Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1967 ggr
HelandeHelena
0

Medium besöker medium.

Jag har läst här om medium som besöker medium för privat seans.

Kan det vara nödvändigt? Borde inte ett medium ha lättare att komma i kontakt med sina avlidna anhörigas andar, än en som är obekant med personerna?

Hur fungerar det?

Trisha
0

För min egen del så kan jag besöka ett medium som inte känner mig av den anledningen att jag vill ha lite klarare bild av något som pågår i mitt liv. Förstås så är vi allihop människor i en ständig utvecklingsprocess och ibland är det lite dimma i livet. För mig är det då mer viktigt med klockrena råd i det som pågår än just andekontakten, då jag inte är i behov av dom bevisen. Att jag då väljer ett medium ibland, istället för en annan form av terapeut är att många som arbetar med andevärlden förmedlar i mina ögon väldigt "rena" råd, d v s befriade från en massa egna vinklar på det. Man blir påverkad av att ha en ständig kommunikation med andevärlden och lär mycket av den visdomen.

Det är ju så att vi människor har svårare att se vad vi själva håller på med än andra och ibland är det suveränt att få hjälp komma ur dumdimman….

Sen använder jag mina mediala gåvor (haha) och väljer ett kanonbra medium förstås!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

HelandeHelena
0

#1 Varför är det bättre att ett annat medium förmedlar dessa "klockrena råd", än att andevärlden ger dig dem direkt?

Jimmy-Ottossn
0

Jag själv har då och då kontakt med min avlidna morfar, men sen har jag ett logiskt tänkande hur han var m.m så jag blockerar säkert en hel del av vad han skulle vilja förmedla som han inte får igenom, därför är det lättare att gå till ett annat medium som inte har en aning om vem länken är, då upplever mediet helt och hållet utan logik vilket blir mycket mer klockrent! även om jag själv kan känna vad han kanske skulle vilja så finns det säkert oerhört mycket som både min logik och mitt ego blockerar så att medium går till medium förstår jag absolut…

HelandeHelena
0

#3 Då måste du alltså gå till ett medium för vilken din bakgrund är helt okänd, annars kunde besökt medium "ha en aning om vem länken är".

Finns det särskilt många sådana medium för dig att besöka?

Njord
0

Ja, att länka till sig själv är ju det svåraste egentligen…för då är logoken igång direkt och filtrerar. Så därför är ju många mediums bästa kunder..andra medium! Skrattande

Jimmy-Ottossn
0

4# Det finns många medium som inte känner till mina släktingar på andra sidan…sen har jag flera än bara min morfar som ett medium kan få kontakt med så skulle jag nu behöva gå till ett annat medium så är möjligheterna stora. även om mitt behov av att gå till ett medium för en sittning är väldigt litet.

Jimmy-Ottossn
0

5# Ja precis, det går ju och man brukar få fram saker man sedan får bekräftat som jag själv inte viste om länken i fråga, men man missar säkert mycket som länken skulle vilja förmedla.

HelandeHelena
0

#6 Efter ett(1) besök hos ett speciellt medium, är detta medium "bränt", vad beträffar den länken, eftersom du bekräftat kontakten med morfar, eller vilken släkting det nu var.

Då blir du tvungen att hitta ett nytt medium nästa gång du vill ha kontakt med just den länken.

sweethoney
0

#8 Varför då?

Amor vincit omnia

Jimmy-Ottossn
0

8# Svarar både jag och nej där, beror helt och hållet på hur mycket detaljerad respons jag ger mediet, känner jag att mediet verkligen har kontakt och är klockren så skulle jag kunna tänka mig att gå till samma medium igen efter en tid, sittningen lär garanterat inte likna den tidigare då säkert mycket nytt kommer fram som mediet ej kan veta, sedan är det inte alls säkert det är samma länk som kommer.

Men i det stora hela så skulle jag nog gå till ett annat medium då alla medium är olika så hur ett medium upplevt en länk kan ett annat medium uppleva helt annorlunda fast båda kan bli lika klockrena.

HelandeHelena
0

#10 Jag tycker det verkar sannolikare att du ger "detaljerad respons" till ett medium som ger en "klockren" kontakt, än till ett sämre presterande medium.

Du får föra någon sorts journal över de medium du besöker och vad de förmedlat, så att du inte riskerar att besöka ett medium som blir påverkat av vad denne tror dina önskemål om länkperson är.

[Hellas]
0

#11 Alla seriösa medium erbjuder, så vitt jag känner till, att kommunikationen spelas in, det känner du säkerligen till!

Det är alltid bra att kunna lyssna på sittningen i efterhand!
- För skeptikern, som du själv, för att kunna hitta saker som motbevisar mediets kompetens.
- För den troende, så att denne kan gå tillbaka för att höra om man kanske har missat några fina detaljer från den person som hälsat på från andra sidan.

HelandeHelena
0

#12 Dokumentation är nödvändig, egalt om det sker på inspelade band eller annat medium(!!!).

När "vårt" medium besöker ett annat medium är det nödvändigt att minimera risken för att det besökta mediumet ska påverkas av sin logik, som lätt kan färgas av tidigare besök.

Vår vän Jimmy får hålla ordning på sin växande dokumentation och variera sitt val av medium.

Jimmy-Ottossn
0

13# jag behöver nog ingen vidare dokumentation, har endast besökt tre medium dem senaste 4åren så jag håller reda på vad som framkommit.

Däremot håller jag dokumentation när jag håller kurser för dem som valt att gå för mig så jag håller reda på vad som skiljer sig från gång till gång i deras arbete, för bästa möjliga utveckling.

Jimmy-Ottossn
0

Sedan har jag pratat med flera av mina vänner som också är medium där man även länkat lite till varandra vid olika tillfällen men det är en annan sak.

Njord
0

#8 + #11 - Men idag är det inget större problem att hitta nya medium att gå till. För de står nästan som "spön i backen" i dessa tider så många som utvecklar sig just nu och tidigare….

Jag tror i alla fall att det finns betydligt fler medium i Sverige än jag själv har släktingar, vänner och f.d. personer som kan tänkas ha något att säga mig i en seans…..Skrattande

Att gå till samma medium och få samma länk gång på gång, det är väl inte precis vad jag skulle säga "helt seriöst"…..Tungan ute Snarare sanslöst….

HelandeHelena
0

#14 Jag drar slutsatsen att du inte känner något behov av "klockrena" kontakter med din morfars ande och andra släktingars andar, eftersom du gjort så få mediumbesök.

Har de inget av värde att förmedla till dig?

I inlägg #3 skrev du ju att dina egna direktkontakter inte var så bra, eftersom de påverkades av ditt logiska tänkande, varför det var bättre att gå till ett annat medium.

Trisha
0

Jag har till och med lite då och då länkar till min mor. Och tänk - andevärlden är så finurlig att om det kommer en morbror till mig så ger han mig något som jag absolut inte vet, men som mor mycket väl vet vad det handlar om. Har också en väninna till mamma som tycker mycket om att komma på besök lite då och då. Och tänk - dom gör det igen! För inte vet jag allt om mamma och hennes väninna. Får bevis om och om igen… så kul.

HelandeHelena
0

#18 Trisha: "För inte vet jag allt om mamma och hennes väninna. Får bevis om och om igen…"

För det första är det inte helt lätt att veta om alla de 3 nämnda personerna är döda.

I första meningen har du länkar till din mor. Då drar jag slutsatsen att hon är död.

Sedan har du en morbror som ger dig "något som du absolut inte vet". Jag drar slutsaten att din morbror också är död.

En väninna till mamma kommer "på besök lite då och då". I vanligt vardagstal skulle jag tro att det betyder att hon lever. Men nu tror jag inte det handlar om vanligt vardagsprat. Jag tror att även din mors väninna är död och kommer på andligt besök.

Om då de 3 individerna är döda blir de första citerade meningarna obegripliga.

Du säger att du inte vet allt om mamma och hennes väninna. I nästa mening säger du att du får återkommande bevis. Hur kan du veta att de stämmer när utsagorna gäller döda personer, som du "inte vet allt om".

Skulle din mor verkligen leva, eller kanske någon av de andra två nämnda personerna, så bortse från detta inlägg

[Hellas]
0

Frångår du inte din ursprungliga frågeställning nu!
Din fråga gäller ju om nödvändigheten i att ett medium går till ett annat medium, den handlar ju inte om bevisbördan………:

Citat:

Jag har läst här om medium som besöker medium för privat seans.

Kan det vara nödvändigt? Borde inte ett medium ha lättare att komma i kontakt med sina avlidna anhörigas andar, än en som är obekant med personerna?

Hur fungerar det?

Trisha
0

#19 Ber om ursäkt. Blev ett lite otydligt inlägg.

Min mamma lever. Menar att jag kan framföra budskap till henne från andra sidan, fast jag förstås känner henne och våra anhöriga rätt väl. Detta skrev jag för att ge min åsikt om att man inte kan gå till samma medium, för då får man samma andliga kontakt.

Min mammas väninna är död, ja. Och tycker om att komma på besök. Även morbrodern är död.

Det jag menade med att dom kommer med bevis som jag inte vet något om, det var att det blir helt begripligt och förstått av min mor. Vilket förstås ger oss båda mycket.

Jag ber om ursäkt att inlägget blev så otydligt. Försökte hålla mig lite kort för ovanlighetens skull, och lyckades inget vidare.

Jimmy-Ottossn
0

17#

Jag arbetar så pass mycket med detta i vardagen så att springa runt hoss andra medium för privatsittningar ofta behövs knappast, utan jag får ut vad jag behöver ändå.

Jag skrev inte att dem inte var bra, utan att man säkert missar en del information då både ego och logik stoppar, men bara för det menar jag inte att jag inte får ut något av min kontakt med mina anhöriga.

Jane-Lyzell
0

#0 Nej varför skulle medium behöva det ? Håller med dig!

Men om det vill det så är det ju upp till dem och av vilken anledening!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"