Kulturbärare
Har ni tänkt på att det är det vi är?
Alla vi som ägnar oss åt det andliga, ockulta, spiritism, häxeri, shamanism, astrologi och name it!
Det är urgamla kunskaper som sannolikt är lika gamla som mäniskan själv.
Det är kultur och att vi håller dessa kunskaper levande gör oss till kulturbärare.
Det anses i vissa kretsar inte lika fint som att vilja bevara t ex gammal hantverkskonst (vem behöver det egentligen med moderna verktyg) men om kunskaperna försvinner blir vi alla fattigare.
Sträck på er och kom fram ur skamvrån, sluta upp att förklara och försvara - de som ska skämmas är de som förespråkar det kulturmord det skulle innebära att utrota oss 
Bara några tankar i natten
Maggan

Vilka bra ord o tankar!ja varför ska vi behöva förklara oss!jag tänker genast på mormor med sina huskurer o alla dessa örtteér o allt vad det var!Undrar varför jag alltid protesterar mot allt nytt som omega3 o allt vad det heter,det fanns aldrig förr o folk var väl inte mer sjuka då än vad vi är nu eller?det här går ju att spinna vidare på ju!tack för din tråd!
Jag håller med dig Margaretha! Vi ska stå upp för dem vi är och det vi vet existerar!
#1 huruvuda folk var mer eller mindre sjuka förr törs jag inte uttala mig om… överhuvudtaget ska man nog vara försiktig när man talar om det man tror var bättre förr.
Men en sak är jag övertygad om och det är att människor förr - innan telefoner och bilar - hade välutvecklade antenner och visste, anade och kände på sig när något speciellt var på gång. Av ren och skär nödvändighet för att överleva förmodligen. Det är kunskaper som är på väg att försvinna eftersom vi inte har samma behov av dem längre.