Iakttagelse
Jag har gjort en iakttagelse de senaste veckorna. Det handlar om "tecken" eller vad man ska kalla det. Senaste kom alldeles nyss. Jag håller på och städar och lyssnar på lite musik samtidigt. Råkade vara Eros Ramazzotti som jag tyckert är rätt ok. Han är ju italienare och jag kan men har inte använt min italienska på över 10 år. Så kommer en låt som bara talar om vad som händer nu. Hade ingen aning om vad den heter, så jag gick och kollade. Den heter Terra promessa. Det betyder ungefär "lovande jord"
Refrängen går såhär:
_Una terra promessa un mondo diverso dove crescere i nostri pensieri
noi non ci fermeremo non ci stancheremo di cercare il nostro cammino
_
Översatt blir det ungefär:
En jord som lovar en annorlunda värld där våra tankar växer
och vi slutar inte och vi tröttnar inte på att söka våran väg
Det känns så häftigt! 
Amor vincit omnia

Verkligen passande och fina budskap 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Va häftigt….jag skulle nog tro att om man stanna upp och lyssna eller titta runt sig lite mer, så finns det nog massor av Tecken som man inte märker för att man har för bråttom…
Och ibland händer det alldeles förskräckligt mycket runt en….som nu för mig….igår skrev jag en tråd om att jag fick mina kantareller som jag själv inte kunde hämta från skogen p g a min hälsa…en jätteönskning slog in….jag bara älskar svamp….
Sen har jag velat köpa mig en hällspis ett tag…duger med en begagnad men den kostar ändå mer än min kassa tillåter……vad händer…jo nu i morse så var min gubbe ner i källaren och skulle förbereda att såga itu oljetanken som skall bort…den är bortkopplad sen jag köpte huset och satt in en pelletsbrännare…enligt den förre ägaren så var den tom…som också mätaren visade…..men det var över en kubik olja kvar….så nu har vi troligtvid en köpare på oljan och jag får mina pengar till både pellets och en spis…..härligt va…..
nu är det saker i luften allt, önskar att fler kan se och uppleva saker med
Kram/Eija

#2 Ja visst är det häftigt! Jag har sett massor med små Tecken som visar att jag är på rätt väg!
Kram,
Caroline
Amor vincit omnia

Oj vad häftigt!Och i morse tänkte jag eftersom det regnade..att jaha nu kan vi inte få upp stolparna till balkongen o killen kommer väl inte när det regnar heller..men vem kommer?jo killen..han säger ju att det blir nog lite uppehåll så vi kan sätta nån stolpe på plats..o ja så blev det..2 stolpar på plats!!och han vill dessutom försöka göra klart i morrn!!
Sen ville jag så gärna bli ledig efter jag jobbat i morgon..o det blir jag!hela 7 dagar!!bytte lite skift hit o dit bara!!trodde ingen vill byta ju!!finns säkert mer som jag inte kan komma på för tillfället!
Visst är det skönt när man känner hur rätt allt är! Att man får svar snabbt ibland!
Själv känner jag en rastlöshetskänsla ibland när jag har för mycket i mitt huvud (hoppas ni förstår hur jag menar)och idag när jag kände så tog jag fram en tidning och vad får jag upp "Tips när du känner dig rastlös, stod det"

#5 Ja det är ju helt underbart!!
#6 nämen va coolt!!
Vad skönt att höra att du är på rätt väg!
Kram på dig vännen!!

#8 Ja, det känns bra att få små Tecken. De lugnar ner mig när tålamodet tryter. Och du Hellas har ju del i det hela med. Din fina avläsning och länkning var ju ett enormt startskott för mig. 
Kram tillbaka vännen!
Amor vincit omnia