Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 2113 ggr
MariaJ
0

Innan/ efter gruppseans

Jag skulle vilja höra med alla er som jobbar som medium om ni har länkat er redan på dagen om ni ska ha en gruppseans på kvällen ? Jag hade en gruppseans som gick mycket bra i lördagskväll, men jag känner att jag blir så tömd redan på dagen innan gruppseansen har varit. Jag vill vara Maria på dagen, och jobba på kvällen.. men det fungerar inte. Jag får kontakt och budskap redan på dagen ifrån andevärlden.

Är det min nervositet eller osäkerhet som gör att jag vill ha lite på fötter innan jag börja eller upplever ni också att ni har det så innan en gruppseans eller storseans ??

Jag har också väldigt svårt att släppa seansen efteråt. Jag kan känna att jag tänker på hur jag levererade, vad som kom igen, vilka som kom om jag uppfattade dem rätt osv… Min deltager var jättenöjda och det var i de flesta fall klcokrent,, men varför fortsätter jag då att mala detta..Jag kan ha det i 1 dygn efteråt, och t,om drömma om det på natten.. Hmmmm,,, Visserligen i positiv riktning, men dock ..

Jag har haft gruppseanser jättemånga gånger, men jag tycker nästan att jag är värre nu än vad jag var för 1 år sen.. Då kunde jag släppa. Kanske det är för att jag har kommit ut med mitt namn på ett annat sätt, och då känner lite prestationsångest.

Det är jobbigt att ha det såhär, så jag funderar på att inte längre vara en länk i de sammanhangen utan att endast arbeta som healer och regressionsterapeut och med kursverksamheter. Jag är kanske inte ämnad för seanser längre.

Jag hoppas att ni vill berätta hur ni har det innan och efter era grupp/ stor seanser.

Kram och ljus till er alla..

Tack !!!  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Elisabeth-J
0

Det är inte alls konstigt att andevärlden kommer redan innan seansen för dom kan många gånger vara väldigt ivriga. Jag har många gånger under åren fått besök innan när jag skulle ha sittningar eller åka till något hemsökt hem t.e.x- Det tar på krafterna om man börjar arbeta redan då så jag säger till när dom komer i förväg att dom får vänta tills personen kommer eller tills jag kommer till huset. Du får ha disciplin och säga ifrån, bejaka dig själv och dom förstår dig och väntar tålmodigt tills det är dags. Det är som med levande, ibland får man säga att dom får vänta tills det är dags eller till man har tid. Visst ska du fortsätta Maria, ge inte upp, allt är lärdomar och prövningar som man måste gå igenom för att hitta en bra balans sen och när du har hittat den så ska du se att det fungerar riktigt bra.

Kramar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MariaJ
0

Tack vännen,, Jag älskar ju verkligen det jag gör och jag gör det från "The bottom of my heart".. Det är säkert som du säger att jag måste be dem vänta, och ivriga.. JA,, Elisabeth det kan man lugnt säga att flera av dem var.. hihihi.. Tack snälla för ditt svar, det lugnade mig. KyssFlört

Kram till dig vännen,, Your the best !!

Carpe Diem

Maria Johnsson

Elisabeth-J
0

#2 Fortsätt med det Maria, du ska ju göra det här så vi vill ju se dig mer in action Glad

Kramisar! Kyss

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
1

Hur har du utvecklat din gåva MariaJ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Trisha
0

Åh, Maria vad det var jobbigt första tiden tyckte jag! Mådde rent illa första gångerna. Men ge inte upp, det låter som om du är underbar på det du gör. Försök hitta den där glädjen, du vet den du hade i början när du började utveckla dig. Det var ju så kul och spännande hela tiden.

När sedan kraven på sig själv ökar, försvinner ofta den där ursprungliga glädjen. Jag frågade mig själv till sist varför jag gjorde det jag gjorde, var trött på att vara spänd som en fiolsträng inför jobbet som medium. Då mindes jag alla dessa gånger när man förmedlar någon som blir igenkänd, rysningarna i hela kroppen av bekräftelse och sååå mycket glädje.

När jag nu halkar tillbaka in i prestation igen, vilket förstås händer då egot ständigt är där o testar, eller hur?! - ja då andas jag och går in i mig själv en stund och hittar tillbaka till glädjen igen.

Lycka till och jag hoppas verkligen du fortsätter, du låter så ödmjuk och fin inför det här. Men förstås önskar jag dig att den där våndan släpper. Kom igen katten, det svänger ju! Är så mycken glädje med umgänget med andevärlden, visst??

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Trisha
0

Vill bara tillägga en sak som jag ofta gör. Det här efter en underbar händelse jag var med om

Efter min skilsmässa blev jag väldigt deprimerad och gjorde då förstås en paus i mitt jobb. Ville definitivt inte jobba då, risken fanns ju att mina klienter skulle må sämre efter mötet med mig än innan. För att komma ur min depression gick jag en friskvårsledarutbildning, där vi hade den finaste psykolog du kan tänka dig. Vi fick även gå i egen terapi, vilken gåva det var!

I slutet av utbildningen så kände jag mig stark nog att börja jobba igen, hade också fått ett besök från en liten pojke från andevärlden som jag förmedlat innan mitt avbrott. Han frågade bara - Känner du igen mig?? Jaa, svarade jag förstås. Ja - dåså!!! sa han och försvann lika kvickt. Just den här lille killen var ett av mina starkaste möten med en klient och det jag fick förmånen förmedla var helt fantastiskt! Alltså skulle jag börja jobba igen och blev tillfrågad om jag kunde ha en medial demonstration i min hemstad, vilket jag tackade ja till.

Var helt sjuk av vånda innan - varför i hela fridens namn gav jag mig in i det här igen. Min psykolog frågade mig då när jag hade en session med honom - Vad vill du uppnå med den här kvällen?

Jag tänkte länge och sa - jag skulle vilja beröra en person ikväll, en person som får ett möte. Bra, sa han. Gör det då.

Kvällen blev super och jag avslutade med att förmedla en ung tjej som begått självmord och hennes budskap blev till alla i publiken och inte ett öga var torrt, inte mina heller.

Så - kanske det kan klinga något i ditt hjärta. Berör någon, känn sen den djupa glädjen som infinner sig då. Krama om dig själv och känn att du fått en sån fin gåva som du förvaltar.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

MariaJ
0

#4.. Jane Lysell..Jag kan väl börja med att säga  såhär att jag har sen barneben haft detta med mig, och till och från släppt in det i mitt liv. Jag fick en otrolig uppenbarelse då jag var ca. 20-21 år som sa till mig att nu var det dax. Jag har utvecklats av livet, men också valt att gå parallellt med två olika skånska medium under ca: 1 års tid.. Där jag har varit med då de haft sittningar och grupper. Jag har även utvecklats genom min utbildning som healer och regressionsteraput,,,jag har aldrig gått en specifik mediumutbildning. Jag har länge tänkt att jag skulle vilja göra det, och min dröm är nog att åka till England och utbilda mig där.. men allt kostar och är man själv så är det svårt. Det kommer när det är meningen.Kyss

# 5,6 ..Goa,, goa Trisha.. Du värmer mig genom din text och jag känner igen mig i det du skriver. Ja, jag brinner verkligen för det jag gör..och jag vill tro att universum ger mig det som jag ska, både vad gäller mitt arbete med behandlingar/vägledning men också med gruppseanser. Jag vill bara inte vara så nervös.. Jag vill leva i glädjen och i det underbara rus då jag ser en annan människa bli överlycklig och tårfylld. Jag vill tro att jag är ämnad att använda min kunskap, min medialitet och min personlighet för att lyfta människor .. Jag vill verkligen finnas för alla och jag vill verkligen lyfta fram alla personer. Jag har kommit på mig själv med att jag nog hellre står bakom människor och lyfter utan kredit för det jag gjort ..än att lyfta fram att det var tack vare mig och min coaching som vissa lyckats.. Ödmjukhet, förståelse och kärlek är det jag jobbar i.. Det är underbart att läsa dina berättelser och jag känner så väl igen mig i flera saker.. mitt liv har kantats av allt,, både världliga och universiella.. då menar jag att andevärlden testar mig i omgångar..

Tack för att ni underbara människor finns.. som stöttar, ser och känner när man behöver lite uppbackning i sin utveckling

Kram och ljus till dig-… Maria J:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Jimmy-Ottossn
0

Kan inget tillägga, Trisha har redan svarat så fint och ödmjukt:)

Jane-Lyzell
0

#7 Jag frågade om din utveckling i detta för att jag bäst skulle kunna ge dig råd - Jag är ju med på din healing site och läst en del i dina inlägg där - där jag ser att du läser dig till välldigt mycket i böcker - jag ville försäkra mig om att du hade någon mentor som vägledde dig i detta med att göra medial demonstrationer innan jag svarade!

Att göra mediala demonstrationer eller stor eller grupp seanser -kräver ju en hel del av dig både som medium men också som person.Att du vågar gå upp och göra sådana utan en utbildning i ryggen är ju både strångt och som det visar sig - efter som du frågar här - lite vågat!

En mentor hade kunnat tala om för dig att man ska vara lite nervös före en demonstration - det är synnerligen normalt! och ett Tecken på att andevärlden är där.En förberedelse alltså!Den dagen man som medium inte känner den känslan är det nog dags att fundera på att lägga av!

En mentor hade också kunnat förklara för dig att efter en seans/demo så är man lite högt upp i energierna och det tar x antal timmar att landa - också synnerligen normalt.Och här kunde en mentor ge dig tipps på vad du kan göra för att stänga och landa snabbare.

Likadant med att ande vännerna kan komma långt innan en seans/demo och något som man måste disiplinera.

Att hålla en seans är lång förberedelse - och inte endast just den timman eller två man står där - det är så mycket mer!

Efter som du frågar om råd här inne och jag är ingen ja eller hallelulia sägare - utan tror ialla fall att jag ger konstruktiv kretik ur ett spiritualistiskt tänk - så blir mitt råd utveckla dig mera - så du inte skrämmer dig själv med att aldrig mer våga stå framför en publik- vilket kan bli resultatet om man inte arbetar på" rätt "sätt och inte riktigt förstår hur och vad  en demonstration är!

Ledsen men jag tror du behöver mera kött på benen! det säger mig din fråga!

Vänligen Jane

MariaJ
0

Tack för ditt svar Jane.Kyss. Snälla du,, du behöver inte skriva att du är ledsen för att du berättar hur du ser på det. …Ja, jag behöver absolut mer kött på benen. Jag utger mig inte för att vara ett certifierat medium, utan jag är medial och arbetar på mitt sätt. Jag vet att jag jobbar med hjärtat och det är det viktigaste. Jag har upplevt detta innan och förstår ju att energierna påverkar mig mer vid gruppseans än vid behandlingar och mediala vägledningar som jag har. Jag har haft många gruppseanser genom åren, men jag känner att jag är nervösare nu än tidigare det var just det som jag ville fråga om…

Jag tar till mig allt Jane, och jag vill utvecklas mer som medium, men det får komma när det finns möjlighet.. Man är aldrig fulllärd. Ju mer man vet, ju mer förstår man hur lite man vet..

Jag är ju också medveten om att en mentor hade hjälpt mig i dessa frågor, men just nu så har jag inte en mentor. Jag har haft 2 skånska medium som mentorer innan, jag har haft EJ på distans som har stöttat upp mig på ett helt fantastiskt sätt, och jag önskar ibland att jag bodde närmare henne för mer kontakt och mer jobb parallellt. Jag har fått en god kontakt med flera medium här på sidan och då var det en självklarhet för mig att går in och fråga er om era erfarenheter.. jag har ju också fantastiska lärare från andra sidan, som finns och hjälper mig.. jag hade stor hjälp i lördags på seansen.

Jag vill nog också skriva till dig Jane att visst har jag läst böcker men det är inte den lärdomen som jag bygger min medialitet på.,, Det är inte böckerna i sig som har utvecklat mig till den jag är. Det är en bråkdel av min medialitet. LIVET har utvecklat mig.. LIVET har format mig till den jag är idag…Allt jag varit med om i livet har fått mig att känna ödmjukhet och tacksamhet för allt.  Så ser jag på det i alla fall.

Jag vill verkligen utvecklas mer, så det kommer säkert snart. Jag skulle vilja åka utomlands.. Det bara känns som jag ska det !! Jag vill få in andra energier och kanske ett annant sätt. Jag vet ej varför..men så känner jag !!

Jag är tacksam för svaren i tråden.. Tack !!Kyss

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Jane-Lyzell
0

#10 Önskar dig lycka till av hela mitt hjärtaKyss

Vänligen Jane

Maria-67
0

#10 kan bara säga vill du åka utomlands gör det om du har tid och råd att lägga mycket energi på träning inom det mediala. Dom kurserna jag gått på så har läraren sagt att man endast skall gå kurserna om man har mycket tid att lägga på kurserna,det är intensivt tränande hela tiden. Du jobbar själv sedan så du kanske skall ha någon att förlita dig på tills du känner dig redo eftersom du känner dig osäker.Men Elisabeth och Jane är två erfarna medium som har bra svar i detta område. Jag har bara gått 5 gånger och man får till sig budskap dagen innan för då är andevärlden verkligen aktiv man kan ochså se på kursen när det står anhöriga från andevärden bredvid en del personer på kurserna. Har man en bra lärare så kan man hantera det på ett bra sätt.man får ju lov att förmedla allt som kommer när man länkar.

rosmarin90
0

#10# Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag var fruktansvärt nervös när jag skulle göra mina första miniseanser alldeles själv. Så nervös att jag var på väg att lägga mediumskapet på hyllan. Det här med tröttheten känner jag också igen och idag förstår jag det bättre. Nervös och spänd innan och sen seansen, där man kämpade järnet för att länkarna skulle kännas igen. Flört Jag är nervös fortfarande och det är som det ska. Bara bra att vara taggad innan så man kan prestera.

Att åka utomlands är inte alls nån dum ide, vi är ett gäng som åker till Stansted i England i slutet på november, det hade varit toppen om du kunde följt med.

Önskar dig också lycka till med ditt mediala arbete.

kram Rose