Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1632 ggr
xinluo
0

Meditations rum

Idag har jag gjort i ordning ett meditationsrum och det blev jättemysigt. Det är barnens koja under trappan som inte används längre. Det är kanske inte den bästa tänkbara plats att meditera på men det känns bra så jag ska testa att göra en bergsmeditation, tack för tipset…Zariah.

Barnen kom inkrypandes och sa att här kan man ju vara när man vill ha lugn o ro, så jag kanske får dela den med barnen. I kväll ska vi  lyssna på en avslappningsskiva för barn, den där när man gör en fantasiresa med delfiner.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[kvasthilda1972]
0

Det låter jättemysigt ju… men vad är bergsmeditation?

[Hellas]
0

Bergsmeditation är Terry Evens guidade meditation

hinzidi
0

så konstigt! :) jeg hadde tenkt å gå inn her og spørre om noen har erfaring med bergsmeditasjonen. Jeg er på nippet til å kjøpe den, men vet ikke om det er helt rett meditasjon for meg.

det virker som den går mye på å finne ut av følelsene sine, mens jeg er mest opptatt av å åpne opp for åndeverden akkurat nå.

xinluo, vil du høra av dig, og fortelle vad du tycker om bergsmeditasjonen?

Zariah
0

Varsågod xinluo. :-) Kul att ha ett eget meditationsrum. :-) Skulle jag med vilja ha. :-) *kram*

[kvasthilda1972]
0

#2 aha då förstår jagSkrattande

xinluo
0

Zariah…Det var ju du som fick mig till att ta tag i meditationen och nu är cd inlagd i min MP3 så bara jag fått barnen i säng så ska jag tända ljusen och börja meditera…*kramiz* 

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

xinluo
0

#1 jag kan tyvärr inte berätta om bergsmeditationen för jag har inte testat den än…men snart.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

hinzidi
0

#7 Kos deg! :)

Zariah
0

#6 Ja då är det bara köra igång så fort barnen somnat. :-) Då är du laddad nu, och din mp3 -spelare med. Glad

mariaef
0

Ååh, en sån koja skulle jag behöva.

xinluo
0

Nu är min första Meditation över och om ni vill kan ni läsa om den i min dagbok…..

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

hinzidi
0

jag har också fått testat bergsmeditasjonen nå. Och jag blev forvånad. For jag mötte meg själv ganske fort. Uten at jeg forventet det. Jag satte igång med meditasjonen, lysnade til terry och slappade av, visualiserte osv. Och ganska fort mötte jag mig själv som barn! Jag såg mig själv så jettetydeligt, og kunne kommunikera med mig själv som 6-7-åring. Jag sto der och var så fin! :)

Det var jetteherlig, det lå så mycket i denna uppleving, många upptäckter om mig själv.

Sen - i skyarna- upplevda jag at jag utfolde mig på ett sett jag har glömd av i vuksenalder. Til tross for at jeg föler meg i "synk" med mig själv, at jag er barnlig nyfiken på livet etc, så upplevde jag at jeg med ett- under guidingen til terry- at jag tok av meg skorna, på sett og vis, och dansade med mine steg framåt. Jag hang i armarna til "nån", som et barn som blir leid av sine to foreldre, och bara lekte och skojade och dansade.

Det var min tur opp til skyarna, min första test av bergsmeditasjonen. Underbar uppleving! Jag blev som sagt helt forvånad! Inte hadde jeg planlagt det her på nåt sett da jag lade mig ned for at meditera :)) Jag fick kontakt med mitt inre barn på en ny måte. Kontakt med fryden over att vara till!

tack til bergsmeditasjonen! Jag kan se vad den kan hjälpa meg med framåt :))