Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 669 ggr
Tatsu
0

Njuta av stillhet.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var ute och gick efter pilgrimsleden i dag helt underbart väder och hundarna kunde springa lösa.
Det är otroligt vackert område med mycket gravplatser och andra gamla minnesmärken.

När vi närmar oss kyrkan ser vi detta lilla hus i vattnet som går att hyra faktiskt.
Flottarstugor med 2 bäddar, wc och vedkamin, fullt köksutrustade. Det kändes fridfullt bara att se dem.

Vad kan vara mer fridfullt när man är i behov av ensamhet och lugn och ro.Tänkte på Njord som sökte något ställe förut, hoppas att du har hittat det du sökte, annars finns dessa till uthyrning 300:-/helg stod det.

Bifogar bilder.

Tatsu
0

En bild till

Tatsu
0

En till
Vackert eller hur?

sweethoney
0

Ser härligt ut! Var i vårt avlånga land finns du (och stugorna)?

Amor vincit omnia

signemo
0

Var går denna led. Jag och en vännina funderar på att gå en led i höst.

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Jättevackert Tatsu! jag förstår att det är härligt att gå där och se allt det fina, det är som balsam för själen Glad

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sweethoney
0

Signemo, vi har en fin vandringsled i Falköping. Jag bor ju mitt i "Arn-land" och leden går från St Olof (kyrka mitt i stan) till Gudhems Klosterruin och vidare till Varnhems Kloster. Vacker natur och intressanta mål. Tror den blir 3-4 mil totalt.

Amor vincit omnia

Trisha
0

ååååh, så vackert! Tack för bilderna. Precis vad som behövdes för min del - vila blicken på något som är vackert och oförstört.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Jasmina
0

En liten stuga där jag just vill finna, behålla och njuta av stillheten är vad jag har letat efter en tid Glad Var hittar man denna fridfulla miljö?

signemo
0

# 6. Det låter ju lagom. Vet du om det finns övernattningmöjlighet längs leden. Jag tänkte vi skulle ta det lugnt.

Var rädda om varandra

Tatsu
0

Dessa stugor finns nedanför Torps kyrka i Torpsjön Fränsta.

Pilgrimsleden startar i Selånger och går till Olav den heliges grav i Trondheim. Den passerar St Olofs källa i Borgsjöbyn där Kung Olaf Haraldsson stannade på sin väg till Stiklastad år 1030.
Han stötte sin stav i marken och en källa sprang fram, sedan satte han sig på en sten som mjuknade så hästen fick en ho att dricka sig otörstig ur,den kallas St Olovs gryta.  Vandrare och turister dricker ur källan. (den ser inte så fräsch ut men den är ju ganska gammal också)
Liten historie lektion om sockna här omkring, men pilgrimsleder finns det på många platser i Sverige.
Välkommen till Ånge Kommun Mitt i Sverige, här är det vackert överallt.

Elisabeth-J
0

Den leden vill ja gå nån gång. Vi kanske kan samla ihop oss ett gäng och gå där i vår? Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sweethoney
0

#9 jag pmar dig!

Amor vincit omnia

sweethoney
0

#11 Kalasbra idé!!  Jag är på! Skrattande

Amor vincit omnia

Cristine
0

Det är ju rätt nära där jag bor ju!! så vackert och rofyllt..synd man inte kan åka dit nu..skulle nog behöva glida enn natt på lugnt vatten

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tatsu
0

Det är många som går i slutet av juli, det är något med en budkavel.
De går med långa stavar och det finns "utfodringsställen" och övernattning efter vägen. Ni kan kolla på denna hemsida om ni är intresserad av pilgrimsvandring. www.pilgrimmedelpad.se

Många går bara kortare etapper det är lite långt att gå till Norge, mycket skoskav blir det.