leonard da vinci
Hej
jag måste fråga. leonard da vinci var ju som alla vet en stor man på många sätt!
men han måste ju ha varit medial oxå.
jag menar han föresåg ubten, helikoptern mm.
eller är jag helt ute o ror nu?
De känner jag inte till om han var medial, Men undrar vad är ubten för något?
Tina

Ubåten! 
tack. Ubåten ska det vara. pekfingret har ett eget liv idag! 

Jag tror DaVinci var en man med många bottnar och att dom var flera under den tiden som var lite inne på att världen kanske inte bara var platt…. Boken DaVincikoden kanske inte bara är fantasier.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

jag läste i boken om da Vinci och det står så här..Vars och ens själ är en gåta som väntar på att tolkas.Ödet är inte en fast eller förutbestämd väg utan en rullande plan som var och en av oss upptäcker allt eftersom vi upplever livet.Det finns en skattkammare med gåvor inom oss alla, och den hjälper oss att tolka gåtan med vår unika kod.Det sätt vi använder dessa gåvor och väver samman dem hjälper oss att avgöra vår slutliga väg genom livet.Genom att lära känna oss själva och genom att se noggranare på skälen till att vi föddes, upptäcker vi vår unika själs signatur och blir intonade till universum på ett mer harmoniskt sätt.Under en tidsålder när betydelsen av vår fysiska dna är allmänt erkänd,är det anmärkningsvärt att själens unika kod är så bortglömd.Leonardos vission om ett intergrerat makrokosmos och mikrokosmos tycks peka mot hans kamp för att förstå det ömsesidiga beroendet mellan kropp och själ.Inom Leornado finns en änglalik tvilling, den själ som sträcker sig längre ut än den fysiska formen når.Denna inre dualitet mellan människan och hennes geni avbildadas många gånger i hans konst, isådan målningar som Madonna i grottan där Kristus och Johannes Döpare visas tillsammans som barn.Han har givit vingar åt alla som har höga ambitioner, vill utforska och observera.
Han var ett multi geni, en person som antaligen haft den högsta IQn i världen historia… Men nej, han var inte medial… Han förut såg inte sakerna, han gjorde ritningar av dom, av hans egna visioner!

#4. Ja da-Vinci-koden var verkligen spännande och intressant. Tänk att det finns så gamla sällskap som fortfarande har stort inflytande i världen. Men jag förstår inte hur det visar om da Vinci var medial?