Sacre cour...
ett ord som ringer i mitt öra sedan i går morse..kan inte förstå varför ..gillar inte Paris nåt vidare..gick aldrig in i Sacre cour när jag var där..men det är nåt som maler och maler i mina tankar vad kan det betyda?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Du kanske ska se filmen " Amelie från Montmartre"?
Den är en fransk lite suggestiv film med hjärtat på rätta stället. Underbar!!! Lycka till i funderingarna! Mvh Crowone

Åh, du har besökt Paris?!! Blir lite avundsjuk - skulle gärna åka dit, har aldrig varit där!
Själv är jag en nyfiken nybörjare och kan bara säga att så här känns det för mig:
Om du var "öppen" när du var där - kanske du fick med dig någon hem…? !! ???
Det hände mig när jag var på Liseberg med familjen, för några veckor sedan…!
Har några gånger fått till mig ord och meningar, på andra språk, men då har jag varit hemma och inte rest någonstans nyligen eller så.
Tror det visar sig för Dig, slappna av och känn in, fler ord och annat kanske "poppar upp"!! Heliga hjärtat, Basilique du Sacré-Coeur, dedicated to the Sacred Heart of Jesus. ÅÅHh så spännande - tycker jag!!!
kram fr moonflower
Har ingen aning tyvärr. Men du fick mig att googa vidare på Paris :-) Ja, förra veckan fick jag ett ryck och googalde efter konstnärer och byggnader i Paris från typ 1800-1900 :-)
Fransmännen använder ju också det ordet ibland som vi svenskar använder " Men Jösses.. " ungefär.
#1 Ska försöka se den..tack för tipset.
Det var över 20 år sedan jag var där..bodde i Hendaye Plage nära Biarrtiz i 7 år . Jag kan rekomendera hela den kusten som är otroligt vacker med byar som St Jean de Luz och Biarritz Stranden i Hendye är fem kilometer av vit sand som är som dun att trampa på. Nu blev det lite reklam här.
#3 Paris är en vacker och sevärd stad med många gamla byggnader och platser som alla har hört talas om..det är bara så att jag personligen inte tycker om storstäder men jag tycker naturligtvis att alla de som inte varit där måste åka.
#4 Så sant så..Sacre cour och Sacre bleu.
Det var så länge sedan jag var där så man fundera ju varför jag inte kan släppa de orden.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 5 Du kanske ska dit. Nånting i kyrkan Sacre cour kanske kallar på dig!