppe till ytan inom människor nu. Och många stridigheter mellan oss, handlar egentligen inte om nu, utan har med ett mischmasch av olika cellminnen att göra, och vi möter nu intensivt dom som kan aktivera det vi behöver läka och göra helt.
Se gärna filmen "What the bleep do we know" (finns på nätet tror jag) och se deras vinkling av hur vi hela tiden programmerar våra celler med samma gamla vanliga tankar, tills vi effektivt och medvetet väljer att programmera om oss själva.
Med tanke på att många har åsikter om det jag skriver nu, så understryker jag än en gång - det här är mina erfarenheter som jag väljer att dela med mig. Ta till dig det som känns bra inuti dig!
Minnena kommer nog upp när det är dags, man brukar känna att nu vill jag lyssna på det min kropp och själ vill säga. Sök vidare efter någon bra terapeut som kan vara vägskylt för dig!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Jag tycker att det är så spännande, ska verkligen hålla utkik. Det är bara att vänta och se vad som händer. Det händer en hel del med mig. Det är alltid lika trevligt att läsa vad du skriver Trisha fick små funderingar nu. Kram

Det här är väldigt intressant! Jag hade en jättetydlig upplevelse av det här med att förändras i vissa personers samvaro..
Vi hade parmiddag hemma en kväll. Det här paret och framför allt kvinnan har skapat en viss uppfattning om mig. Under hela middagen fick jag fullkomligt kämpa för att inte bli den bilden som hon projicerade..det gick inte så värst bra :) min sambo tittade på mig vid flera tillfällen och undrade senare vad jag hade hållt på med för han kände inte igen mig alls :)
Detta lärde mig tydligt hur vi påverkar varandra. Man brukar ju säga att vissa människor drar verkligen fram det bästa eller det sämsta hos en..
Därför anser jag att vi hela tiden har ett val över hur vi väljer att uppfatta människor..väljer vi att se det som kan lyfta eller det som kan sänka?

Jag instämmer tillfullo med Trisha! Jag är t.ex. helt och fullt säker på att min gigantiska scolios som påverkar hela mitt liv är ett gammalt trauma. Jag bara vet det på något sätt… skulle behöva hjälp av någon som kan med detta. Någon som har något tips?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#5:
"fick jag fullkomligt kämpa för att inte bli den bilden som hon projicerade."
Du har så rett, så rett. Sånn gjör menniskor mycket mot varandra.
Jag tror svaret er at man blir fri i sig själv, och innser hvordan man skaper selv, och at man har sett igennom sina egna illusjoner. Och inte minst, att man sett igennom dramaet innom sig själv.
veldig givende tråd, jag också er opptatt av det her med cellminnen :)
Jag har hittat en väninna sen tidigare liv.
Likadant att jag och min man levt flera liv tillsammans i olika länder. En gång var jag hans Mor. En annan gång var vi förbjudet älskande. Sen har jag varit indian minst två gånger. Därav mitt indianintresse.
Jag och min väninna har telepatisk kontakt. Mest att hon känner av mig, än tvärtom. Hon är mer öppen på det planet. Men när det gäller att ringa varandra, är det till 99% jag som ringer först.
Med Stjärnljus // Shintaida

Jag kom även på att resanterapi arbetar med cellminnen.

#6 Själv har jag fått mycket hjälp av body harmony, sedan har vi ju rosenmetoden som också går in lite djupare och lyssnar. Resan visste du ju själv. Blir kul att höra sen när du väljer att gå in i det, vad du hittade! Eftersom du själv känner att det har något att göra med nåt gammalt, så blir det ju spännande. Man brukar veta sig själv…

Jag har provat två av de metoderna, tyvärr HELT utan framgång (precis som alla andra behandlingar jag provat.. och det är några nu).
Jag tror att jag måste hitta någon terapeut som är så duktig och så stark så att de bryter igenom försvar som ligger utom min egen förmåga. Finns det någon sådan inom body harmony som är det enda jag inte testat av dessa i Sverige?
Annars är det inte meningen att jag lösa detta under denna inkarnation, det motstånd mitt undermedvetna bjuder har hittills varit omöjligt för mig och alla andra som provat att bryta igenom.

Önskar dig verkligen varmt lycka till och hoppas du finner någon hjälp!!

Jag har starka cellminnen från när jag var berusad en gång. Det kändes väldigt klastrofobiskt. Det är nog nåt som lever mellan cellväggarna.

Ljuset:
Nu har jag läst lite mer i mina indianböcker om cellminnen och är lite förvirrad. Är det våra minnen som lagras i cellerna, eller är det cellerna som minns och var lagras deras minnen?

Jag vill också skriva att jag tycker det är faschinerande vad regression kan göra. Jag arbetar också som regressionsterapeut och de resor som jag gjort tillbaka med mina klienter är faschinerande. Jag vill dock säga att det är viktigt att man verkligen vill göra en regression (tillbakablick) i ett syfte och inte bara för att leta efter tidigare liv. Du vet aldrig hur din upplevelse blir, du kan aldrig bestämma om du ska hamna i ett underbart liv med härliga miljöer,,eller i ett trauma. Det är ditt cellminne och undermedvetna som lyfter fram det som ska lösas just då. Jag gör regressionen utifrån det samtal som vi har innan, där jag vill veta syftet med den. Är det rädslor, åkommer, oro, ångest mm som skapat din nyfikenhet om vad som orsakat dem. Det kan finnas mycket..
Man måste därför vara väldigt öppen och känna att man kan bära med sig alla minnen som kommer från tidigare upplevelser eller om det kommer tidigare liv. Jag använder regressionen i behandlingsyfte, men det kan finnas personer som är intresserade bara av att veta hur och vad de levt som, men då överväger jag väldigt noga.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör