Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 732 ggr
MariaJ
0

Medium & Claivoyant

Jag har länge ställt mig frågan ..När man är ett medium så är man väl claivojant. Det betyder ju klarsynt och innefattar att man lyssnar och känner in med sina sinnen.

Finns det medium som inte är claivojanta ????

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Elisabeth-J
0

Clairvoyans - klarseende

Clairaudient - klarhörande

Clairsentience - Klarkännande

Många medium har alla dessa men del kanske bara känner eller ser t.e.x.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CatarinaJ
0

Kan bara hålla med Elisabeth!

Sen finns det andra engelska uttryck för tex att känna lukt… Men jag tycker att det ingår i clarsentience, tycker att det är viktigt att låta det vara enkelt.

Så det finns medium som inte har alla tre förmågorna men som ändå är otroligt skickliga!

Jane-Lyzell
0

MariaJ

Det är få medium av idag som är rent Clairvoyanta = klart seénde

eller Clairaudient = klart hörande

De flesta arbetande medium  = Clairsentienta = Klart kännande

Många har en mix av alla tre sentiens - men den övervägande är oftast clairsentient!

Att förnimma en bild hör till claisentient och är inte samma som Clairvoyant, där du ska se lika tydligt som en fysisk person i dagliga livet eller som en inre film/foto lika klar som om du går på bio eller ser på TV.

Igentligen är det ovesäntligt - det fantastiska är ju att man kan förmedla informationen man får fram - sen på vilket sätt spelar ju inte så stro roll - bara man gör det bästa av det man har!Skrattande

Man skulle ju kunna kalla alla sentiens för "klarsynta" för det är man ju oavsett sentient!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"