Lite frågor om seans
Var på en stor seans häromdagen och fick då kontakt med min farfar. Allt de sa stämde in men man tycker liksom att han borde ha tagit upp mer specifika saker som att han vart med i vinterkriget och andra saker som jag skulle liksom mer känt igen han på??!! Sen vill man väl alltid ha mer bevis oavsett vad men på något vis tycker man att han borde ha nämt lite andra saker om ni förstår hur jag menar??!!

Ja, det är en gåta varför man som medium får just den information man får. Förstår att du gärna ville ha sån typ av information, men om du kände igen honom kanske det i alla fall blev en sån info som gjorde att du kunde veta att det var han. Har ofta önskat att dom kunde ge som en lista på namn, adress, släktförhållande, massor av olika bevis. Men dom väljer att beskriva sig så som dom gör.
Givetvis ska du ha bevis som gör att du ändå vet att det är just han. Ibland kan dom komma med några få beskrivande saker om sig själva som är så rätt att man vet. Och det brukar räcka för andevärlden. Sen är det ju som du säger - man vill alltid ha lite till.
Hoppas du ändå kände dig nöjd med att du kände igen honom och att du fick ett eller flera budskap från honom som var bra för dig!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

ja, jeg forstår :) har upplevt at de forteller saker om sig själv som skjedde för min tid, fex. Men ofte gör de det for at du skal få vita mer om dem, de önsker å gi nya minner eller perspektiver om dem också. Ting om dem som er viktiga for dem själv. Da gjelder det å spörre nån efterpå, som kan veta om de sakene, for at finna beviset for at det stämmer.
Men på stor-seanser så går det vel mest på å kunna gi bevis for at den andra sidan eksisterar. Har inntrykk av at det er det dreier seg om, bevis for at det eksisterer en andevärld.

Tack för svaren, men annan liksom tänker ju att men borde han inte tatt upp det o det för då skulle jag ju verkligen vetat att det var han , men man får ta till sig det som sades o inte hänga upp sig på det som ej sades;)