Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 1362 ggr
signemo
0

Tarotkort

Hej. Har aldrig sett några i verkligheten bara på hemsidor.

Funderar lite igen, Det verkar ju finnas många olika.

Vad är det som gör att vissa trivs bättre med en viss sort.

De som gjort dem har ju  var och en sin egen syn på världen.

Kan man göra själv?

Berätta gärna, vad det är som gör att vissa  är bra för nybörjare vissa för vana.

Var rädda om varandra

signemo
0

Puffar lite för jag är nyfiken i vanlig ordning.

Var rädda om varandra

NancyAlke
0

Vad jag förstår så ska man tolka korten själv, alltså inte följa en instruktion. Så egentligen gör man nog en "läsning" av personen med stöd av korten. Ewa Åkerlund använde en vanlig kortlek på forumträffen, och det funkar säkert för en som är van.

signemo
0

Med en vanlig kortlek?  Spännande. HAr för mig att det finns en butik i Borås där ett av barna bor. Får kolla. Skulle vara kul att h en riktig tarotkortlek . Vet du om det finns böcker om hur man läser av?

Var rädda om varandra

NancyAlke
0

Jo, det finns böcker … men dom ska man inte lita på, det är dina egna tankar som dyker upp när du ser ett kort som gäller… typ som Elisabeths övningar här på forumet… Det är därför som Ewa kan använda en vanlig kortlek… du skulle ha hört vilken story hon kunde få ut av en vanlig klöver fem Flört

NancyAlke
0

Läste någonstans att man kunde göra en dagbok. Man skaffar en tarotkortlek eller nåt, sedan spår man sig själv, hur nästa dag ska bli, så skriver man upp det i dagboken. Dagen efter skrev man hur den dan blev och så spår man sig för nästa dag… Då får man koll på hur korten fungerar ihop med sin egen intuition om du förstår…

signemo
0

Vet du. Jag är i vanliga fall inte nyfiken av mig. TYcker inte om när folk snackar om andra. Men här på forumet är jag så nyfiken så jag blir knäpp på allt inom det mediala

Var rädda om varandra

Clary
0

När jag har handlat mina tarotlekar har jag tittat och känt efter om jag gillade bilderna och om de inte varit för röriga eftersom det inte passar mig. Ofta följer det med ett litet häfte men det bästa är att lita på sin intution, NancyAlke har helt rätt.

Böcker finns det en hel del av, kolla på Adlibris t.ex. Det finns ju också en tarotskola på healingsajten, värd att titta på.

Tipset om att föra dagbok över korten är jättebra, det hade jag glömt!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

NancyAlke
0

#7 Härligt att se att man uppfattat saker och ting rätt… Flört

signemo
0

Tack. Skall kika in på adlibris och healingsajten. Det var en bra ide det där med dagbok.

Var rädda om varandra

NancyAlke
0

Och du signemo, som har så bra intuitionsförmåga, kan säkert gå till en butik och känna vilken kortlek som passar dig bäst. Man måste nog verkligen gilla bilderna, för man kommer ju att ha en hel del med dem att göra sedan..

Clary
0

#8 Visst är det och ännu bättre att du påminde mig om dagboken, den ska jag leta fram och damma av leken Flört kan vara kul att prova den igen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

signemo
0

Tack för berömmet. Men det var jättekul att det gick så bra på de foton som Elisabeth lade in. Det var konstig för det snurrade lite när jag kikade på dem. Och jag stirrade inte. Bara vanligt tittande. Sen trodde jag jag skulle fundera på vem  det var. Nix. Det bara försvann ut tänket. Det var mer hur personen kunde vara som kändes.

Du är ju jätteduktig.

Ja det är nog så att man skall titta på de olika och känna vad som känns bäst.

Var rädda om varandra

Cambria
0

Jag googlade och hittade Tarotkatten på Knalleland.

Erika-A
0

Jag vill också säga att det finns Stengården i Borås som ligger ungefär vid Gustav Adolfs kyrka. En helt underbar butik med det mesta. Missa inte att besöka den om du är i Borås!
Gå in på deras hemsida för mer information: www.stengarden.com
Kram Erika