Ot/ namn
Hm…i dag berättade min brorsa vilka namn de hade i förslag åt deras ofödda. De hade tex: Ilja, Vide och Sander.
När jag la på luren, så poppade namnet Imina upp. Är det ett namn månne?

Imina, det tycker jag låter väldigt gulligt :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
*ler* Ja, visst gör det. Kan man ha det som ett namn? De tror ju på en pojke, men inte jag tydligen *S*…
Så gulligt namn Bybo.. Visst kan man heta Imina..
Imina är ju ett helt underbart namn, tyvärr lär jag själv inte välsignas av fler små barn men om jag skulle fått en liten flicka till så hade jag bett om att få låna det med en gång fast jag skulle nog gjort om det till Emina, det funkar mer i vår dialekt så att säga *Ler*
#3 #4 :-) Tack raringar. Ska messa brorsan och bara säga att jag fick till mig det *S*…
Blir det en tjej så tycker jag " Isolde" är ett vackert och magiskt namn.
Litet förslag bara.
Imina funkar jättebra som namn! väldigt vackert! Hade det varit mitt barn hade jag inte haft nått emot att döpa henne till det. 

Ja du e roligt du bybo

#2 Imina låter ju som ett tjejnamn ;)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Imina är vacket 
Imina var ett jättefint namn.
Lättsagt och gulligt.
Tack snälla ni… Om nu brorsan får en tjej, ska jag mig tusan marknadsföra detta namnet hahaha…..

Imina den fina, ja men det är ett jättesött/fint namn. Var på Loppis i dag o sprang på min fd svåger som blivit Pappa nyligen, det lilla knytet låg så söt i vagnen och man frågar ju så klart vad ska han heta..??
Han heter Zeke säger han , ja tur att man lyckades fortsätta le och säga att det är ju kul med ett lite ovanligt namn 
#12 *ler* Du e rolig du …

Idag träffade jag en liten kille som hette Rasmus! Det har jag inte hört sedan "Rasmus på Luffen"! Jättegulligt tyckte jag.
Ja, Rsmua e gulligt. Mina söner har 2 kompisar som heter så…+
#15 OPS Rasmus..som ni förstår….

Jaha trodde Rsmua var ett annat namnförslag 
En sak till angående namn. jag har gett mina två pojkar namnen Lukas och Julisus. Hade inte en tanke på historik och betydelse då. Men nu undrar jag om det inte var som bestämt…känns så….
Någon som vet nåt om dessa namnen?
Jag tror allas namn har en betydelse för just den personen. Mitt namn, t.e.x, "Erica" Betyder " Ensam Härskarinna", vilket stämmer fruktandsvärt bra ihop med mina horoskop, mitt stjärntecken, och vilka personlighetstester eller annat jag än ger mig på att läsa.
Sen vet jag själv att namnets betydelse överenskommer med mig väldit bra.
Så det är nog så för alla, skulle jag tro. Namn som passar personligheterna. Jag vet inget om Lucas och Julisus ( Julius? ) dock , men det går alltid att ta reda på. finns böcker om namns betydelser, och sen kan man ju alltid kolla runt på nätet. :)
#19 *fniss* Ja, Julius är det så klart…. Känns pm den namnen har nåt ihop… Visste inget innan jag namngav dem. Båda dock från Italien :-) Men hade jag valt utifrån land osv….hade jag valt nåt fornnordiskt *S*….
**
Imina** - tycker jättemycké om namnet! Spara det!
#19 Hur går det i så fall för människor som byter (för)namn?

Tasmania då?
Irma?
Ingolf?
Thorbjörn!!!!!
Imina är väl gulligt, namnet "finns redan", hos djur, häst och hund,..men en liten människotös skulle det väl passa helt underbart till.
2 av Mina barnbarn heter Zelda och Zeke…Zelda är en mörk skönhet en tös med skinn på näsan som bara har ögonen för det magiska i livet och Zeke ett rödhårigt yrväder men starka nypor, han älskar bilar. så nu fick jag det sagt.
När jag var liten hade jag en liten vän som hette Jemima. Det är ett bibliskt namn. Jag kommer ihåg det för att jag tyckte namnet var så fint. Jemima var i bibeln en av Jobs tre vackra döttrar.

Imina låter himmelskt tycker jag. Väldigt lent, rent och vackert..
Imina var ett vackert namn… det får dom så lov att ta om det blir en tjej tycker jag!
Min dotters andranamn är Teolina, det namnet älskar jag… och hon också tack och lov 
Tack alla, för era goa inlägg :-)
Jan är ett ganska trevligt namn

Jag heter Salome som andra namn. Vet ingen annan som heter det! Vet ni?
#31 Nej, men det var nära att mitt lilla barnbarn fick det namnet!
Känner en Salomea däremot!