Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1248 ggr
sofie28
0

Guider

Hur gör man om man vill ha kontkt med sina andliga guideR? Känner att jag skulle behöva vägledning men vet inte hur.

Njord
0

Har du ingen andlig/medial förening där du bor?

Det bästa är väl att gå en kurs/cirkel i medial utveckling. Annars finns väl en hel massa litteratur att läsa också, men du behöver ju lite mänskliga kontakter också….för att komma igång är det ju bra med en lärare/mentor och andra personer för att öva och utbyta erfarenheter. 

Elisabeth (sajtvärden) härinne kör ju en distansutbildning i detta också. Kolla med henne om det kan vara något för dig!

signemo
0

Hej.

Funderar igen ( fast jag vet jag funderar för mycket   Njord Flört)

Hur tidigt eller hur färsk i sin tankar om det mediala kan man vara när man ber om kontakt med sin guide. Ja menar att man kanske inte kan ta åt sig innan man nått en viss erfarenhet inom det mediala. Usch vad rörigt det blev.

Förlåt förresten sofie28 om jag slängde in en fråga till. Jag är lika nyfiken som du.

Kram på Er

Var rädda om varandra

sofie28
0

tack njord för tipset. signemo , jag har också tänkt som du. Så det vore skönt att höra om andras erfranheter

Njord
0

#2 - Det är jättesvårt att avgöra så här per skrift. En del kan ju ha perfekt kontakt  med sin guide från dag 1 när de lär sig hur man öppnar kontakten osv. Andra har svårare……Men jag tycker att det finns inget generellt man kan säga gäller om detta.

Dock har du ju haft kontakt med guiden/guiderna genom hela ditt liv, men kanske utan att veta om det. De planterar ju vissa tankar och påverkar skeenden för sin människa hela livet för att de vill DITT bästa. Det är ju deras jobb till den dag du dör och gåt över till andra sidan. Då kan du ju ha en mer direkt kontakt med dem och diskutera det liv du nyss har levt.

Din guide hjälper dig från det ögonblick du föds och fortsätter  tills du dör. Oavsett vad du råkar ut för. Men du kan ju ändå göra en massa dumheter och råka ut för saker eftersom de kan aldrig bestämma över din fria vilja, utan bara "föreslå" och försöka på verka dina beslut.

(Om du ändå skulle välja att bli en "mörk" varelse, vilket många gör under livet, så lämnar dina guider från ljuset dig omedelbart och för alltid. Det är enda undantaget!)

Men oftast så lyssnar inte de som ej tror och förstår att detta är verkligt. Därför är det ju mycket värdefullt för alla att arbeta på att förbättra och stärka sin medvetenhet och kommunikation med guiden eller "det andliga teamet" som jag hellre kallar det.

Men det är aldrig något fel eller för tidigt att be om kontakt med din guide! H*n är ju där för din skull och är med dig så fort du önskar det. Och ofta är de ju med utan att du behöver önska det.

Dock drar de sig tillbaka om du är i en speciell situation där du vill vara ifred…..ex. vis vid sexuellt samliv osv. då är de inte med dig just under akten i alla fall..Tungan ute

Sedan sägs det ju att om du vänder dig direkt till arketyperna eller till GUD, då står de också tillbaka under ditt "samtal" med dem. Eftersom de inte ska varken höra eller lägga sig i din direktkontakt med "The BigBoss" så att säga.

Du kan emellertid ge dem din tillåtelse att alltid vara med dig i livets alla skeenden och situationer genom att helt enkelt säga högt eller bara tänka (affirmera) det!

Ex. "Jag vill av hela min fria vilja och ger min tillåtelse att mitt andliga team/ min personliga guide alltid finns med mig i livets alla stunder. Detta vill jag så länge jag lever i detta liv"

Då är guiden/guiderna alltid med dig! Enkelt vad? Flört

Soffe
0

Tack Jerry för ett bra och intressant inläggGlad Då behöver jag inte oroa mig för att jag inte får va ifred på toa och i duschen hellerSkrattande

signemo
0

Tack Jerry för att du tar Dig tid för att förklara för oss noviser. Det känns tryggt med er här på forumet som lär oss nyfikna frågvisa nybörjare.

Hoppas Du får en trevlig och rolig kväll med distansarna.

Var rädda om varandra

Njord
0

Det var så lite så!

Jo, det var kul att vara offer ikväll! Cool

Njord
0

#5 - Nja…..toa & dusch vet jag ju inte förstås….Förvånad 

*Nej, jag bara skojade*Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
Eva49
0

#4 Hur kan du veta allt som du påstår i ditt inlägg?

Katarinaj
0

#10 Är du nu här inne med din negativitet.

Det är så klart hans egna upplevelser och sanning. Men det är ju inget som går att bevisa, så söker du det så har du hamnat på fel Forum.

Njord
0

#10 - Ingen fara, jag svarar gärna så gott jag kan.

Det jag skriver om när jag påstår någonting härinne, är ju vad jag har för egen tro och sanning. Och det bygger på mina egna erfarenheter, allt jag läst, sett hört, upplevt, tror på osv. Mycket har jag fått till mig från mina guider och andra källor i astralvärldarna, genom kanalisering, meditationer osv.

Det är ju inte så att jag har någon intellektuell akademisk utbildning i skitsnack eller galna fantasier……även om en fundamentalistisk logiker kan tro det! Men jag är också en ganska jordnära person som kan vara mycket skeptisk till en massa saker både i denna bransch och överallt inom andra områden också.

Så jag är ingen galen Don Quiote, även om det kan verka så ibland. Jag vet inte alls vem du är kära Eva49. Men eftersom du är anonym så har du förmodligen något som du vill dölja, kanske har du råkat hamna tokigt i något inom detta mycket breda område? Det finns ju många som blivit skadade av sekter, vissa religiösa samfund, skojare i den andliga/mediala branschen osv..

Kanske du har blivit illa behandlad av livet på något annat sätt, vad vet jag? Det får du väl själv redovisa om du vill. Men du kan ju inte räkna med att få alla dina svar om du inte ens vill visa vem du är här inne. Vi har ju inga plikter mot varandra här, ingen skyldighet att svara på några frågor alls. Och jag känner väl att jag är ännu mindre benägen att svara anonyma personer som kan vara precis vem som helst! Men jag kan ju svara på det jag vill i alla fall, för jag har inget att dölja.

Så gott som allt inom detta området handlar ju om andliga/esoteriska saker som man inte kan bevisa rent vetenskapligt/fysiskt. Det vet du säkert själv redan…….

Och det kan ju uppröra många människor som inte har det tänkandet. Just detta att det inte går att ta på eller lägga upp på bordet som en bok eller ett fysiskt föremål.

MVH Jerry

Eva49
0

#12 Alltså: Fria fantasier!

sofie28
0

tack, njord för ett bra inlägg för oss nybörjare. Nu känns det klarare

Njord
0

#13 - Så kan du ju se det om du vill! Skrattande Mig kvittar det..

Eva49
0

#15 Tack för erkännandet.

Njord
0

#16 Det är ditt påstående - Inget erkännande från mig! Skrattande 

Du får stå för det själv, om du kan det!

Eva49
0

#17 När kommer dina "guider och andra källor i astralvärldarna" att framträda offentligt och styrka dina påståenden?

sofie28
0

eva: säger bara sluta kom in och förstör andras trådar. Förstår inte riktigt vad dina inlägg har att göra med frågan jag ställde? Starta en egen där du efterfrågar bevis och dylikt med sluta med din negativa andra här…

Njord
0

#18 - Vi får väl se Eva49, kanske förr än du anar…..Cool 

Ha ett underbart liv i logikens värld!

Eva49
0

#20 Tack för din tillönskan.

Ha ett underbart liv i fantasins värld!

Njord
0

#21 - Jag ska försöka….Skrattande

Katarinaj
0

Vad är det för fel på fantasins värld Eva49, den tycks skapa mer positivitet än din värld i alla fall, spotta ut citronen nu och försök att va lite trevlig när personer här försöker svara på dina funderingar. Du tror inte på ngt här…oss kvittar det, vad är det du egentligen vill?

En stor kram till dig…..

[Hellas]
0

Utöver allt annat bra som har sagts i den här tråden så kan jag tipsa om lite småövningar som Elisabeth sedan tidigare skrivit ihop.

1. Ta kontakt med dina guider

2. Chakran & Tidigare liv

3. Distanskurs - 3

4. Psykometri - att "läsa"…..

Njord
0

Tänkvärd text
av M. Williamson

Vår djupaste rädsla är inte
att vara otillräckliga.
Vår djupaste fruktan är att
vi är omåttligt kraftfulla.
Det är vårt ljus, inte vårt mörker,
som skrämmer oss mest.

Vi frågar oss själva: Vem är jag
som tror mig vara briljant,
storslagen och talangfull?
Egentligen, om du inte är det, vad är du då?

Du är ett barn av Gud.
Att leka liten förbättrar inte världen.
Det är ingenting upplyst med att förminska dig,
så att andra inte ska känna sig osäkra omkring dig.

Vi föddes att manifestera Guds härlighet som är i oss.
Den är inte bara i några av oss, den är i oss alla.

Och när vi låter vårt ljus skina,
ger vi omedvetet andra människor
tillåtelse att göra det samma.
När vi är frigjorda från vår egen rädsla,
frigör vår blotta närvaro automatiskt andra människor.

Oskyldig

Katarinaj
0

Det var mycket kloka ord.

Kram till dig Njord