Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 2312 ggr
BengtT
0

Katten ger mig healing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en katt hemma som jag brukar gosa med på kvällarna. Jag fick ta emot den från bror min som sa att det var nåt onaturligt med den, men det brydde jag inte om mig för jag gillar djur. Hon döptes snabbt till Flamingo. Skrattande

Hursomhelst så gav jag henne mat och gosade som man ska göra med katter, och efter några veckor purrade hon riktigt rejält! Jag kände att så här mycket har jag inte känt att katter spinner, så jag trodde att det var därför min bror trodde den var onaturlig. Fast det hände ännu mer. Jag brukar bli lite kall om näsan på kvällarna, men när jag gosade med katten var jag inte längre kall!

Jag kan inte tänka mig nån annan förklaring än att Flamingo har gett mig healing! Nu funderar jag vad det kan bero på. Jag sökte lite på internet och frågade runt, och det verkar som att när katten spinner så kommer vibrationerna så att säga att göra att den hamnar på en högre energinivå. Glad Speciellt för katter alltså.

Kan det vara så att under kattens utveckling så har dom fått speciella gåvor som inte vi har fått? En annan ledtråd är ju också att i kvantenergin finns det nåt som heter spinn. Kan kattens spinnande betyda att den gjort ett kvantsprång under sin evolution? Tänk så fantastiskt i så fall! Skrattande

Har ni exempel på när era djur har gett er healing?

Nej, nu ska jag nog iväg till katten igen och bota lite nackspärr.

Ha det så bra!

[Hellas]
0

Självklart kan djur ge healing, precis som vi människor men jag tror att de har kvar den naturliga förmågan som de flesta av oss människor begravt någonstans i lillhjärnan!

Det slår aldrig fel att mina katter och hundar alltid har legat som klistrade kring den som varit sjuk i familjen.
Likaså när någon är riktigt ledsen så har de kommit och varit sådär extra nära!

Alltid när jag mediterar eller har kontakt med andra sidan är katterna med på ett nästan lite extra klängigt vis.
Mina katter är normalt inga knäkatter, de vill gärna vara med men det är sällan de ligger i knät men när jag på ett eller annat sätt jobbar med energier så finns de alltid nära nära inne i min sfär eller aura.

Ja visst har vi mycket att vara tacksamma för till våra djur

[Susannaa]
0

har hört att djur kan ge healing men har inte vart me om de själv, men däremot skulle min mamma ge healing en gång till sin kompis , men de gick inte som planerat en av kompisens katter kom hela tiden o störde o klättrade o gick runt o skulle vara me på healingen, då sa teslut kompisen dehär går inte ge katten healing, min mamma gav katten healing o när de va klart störde katten inte dom mera alls utan gick där ifrån o lasej o sov, så dom kunde fortsätta me sin healing sen, hehe lite konstigt tycker jag men katten ville tydligen ha healing den me . :)

Katarinaj
0

Vilken underbar liten sötnos…( Katten alltså Flört )

Njord
0

Javisst ger djur healing! Självklart!

Det är ju till och med bevisat att människor som är sjuka mår alltid lite bättre om hundar och katter till exempel finns på avdelningen, åldringsvården m.m.

Jag ger ofta healing hemma till div. personer. Och som att trycka på en knapp kommer då min egen "healinghund" Nellie (se bilden) och lägger sig bredvid mottagaren för att hjälpa till, eller själv suga åt sig lite healing…..Cool

BengtT
0

Så trevligt att ni tycker likadant. Glad

Jag var rädd för att jag var lite sinnesförvirrad.

moonflower
0

Åhhhh en sån söt katt!!! Vilken underbar upplevelse - att bli

healad av en sån gullekatt!!!

Skulle inte vilja vara utan mina givna familjemedlemmar, katten

Lizzy och hunden Ludde, snacka om oändlig kärlek…

…tror det är vi människor som är begränsade, djuren hjälper oss

att hitta ljuset…

healingcat
0

oh hai!1!

ya u can has healing from teh healing powrez of ceiling cat cuz but only if u rly believ ceiling cat is 4 reel

remembr if u get heeld den teh healing cat can has cheezeburgr. teh bibel tellz story bout d00d who got heald and den wuz liek "lol! i alredy gotz teh healing i eat cheezburgrz maiself GTFO st00pid healing cat". teh d00d got pwnd bai liek a trillion lolcusts. srsly

kthnxbai

BengtT
0

Jag förstår inte vad du säger.Obestämd

healingcat
0

srsly wai u not understand? u is lolspeak n00b?

im in ur forums speking teh lingo of teh great ceiling cat

kthnxbai

Katarinaj
0

#9 Tyvärr funkar inte den varianten på våra inhemska Katter, försök på ett annat Forum ksghffyetrguwenfkdsh.

healingcat
0

kittehrinaj: u wil go 2 baesment

kthnx

Katarinaj
0

#11 Nä jag gör inte det längre, tycker att det ger för dåligt resultat.

tyeejhdf öptyioiu gfqwyt46 å+06u9jnb

Frejzan
0

Klart katter och andra djur kan ge healing och är även intresserad av att få healing om dom får möjlighet till det.

Själv har jag två katter. Den ena vill gärna vara med vid healing och känner vi oss hängiga så är han som klister. Under en reikikurs ville han även ha reiki. Han hoppade upp i flera knän och lade sig även mellan benen på den som låg på bänken och fick gruppreiki. Annars är han väldigt osocial mot främmande. Oftast ser man honom inte alls om vi har besök.

Vi har oxå en hund som är lite speciell. Ett exempel: En kväll när min man låg och "pratade" med en från andra sidan som var hos oss, och jag låg i min säng och skickade healing till någon och bad om hjälp att sända, så reste sig Freja och började morra och titta mot dörren. Hon visade att även hon såg/kände av våra besökare. Hon reste även ragg så nog märkte hon av besökarna allt.

Kram / Brittmarie

healingcat
0

BengtT: y he called flamingo? he is flamer?

Ayena
0

Underbart vacker katt! Ögonen har samma färg som soffan, perfekt!

Jag tror att det är något speciellt med alla djur men tror att katterna har just denna förmåga. Kanske har det med deras storlek att göra, att de är så otroligt "formbara", de liksom bara "häller ut sig" i knät eller lägger sig precis där det är lämpligt. Ett tag frös jag i fötterna och då låg katten där.

Nu har jag ju bara erfarenhet av katter.

Kram Gilla

wolfie
0

Vilken fin katt ser ut som min Judas när han var liten!Jag har alltid mått bra av katter,har jag känt mig nere så har de alltid varit i min närhet sen har jag mått bättre,har jag haft ont nånstans så har de legat hos mig,nu har jag ju endast en katt här o hon ger mig allt verkar det som,viker inte från min sida förutom när hon vill ut,ja det är märkligt,jag har inte behövt gå till kiropraktorn heller nu,mitt ryggonda har gått över liksom i nacken oxå,vet inte vad jag ska tro,sover även som en stock när Maja katten sover hos mig..

Anett Lindbom
0

Jag har alltid haft djuromkring mig, men  då är det några av dom som jag speciellt kommer ihåg, Min ena katt som jag hade för många år sedan hade jag som en telepatisk kontakt med, när han var ute så visste jag alltid när han var på väg hem och ville in. När vi tog bort honom för att han blev sjuk så kom han tillbaks några nätter senare & la sig på sängen nere vid mina fötter, precisså som han gjorde när han levde.

En annan katt som jag hade senare gav både mig & min dotter healing, speciellt när vi hade magont, då kom han & trampade & kurrade länge & till slut brukade han lägga sig över det onda som då försvann. Dom katterna som jag har nu är inte så mycket för sånt så jag saknar våran gamla katt Zorken, han var lite speciell för han var passgångare & han var lite skelögd och han var så otroligt snäll mot allt och alla.

På bilden är det Zorken som gosar med min gamla Varghund, även han är i himlen nu pga ålder & sjukdom.

wolfie
0

#17 Åh vilken underbar bild!!

healingcat
0

kitteh pr0n: nsfw imo

BengtT
0

Hedbrant: Det ser nästan ut som om katten och hunden byter energier.  Jag har läst någonstans att djur skulle kunna göra detta för att stärka immunförsvaret. När det någon som vet nått mer om detta?