Läskig dröm! :´( *Drömtydning/Tolkning*
Här om natten hade jag en sån hemsk dröm… Själva handlingen i drömmen var inte speciellt läskig, utan det var känslan jag hade utav den…
Jag berättar drömmen i korthet och hoppas att någon kan hjälpa mig att förklara ved den betyder!
Jag kulle sova över hos min kusin som är jämnårig med mig. Med oss var min låtsasbror. Vi låg alla 3 i en 90 säng och jag hade väldigt svårt att sova för det var så trångt.
I ett rum mitt emot var dörren öppen och i taket hände en vägskylt, typ en såndär som visar vilken stad man kör mot, i kedjor…
Av någon konstig anledning sa jag tyst för mig själv "Det skulle vara häftigt om den örjade gunga" och strax efter att jag sagt så började den gunga! Självklart vart jag rädd, men inte så att det var farligare än att jag bara kunde vända mig om och somna!
Helt plötsligt vaknade jag av en duns och var i mitt egna sovrum, ensam. På golvet framför mig står min dotter, med stöd av fotändan på sängen. Jag frågade henne hur hon kom dit och såg att hon såg lite vissen ut…
Helt plötsligt började hon gå (Hon är 10 mån och kan inte gå själv än!) mot mig runt sängen, men jag såg att hon inte gick själv, utan det var som om någon hjälpte henne genom att hålla under hennes armar! men det var ingen där! Sen föll hon ihop på golvet och jag insåg att hon blivit puttad över kanten på spjälsängen och hon hade hjärnskakning!
jag öppnade dörren ut mot köket med henne i famnen och sär var det ett helt annat rum med min kusins mamma som satt och drack med en man. jag sprang fram till henne och skrek "Min dotter, min Tindra, hon har fått hjärnskakning"!
Jag klappade henne (Min dotter) på huvudet och märkte att hon kändes konstig. jag kollade ner på henne och i min famn hade jag bara en gosedjurs nalle!
Efter det vaknade jag och skakade och grät!
Jag hade en sån hemsk känsla av att någon ville skada mig och min dotter… Mer än skada…
Det var så hemskt att jag fick väcka min sambo och grät hos honom en stund innan han fick gå upp med mig på toa och tända innan jag kunde gå in… Jag var så rädd!
vad kan det betyda! Någon som har en aning?

Det var en hemsk dröm du hade
Jag kan inte tyda drömmar, men det finns säkert flera på
forumet som kan sådant. Men det är inte alltid drömmen betyder
det ska bli otäckt eller hemskt …kan betyda ngt helt annat.
Hoppas John blund strör mysiga drömmar över dig inatt
Önskar dig en riktigt god natt!
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Det känns alltid ruskigt, när man drömmer sådär hemska drömmar! Oftast handlar det om våra egna sidor.
Din kusin och din låtsasbror = dina olika sidor. Vägskylt = något som visar på vägen du ska ta (vad stod det på skylten?). Du säger att det vore häftigt om den började gunga och då gör den det = du bestämmer över vägen du ska ta. Du blir lite rädd = du är lite rädd att själv bestämma. Men det stör inte din sömn.
Din dotter = en ny kvinnlig sida, som du haft ca 10 mån. Hon går med hjälp av någon som håller henne under armarna = den här nya sidan behöver lite hjälp/att du stöttar henne. Hon föll ihop på golvet, hade blivit puttad av spjälsängen = utan stödet, faller hon ihop. Hjärnskakning = skaka om dina huvudtankar. Köket = transformationsställe, övergångsperiod. Din kusins mamma och mannen = dina sidor. Dricker = berusar sig. Min Tindra har fått hjärnskakning = du skakar om dina huvudtankar. Din dotter förvandlas till ett gosedjur = din nya sida behöver tröst.
När du vaknar skakar du av gråt.
Du har en ny sida som ("grubblar") tänker mycket. Du behöver ta hand om den här sidan och stötta den, annars sörjer den.
#1 ja den var inte rolig…. Ja tack så mycket! :) Det hoppas jag med!
#2 Jag minns tyvär inte vad det stod på skylten.. :(
Hur menar du att jag ska stötta den?
Jag grubblar extremt mycket just nu… Så det stämmer!
Tack!