Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2602 ggr
marsjo
0

Aktivitet

En fråga, man har sett på en del program att den bästa tiden för andlig aktivitet är klockan tre på natten, stämmer detta.

När man liten kommer jag ihåg att man alltid fick höra att det var vid tolv som det var mest aktivitet.

Är det någon som vet ngt om detta?

chik
0

Jag har ingen aning..

Men om jag får tro, så spelar nog inte tiden någon roll, på andra sidan fins det ingen tid.

Men det skall bli intre sant o se vad det fins för åsikter om detta.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Eija
0

Jag tror inte heller att det spelar någon roll vilken tid det är, men man märker nog det bättre efter midnatt föra att det är lugnare runt en så man märker alla ljud och sådant bättre då….

marsjo
0

Nej det är nog sant att tiden inte spelar någon roll, kanske är det så att det märks av mer på de sena timmarna då det är mera lugnt och det inte är samma spring och ljud som på dagarna.

Tycker att det ska bli spännande att se vad vad det finns för åsikter. Maria

hinzidi
0

Skumringstimen er det noe som heter. er det kl 3 eller 4 om natten, tro? har tenkt litt på at vi stiller klokka til sommeren også.

Har noe å gjøre med "det elektriske" i lufta, har jeg hørt. At det er en tid på døgnet som er lettere for åndelige aktiviteter å "komme gjennom".

men- er det slik??

[Hellas]
0

Jag är helt inne på vad Chik säger, jag tror att detta med att spöktimmen är kl. 24.00 eller 03.00 är skrönor för att helt enkelt hålla folk inne på nätterna och i sina sängar.

Andra sidan bryr sig inte om tider, det finns liksom ingen tidsuppfattning där.
1 minut för dem kan motsvara 10 år eller 1 år.
Tid finns helt enkelt inte!

Det är vad jag tror

Maria-67
0

Tre står för andlighet och tolv brukar man säga är den timmen som det skall vara aktivitet. Men på andra sidan är det tidlöst och dom kan väl i princip dyka upp när dom vill själva och där emot kan man ha någonting framme som representerar den avlidna det kan vara något som den personen tyckte om i livet. Min pappa gjorde alltid system för spel.Så fort jag får fram en spelkupong så brukar det lukta rök han rökte mycket. Och då vet jag att han är närvarande.Det har hänt ett antal gånger.

Njord
0

Håller nog med #6 där!

Och för mig så stämmer båda klockslagen med olika aktiviteter precis som du skriver!

Jag har väl i cirka tre år nu vaknat så gott som var och varannan natt runt kl.03:00 och känner en stark andlig aktivitet inom mig själv runtom just den tiden. Jag brukar få in kanaliseringar/visioner "uppifrån" vid just den tiden….utan att ens försöka! Själv kallar jag det för "andlig pushmail"…..FlörtOskyldig Dock inte från avlidna människor utan från andra ljusvarelser och "rymdfarare"! 

Men ofta blir jag så trött efteråt att jag inte kommer ihåg att skriva upp allt….men en del har jag skrivit upp i allafall!

Men det sparar jag nog till mina memoarer…….Tyst

Ljuset & Kraften vare med eder!

Kram / Jerry

Elisabeth-J
0

Det där med kl 3 hände i många år hemma hos mig, just den tiden var det som mest aktivitet och flera som inte trodde på "spöken" fick uppleva det :) Även kl 24 har det hänt mycket men mest vid 3-tiden och det händer fortfarande att jag blir väckt eller inte får sova vid dessa tider :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Marina2
0

Jag vaknar väldigt ofta mellan 01.00-04.00 och känner av aktivitet.

mommo
0

Dom flesta människor som dör en naturlig död ( alltså somnar in) gör det vid 3, halv 4 tiden på morgonen…

Njord
0

#10 - Ja, det sägs ju (och det tror jag på) att gränsen mellan vår fysiska värld och "andra sidan" (nästa dimension) är som tunnast vid 03-tiden.

Alltså att "vibrationerna" närmar sig varandra just då, och gör det lite lättare att ta klivet över för den som skall dö (transformeras). 

Det gör ju också att det är lättare att få starka andekontakter på nattens timmar. Även andra astralvärldar som ligger högre än "andra sidan" är också lättare att kontakta på nattetid, enligt min erfarenhet.

[Susannaa]
0

jag har hört att det är klockan 2 på natten.

Fasst själv tror jag det inte spelar någon roll tidsmässigt när det är mest aktivitet, ja tror att andarna gör som dom vill, och inte håller koll på klockan o väntar till 3 på natten. hehe

Njord
0

#12 - Ja, andevärlden skiter ju blankt i klockan och vår tideräkning! Skrattande Det är nog sant det! *hehe*

hinzidi
0

det er på natten det skjer ;)

det er mest levende da, tydeligst. mye morsomt som kan skje av og til også he he he. Og mye kontstigt , lol.

Roligt med dessa verkligheter, berikende :)