Konstigt!
Jag var ute och promenerade nära mitt hus..vägen är smal och väldigt lummig. Så ser jag en liten stig med svampar och som jag står där och tittar så springer ett rådjur om mej med väldig fart bara 1 1/2 meter från mej. Jag känner hur det fläktar..i och med det så blir jag så rädd så jag trycker tydligen på utlösningen och när jag tittar på fotot hemma ser jag att det är något konstigt på bilden.
Efteråt smög jag efter för att ta ett foto men just när jag tröck försvannden in i snåren. Vilken otur…jag har aldrig varit så nära ett rådjur.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mm, lite konstigt.. Men det vita ljuset på bilden.. så blir det ibland för mig om den lilla "snodden" på kameran (den som man håller i och så) kommer förbi ;) vet inte om det är så nu, men så blir det för mig iaf ;D
Är det någon annan som ser något konstigt med stenen eller är det min fantasi som skenar iväg?
Har ingen snodd på kameran!

Jag ser ngt en bit ovanför stenen, men avvaktar o ser om ngn annan oxå ser ngt…..så det inte är jag som skenar med i din fantasi 

Ser inga som helst konstigheter med fotot. Du kan skrynkla ihop en tygbit och få hur många olika tolkningar på det. Fantasin spelar en mycket stor roll vid tolkningar av något som vi tycker ser konstigt ut.
Kram
Anne Mari

Bild1.)
Det första kortet är ju lite skumt….för skulle det vara "snodden" som palsternackan säger så skulle den i så fall troligen vara mörk istället för ljus…
Dessutom så formar den ju en närmast perfekt fjärdedel av en cirkel, vilket borde vara ganska svårt om "snodden" far förbi optiken…..men kanske möjligt. Däremot stämmer det inte med att "snodden" eller cirkeln är så ljus. Det är alldels för nära kameran för att bli så.
Bild 2.)
Där kan man ju se flera saker (som iofs. kan vara tillfälligheter)
Vid stenens nedre vänstra kant ser jag en dödskalle (alltså ett kranium). Till höger på stenen skulle man kunna få det till en huksittande figur om man ska släppa loss fantasin lite.

på stenbilden se jag något ÖVER stenen :D ser ut som typ.. tjockare luft??
Vet inte om det är det ni tänker på men jag ser det iaf..

Ja, det ser lite skumt ut över stenen också! Synd att exponeringen inte är mer balanserad i färg och kontrast! 
Ja bilden med stenen blev inte så bra..jag tog den enbart för att visa sonen att nu finns det lingon här..Jag säger som palsternackan att luften ser tjockare ut här. Här är de två ställen jag själv ser.

Nere i vänstra i hörnet ser jag, dottern och äldsta sonen ett kranie eller ett gubbahuvud som kommer ur stenen. Däremot dom andra två sönerna ser inget alls konstigt med bilden.

Det finns väl ande rådjur med? rådjuret vill kanske inte bli sedd. Angående bild nr 1

jag ser uppe i vänstra hörnet också :D jättehäftigt ;)
TheGianneschi jag kan nog håla med dina barn om gubben lite också.. och visst finns det anderådjur, har själv ett rådjur som guide
Rådjuret var nog på riktigt för jag kände ju hur det strök förbi.. och senare när jag följde efter såg jag baken på det.
Vad såg du Katarinaj?

jag ser oxå flera saker vid stenen..

#14 Som sagt man kan ju genom fantasin se mkt, men det jag såg direkt jag tittade på bilden är ett ansikte och en Uggla faktiskt…
Jag ser också ett litet ansikte där alla ser en döskalle och även ett ovanför stenen.

Jag ser ett ansikte mitt i stenen. Ser ut som en säl.
Jag ser oxå ett djuransikte, (rådjur?) framför stenen som ni andra
Hur gör ni för att rödmarkera i bilden?

Den första bilden kan vara ett hårstrå. Vad spännande med det ni ser i den andra bilden :) Sånt här är roligt när man gör intuitions-övningar och tolkar för varandra :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#19 Med http://www.snabbstart.com/download/paint-shop-pro kan du göra det. Tycker du det är svårt har du en som beskriver hur man gör på samma sida. Själv använder jag kopiatorn.
#20 Kan vara att jag fick in bandet på blusen som hängde..det är visserligen svart men som du säger kanske en reflex
#21 Ja..det kan vara ett hårstrå..eftersom det kommer nära linsen blir det förstorat. Jag har ju ljust hår.
I syfte att få veta sanningen så gick jag ut och fotade mina huvudstrån och kom på att det måste ha varit ett från rådjuret som kutade förbi..mina är för fina.

#24 Det kan det ju vara men det kan även vara ditt för på första fotot är det närmare kameran och ser då grövre ut i närbild, men testa igen ännu närmare 
Elisabeth

Är det ingen som ser det förtvilande ansiktet strax under de röda blommorna??

Är det ingen som ser "ringen" uppe i vänstra hörnet? det är en ring med "tjock" luft och i mitten är det typ tomt..
Där?

inte riktigt.. men typ..
Ha ha ..dottern undrar vad jag håller på med som springer fram och tillbaka med ett håstrå i näven och kameran i den andra. Så ser mitt strå ut när jag lagt det över linsen. Det kan nog vara mitt i alla fall

jaa, det kan det nog ;)

Nu har jag laddat ner photoshop, men hur gör man när man ska göra ringar på kortet. Är det någon som orkar förklara

hmm… funkr inte paint till det? xD

Ok, jag har ingen aning. Inte så datavan

inte jag heller.. men jag vet iaf att man kan ringa in saker i paint;)
Jag har inte fotoshop just nu så jag kan guida dej men när min son kommer sedan kanske han kan!

När du öppnar en bild så klickar du på redigera och kommer in till ett program, där kan du göra såna här cirklar och mycket annat. Spara sen bilden när du är klar.
Elisabeth

Det går inte att sätta in den
När jag äntligen har fått den markerad och klar så måste jag döpa om den i filformaten. Och när jag gör det så försvinner den från min mapp…. Kan inte hitta den. Men när jag tar bort så det står alla filer under den då går det inte att lägga in här.
Jag ger upp, suck och skit!!!!
He,he,…det jag såg först av bilden på stenen, var att hela stenen såg ut som en profil av ett björnhuvud, nosen pekar mot vänster…sen när andra hade påpekat sina syner, så måste jag med hålla med om att man ser ett ansikte nere i vänstra delen av stenen….
#38 Men står inte filformatet under bilden från början så du kan ändra innan.? hmmm..minns inte så bra hur det var.
Jag ser både "skallen" och ringen uppe till vänster..
Och ja, luften ser väldigt tjock ut precis över stenen?
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Det är ingen som upptäckt att skallen är UTANPÅ strået!

vilket strå?
Det är ett strå eller kvist som går upp bakom skallen..man ser den klart från backen och dit men sedan syns den mycket vagare.

tror jag förstår vad du menar.. men är inte riktigt säker..
hej I am.
tryck på start --alla program -- tillbehör -- paint.
paint programmet startas… ta önskat foto och dra till programmet och släpp på den vita ytan på programmet
du har en massa bilder på vänster sida av programmet
tryck på den som ser ut som en penna rita cirkeln genom att
hålla in vänstermusknapp och gör en cirkelrörelse me musen på önskat område. när du är klar tryck på arkiv---spara.
mvh Pierre

Tycker det ser ut som en älva i en av de inringade högst upp över stenen lustigt:)

Det gick
Tack GOA Cristine som lånade ut Pierre!!!!
Vad häftigt här. Mycket intressant ochså!!!
#50 Det är roligt att man får ut så mycket av en sten!

Förlåt en som är trög med dataprogram…. Men ska man öppna start och paintprogrammet medan man har denna sida framme? jag menar hur ska jag annars hitta bilden jag ska ringa in på?
Är det ingen mer än jag som ser djuret, sälen eller något mitt på stenen med gul mun, mustach??
Jag såg flera olika djur, säl,uggla, katt eller räv,och ett ansikte till v om stenen längst ner. Men när jag öppnade ett annat av fotona hade ansiktet vänt sig framåt, såg en man med skägg.
En dödskalle och andra saker en "rolig" sten att titta på skulle vilja förstora upp bilden för att kunna se tydligare.

ska se om jag kan ladda upp..
Jag tyckte det var lite kul att "den tjocka luften" gick i en ring, och innuti ringen är det en ring utan sån luft xD hihi.. men ärligt talat.. jag ser den där rök-liknande grejen över nästan hela bilden!

F*n den laddades inte upp! jag testar igen..

:( hur gör man för att ändra formatet?
#52 Tryck på min bild och spara den på din mapp mina bilder. Sedan drar du den därifrån till paint.
#56 Tryck på bilden sen på spara som och där under bilden kan du ändra formatet.

tack :D ajg ska testa :D

jag testar en sista gång nu xD
dels så tyckte jag (som ajg redan skrivit) att där jag ringat in med rött är lite kul. Först är det en ring med den tjocka luften. Inuti ringen är det en ny ring UTAN den luften, haha..
Sedan så märkte ajg nu, att det var ett ansikte som kom upp, haha, sett flera, men jag kan inte markera dem på samma sätt som i det svart-inringade. Vad tycker ni?
Sedan så måste jag tilläga att jag ser den där knäppa luften över nästan hela bilden!

JAAAAAAAAAAAA! DET GICK!!!! tack :D

palsternackan, nu har du lärt dej mågot nytt, bra gjort! Som du ser kan man få hjälp med allt på denna sidan. (nästan)
Märkvärdig bild. Jag ser också ansikten, en stor bild på en hund mitt på stenen, det KAN ju vara möstret i stenen och växterna som spelar mej ett spratt.
Röken, eller dimman över stenen tycker jag är konstig, något är det. Några av de dimmiga partierna vid stenen kan kanske vara spindelväv.

Sofiae, jo.. hela bilden kanske är ett spratt …. men jag tror inte det.. NÅGOT konstigt är det ;)