Lite tankar
Man läser här i trådarna och förbluffas av detta tjafs och påhopp som pågår. Jag tänker varför? Ska vi inte vara rädda om varandra och finnas för varandra istället för emot varandra? Alla har något gott att ge om man bara vill sträcka ut sin hand och framför allt att man vågar göra det. Kanske man är sårbar och är rädd att visa det men släpp i så fall den rädslan för det finns inget så fint som när en person som hållt så mycket inom sig vågar släppa taget.
Innan jag gick in här på forumet ikväll så hade jag haft två sittnningar. Den ena av dom var verkligen något jag berördes enormt starkt av. Personen hade förlorat ett barn för en kort tid sen och barnet kom fram idag och förmedlade så mycket fint till sin mamma.
Sen går man in här och ser det som pågår och blir bara så matt! Att man orkar och vill tjafsa om egentligen småsaker, livet är så mycket viktigare än så och man kan väl måna om varandra mer den tid vi har här tillsammans, alla ska vi fortsätta utvecklas vilket vi också gör genom olika diskussioner men jag blir ledsen när jag ser att man inte kan ta emot dom händer som sträcks fram utan istället går igång med agg och ilska. Stanna upp en stund och tänk efter: Är det det här jag vill lägga min energi på? Fundera på hur just du kan förändra till att skapa positiva energier!
Ta vara på varje stund i livet!
Bara lite tankar och reflektioner idag.
Kramar till er alla!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hej
Kan bara hålla med dig. Att diskutera och ha olika åsikter samtidigt som man visar respekt är berikande.
Rent skitsnack ( om jag får skriva så) för att vara elak, titta ner på, idoitförklara och såra är nått som vi klarar oss utan.
Diskutera gärna men var inte elak och såra, ta vara på livet och visa respekt .
Kramis
Var rädda om varandra

Håller fullständigt med dig Elisabeth,mycket tänkvärda ord.Kram

Håller med jag oxå!
Varför tjaffsa och bråka när man kan hjälpa och stötta varandra?
Livet är för kort för massa bråk och tjaffs! ta vara på den istället och njut av det goda!
I agree with you Elisabeth!
Jag hade också en väldigt fin sittning idag med en mamma som förlorat sin son i en motorcykelolycka. Han skulle fylla 25 men det blev inte så. En stark sittning med vackra budskap till familjen.
Det känns liksom meningslöst att bara tjata och tjafsa om allt onödigt! Finns ju viktigare saker här i livet…
Kram Erika

Absolut, du har så rätt. Jag skäms över min förmåga att gå igång på saker ibland… Ska skärpa mig! 

För att vi nog är sådana emellanåt. Jag tror heller inte alltid man "tjafsar" av elakhet, utan det ibland beror på måendet. Jag kan själv ibland se, när jag går tillbaka och läser, att jag skrivit helt uppåt väggarna och knappt känner igen mig själv. Låter grinig och allmänt urtrist. Fast just när jag skrev så tänkte jag inte alls att jag skrivit något urkorkat.
Har, några gånger, fått be om ursäkt för något jag skrivit som jag sen ser ger helt fel budskap.
Dessutom tror jag vi tolkar det skrivna fel emellanåt. Vi läser in något som absolut inte står. Problemet är ju att man inte ser varandra och formulerar man sig ett snäpp fel så kan det tolkas som något helt annat än det man egentligen menade. Ja, så blir man stött i kanten och måste (till varje pris) tala om det och gärna visa att man självklart har rätt. Tror nog vi kan vara så lite till mans/kvinns ibland.
Ja, alldeles riktigt Elisabeth. För att förändra någonting må man börja med sig själv och vad man själv gör/förmedlar. Det är ju inte alltid så lätt, men så behövligt, för oss alla överallt på jorden. Någonstans borde ju en balans finnas och jorden med dess befolkning hitta den.

Ja, det är en jobbig tid nu!
Med mycket ifrågasättanden av allting i tillvaron!
Här är ett inlägg som jag skrev för nåt halvår sedan på ett annat forum. Jag tror ju på Mayakalendern, frekvenshöjningen o.s.v. och tycker att mitt inlägg är aktuellt fortfarande. Det är ett försök till att förklara varför det är turbulent just nu:
Att läsa om mayakalendern/frekvenshöjningen på ett lättförståeligt sätt låter sig inte göras så lätt….
Allting som skrivs om den av de etablerade uttolkarna är ju väldigt tillkrånglat och såluddigt skrivet att det inte är lätt att sätta in det i sin egen vardag, eller sitt fysiska liv. Men om det utvecklar sig som de "troende" förväntar sig så ordnar det sig väl ändå.
Många känner väl redan att saker händer med dem och deras tänkande, värderingar, livssyn o.s.v. Och för många kommer omställningen att gå väldigt lätt, per automatik. Vissa andra kanske får stora problem med humörsvängningar, fysiska/psykiska symptom, känner sig trötta & sjuka på olika sätt…typ!, förändrade sömnmönster + en massa annat.
Sen är det en stor del (om inte den största) av människorna som inte kommer att märka någotalls. Dessa lever kvar i den gamla materiella/fysiska dimensionen och "kommer inte med påtåget " så att säga….. :)
Här ett citat ur boken "Schamanens Cirkel" av Olga Kharitidi, en psykiater och schaman i Sibirien:
"Ditt folk kommer att gå igenom enorma förändringar på det personliga planet. Det kan verkasom om väldens ände står för dörren. På många sätt stämmer det, för mycket av den gamla världen kommer att ersättas av ett nytt slags tillvaro. Varje individs psykologiska struktur kommer att förändras på ett mycket genomgripande sätt, för den gamla verklighetsmodellen kommer inte längre att räcka till.
Ditt folk kommer att uppleva och lära sig förstå en annan sida av sin natur. Det kommer att ske på olika sätt från person till person. För somliga kommer det att vara enkelt och ske nästan från ena stunden till den andra. Andra kommer att behöva kämpa sig igenom smärta och påfrestningar.
Det kommer till och med att finnas människor som är så djupt rotade i era gamla verklighetslagar att de inte kommer att märka någonting alls"

Jo tack, nog har man märkt av att det varit rena rama pms-hysterin på vissa sajter (hittar inte bättre ord för det just nu). Så inte händer det bara här inne……neeej då.
Bra skrivet av #6. jag håller verkligen med dig.
Jag frågade faktiskt på astrologisidan om det var "planet-vajsing" på gång och Jo, det var det. Så här blev svaret:
"Mars står i Vågens Tecken just nu. Vågen är tecknet som vill ha balans, jämvikt och goda partnerrelationer.

Mars är action, kraftfullhet och aggresion. 
Vad som sannolikt en del känner av just nu är vad den tråkiga och bråkiga sidan av mars (alla gör naturligtvis inte det) kan orsaka i Vågen;
jämvikten är störd och båten gungar, många passar på att rensa luften - bråkar man inte för sin egen del kanske man tar ett bråk för sina allierande… det är bara att använda fantasin och spåna själv
balans och partners/allierade-kvalitén kryddad med aggresivitet och kraft." skrivet av margareta
Så jag fick lite bekräftelse på mina misstankar, Hehe! Men jag ska "välja mina strider" och backa om det bråkas. Säkrast så! =D
Mvh Crowone

Tack Njord! Ja det sker väldigt mycket nu och det är en obalans och turbolens som kan gunga rejält för många, ditt inlägg kan därför ge en hel de förståelser och vägledning.
Elisabeth

Åh du citerar ut min älsklings bok..jag har läst den flera ggr om och får aldrig nog om den
Det där med frekvenshöjning har känt av nu ett tag inget som jag tänkte på just då men när du förklrar så förstår jag varför jag har känt av saker det är som att det har legat en laddning i luften.
Skitsnacket har jag nog missat men ingen är ju lyckligare än jag..jag gör alltid som så att jag läser igenom 2 ggr det som någon har skrivit för vi kan nog många ggr uppfatta saker fel.iaf. jag.är jag på dåligt humör och jag vet med mig att det kan bära av åt skogen så går jag inte ens in på ett sådant här forum och ypprar mig. Men det är jag det.
Kram

Det är en favvo-bok för mig med…….ni skulle bara veta vad jag gjorde för att komma över ett eget ex……
Jag rekommenderar starkt denna bok. Är bara "mission impossible" att komma över ett nytt ex.
(Nä, jag har inte stulit eller gjort nåt olagligt. Pröjsa fick jag minsann göra rejält och då var den inte ens en ny).

#9 - #11 -
Ja, det är en av mina favvoböcker också. Jag har den naturligtvis……
Den är helt enkelt otroligt bra. Min inriktning på sistone ligger åt det schamanska hållet. Jag har tagit Munay-Ki riterna, ger dem vidare till andra, jobbar med eldcermonier m.m.
Och det är bland det kraftfullaste jag gjort, måste jag säga! 
Riktigt tunggung!
Snart åker jag på Munay-Ki turné!
Kram / Jerry

Nu gjorde du mig kraftigt nyfiken….Vad är nu detta? Munay-Ki?
På nån konstig vänster ramlar jag på påminnelser om schamanism hela tiden. Det började med vetenskapens världs dokumentär om Isjungfrun i Altaibergen. Jag kommer liksom aldrig i kontakt med det på riktigt utan bara får som "påminnelser" utifrån hela tiden, om du förstår vad jag menar………jag har inte fattat vinken än.
Jag har förresten kapitel 18 tatuerat på ändan, He he!
Tack Elisabeth för att du tar upp frågan. Bara att uppmärksamma läget bidrar i allra högsta grad till att släppa grodperspektivet och se sig själv i ett större sammanhang. Om ingen bromsar utvecklingen riskerar man att beteendet blir acceptabelt och normalt.
Det är också tröstande att läsa inläggen om pågående turbulens. Kanske hjälper det att ta sig igenom stormiga miljöer bättre? De senaste månaderna har åtminstone jag dagligen känt av oro, aggressivitet, tjafs, dålig stämning mm… Det är verkligen dränerande och hämmande - synd när man har möjligheten att välja det motsatta…
ÖN har hållt mig i balans många gånger! :o)

Bilden alltså, inte hela kapitlet, Hahaha!
#13 Att du bara orkar! Har du inget annat att berätta? Tror du har dåligt självförtroende i botten och känner dig säker och tuff bakom din dolda användare. Visa dig istället och stå för dina inlägg! oops inlägget var visst raderat, Skulle vara svar till Klockren!
#7 Intressant inlägg Njord! Det stämmer väl med dessa energifrekvenshöjningar överallt!!!

#8 O så bra att jag fick veta det! Jag undrade just varför det är så konstigt nu, krockade med bilen i veckan och var tvungen att rensa luften med barnen rejält, men det kan ju vara planeterna som påverkar också.
Jag funderade på om det kan vara så att det kan bli rörigt i ens inre om man gjort en personlig frekvenshöjning nyligen också. Vad tror ni?

#15 - Det är tio Schamanska riter från Maya/Inka-traditionen.
Här kan du läsa om Munay-Ki: Munay-Ki Sverige
Här är den amerikanska huvudsidan: Munay-Ki
Där hittar du mig och andra som praktiserar detta i Sverige och kan ge riterna till andra. Vi står under "International Resource Persons" på den amerikanska sidan.
Munay-Ki - betyder: "JAg Älskar Dig"

Tack för info Njord! Hmm….får nog kolla närmare på det där imorgon. (kl e mkt).
Tack Njord, du gav mig svaret på en fråga jag ställde tidigare idag!
Jag har till och med kollat om det är fullmåne för mina känslor ligger utanpå och då menar jag hela registret så jag kan lika gärna skratta helt obehärskat eller bli sur eller arg på småsaker.
Tack och lov att jag har en massa "sitta ifred på kontoret" att göra på mitt arbete så att jag inte behöver träffa alltför mycket folk.
Jag kan dessutom inte sova så ja, allt verkar vara snett och galet.
Spännande med Munay-Ki, det måste jag läsa lite mer om jag vill också känna lite tunggung *Ler stort*

Ja, Crowone, Hellas m.fl. !
Munay-Ki kan jag verkligen rekommendera er. Det öppnar helt nya kanaler i oss, och vi kommer i kontakt med urgamla intelligenser samtidigt som det transformerar oss och skyddar oss på olika sätt.
Det finns så mycket att berätta om detta så jag gör inte det här i tråden. Om någon vill fråga mig något om Munay-Ki så är ni välkomna att PM:a eller maila mig.
Måhända svarar jag inte direkt, men det beror i så fall på att jag inte är hemma fr.o.m. i morgon eftermiddag. Men jag kollar in här när/om jag träffar på en dator, på min turné som jag påbörjar i morgon.
Namaste & Munay-Ki på er så länge!
/ Jerry

Vilken härlig tråd att halka in på. Dags att läsa om Shamanens Cirkel, känner jag.
Visst är det mycket, men kanske är det fler än jag som känner att det är så skönt att få ta del av olika former av information som ovan. Det är lättare att vandra i sina mockasiner då, i vetskap om att vi är många som har en liten aning att det är större än det tillfälliga tjafs vi nyss råkade hamna i….
Ha det så fint på turnèn, Jerry. Blir ju ruggigt tomt om du blir borta länge härifrån!
Tack för fina inlägg här ovan!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

#25 - Tack Trisha!
Ja, jag måste ju in och kolla om Karen släpper nån ny EA. Det kommer nog en strax skulle jag tro. Men den fixar jag in "on the road" om du översätter den. 

#26 Gör jag gärna, om det är ok med dig! Och så måste du ju låta oss veta hur du har det on the road…

#15 - Men Crowone då!
Jag missade din tatuering!
Nu måste jag ju in å läsa kapitel 18 för att se hur stor röv du har!!
Eller hur många punkter är det förresten i typsnittet? Det kan ju ha stor betydelse! *ler inkvisitoriskt*
Kram / Jerry

#27 - Nja…vi får väl se…jag ska väl ut och leta efter mig själv…
som man sa på 1970-talet!
Jag kanske försvinner helt, vem vet?? 

Läste på astrosajten att mars är härskare nu och kommer vara detta en tid framöver. Och ni vet ju hur mars (krigsguden) är.
Nåja det var bara en parantes, men det kan vara så att planeterna står i ett visst förhållande till varandra (jag är så dålig på detta)
Maggan var är du???
Hjälp önskas 

Jerry - kan du inte sätta in en landsomfattande annons;
JAG HAR TAPPAT MIG SJÄLV - ÄR DET NÅN SOM HAR SETT MIG??
Svar till: Njord på Övernaturligt i Fokus
Då kanske vi slipper att du försvinner helt…
jag är här Gilla men lite trött - det är sent 
Dessa frågeställningar kräver en vaken och skärpt skribent eftersom man måste tänka efter ganska mycket. Men jag gör ett försök.
Mars är inte härskare just nu - inte mer än vanligt i allafall. Men vi märker av mars mer än de andra planeterna dock, i allafall till vardags - eftersom han får saker att hända mera konkret här och nu. Men det beror på våra egna personliga horoskop hur vi påverkas. mars är inte bara dålig. Get up and go är hans valspråk - han bryr sig inte omvad som händer - bara något händer. De är som med så mycket annat… det handlar om hur vi använder krafterna. Summasummarum - skyll inte på Mars. Det är vi själva som bestämmer i slutänden 
#31 Hahaha :-) Det kanske man själv skulle prova
Tack för tipset Trisha 

"24" Du får med dig en vandringssång på vägen.
God söklycka kram Rose
Frodos vandringssång
översatt av Hanno Essén
ur Sagan om ringen
av JRR Tolkien
Ständigt framåt Vägen bär,
Vars början vid min dörr jag fann.
Nu långt i förväg Vägen är,
Som jag skall följa om jag kan.
Med trötta ben jag följer den,
När till en större väg den kom,
Med många spår och ärenden.
Vart sen? Det vet jag föga om.
The original (originalet)
from The Lord of the Rings
by JRR Tolkien:
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow if I can.
Pursuing it with weary feet,
Until it joins some larger way,
Where many paths and errands meet.
And wither then? I cannot say.

Tack för tipset Trisha!
Och tack snälla Rose för vandringssången! Den ska jag ta med mig!
Ja, underliga äro våra vägar ibland…..

Intressant Jerry, ska även gå in och läsa om Munay-ki…
vet någon var boken kan finnas till försäljning? (eftersom den tydligen är svår att få tag på)…

Skriv gärna en ny tråd som handlar om det ämnet. Det finns en kategori som heter Boktips.
Elisabeth