Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 3803 ggr
Elisabeth-J
0

Kanalisering 24/8

På söndag kl 20.00 är der dags igen för kursdeltagarna att göra kanaliserings-övningar för er medlemmar här på ÖN.

Det går till så att ni som kommer med får tillgång till den låsta delen och en av deltagarna läser av dig genom ett foto, flera av dom försöker också att få kontakt med någon som du har på andra sidan och förmedlar budskap till dig. Jag finns med i trådarna och hjälper till där det behövs.

Om du vill och vet att du kan på söndag så skriv upp dig här i tråden. En del jobbar med 2 så några får starta lite senare, ca kl. 21.00.

Det här är för att dom ska få öva så ni som ställer upp blir till en stor hjälp i deras utveckling.

På lördag kväll gör jag en lista på er som har kommit med och senst söndag kl 17 måste du ha skrivit i den tråden så vi vet att du är med för det har inträat att vi har fått ändra i sista minuten vilket inte blir så bra.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vibeka
0

Jag finns här som vanligt om ni behöver mig  Glad

wolfie
0

Jag kan!Glad

NancyAlke
0

Jag finns som vanligt Flört

Soffe
0

Jag är gärna med Glad

[Tessili]
0

Jag vill jättegärna bli avläst! Glad

sofie28
0

jag vill gärna vara med

Anina
0

Jag vill också jättegärna bli avläst! Flört

FiaH
0

Jag kan också säkert på söndagSkrattande

Njord
0

Mig får ni gärna ge er på om ni vill! Kan bli intressant….Flört

Kram /Jerry

sweethoney
0

Jag ställer mer än gärna upp !! Skrattande

Amor vincit omnia

kvinna76
0

jag med….

Karis
0

Jag kan Skrattande

EvaNy
0

… och jag  Glad

liaW
0

Ni får gärna ha mig som övningsobjekt igen om ni behöver. (Helst den senare tiden i så fall, lägger ungarna vid 8).

kram lia

ulraxe
0

Jag vill jättegärna vara med på det.Så öva på vet ja!:)

millis
0

Jag är gärna också med!

Erika-A
0

Jag ställer också gärna upp! Glad

mona43
0

Jag ställer också uppGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tinnie
0

Jag kan jag också!

[mia-38]
0

Jag ställer GÄRNA upp…..

Angel60
0

Jag vill gärna vara med…har förstått misstagen sist…skall bättra mig…

ormizen
0

om man får så vill jag med

Anina
0

Hej igen, har ett problem, vill gärna bli avläst men är inte hemma på lördag förrän kl  19.30 så om jag blir vald så ska jag ju svara före kl 17.00, hur gör jag då?

MoonFairy
0

Jag vill VÄLDIGT gärna… Är så vilsen just nu!

Är "singel-sambo m Vovve" denna helg - så jag har inga tider i övrigt att passa! =)

Kram å Blessed Be / MånÄlvan

Annisangel
0

lite sent kanske men jag finns också om det behövs Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

[MargaretaA]
0

är gärna med igen…

Kerstina-61
0

Me too Glad Jättespännande!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

CarolineO
0

Jag är gärna med om det finns plats  Skrattande

Britt-Marie
0

Jag ställer också gärna upp..

celeste
0

Jag finns med om ni behöver mig..alltid lika spännande  *Ler*

sofie28
0

skrive r åter att jaggärna är med.

Kerstina-61
0

Nu undrar jag…Elisabeth, du skriver att du gör en lista på lördag kväll vilka som kommer med och senast kl 17.00 på lördag ska vi svara??När är kväll för dig?Glad

Kram
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

sweethoney
0

Jag tror att det är ett type-o.

Ganska säker på att Elisabeth menar söndag kl 17 Skrattande

Amor vincit omnia

Anina
0

Jag är tillbaka, om ni inte valt ut vilka som får va med!!

NancyAlke
0

Haha… jag läste söndag… men när du säger det Kerstin, så står det ju faktiskt lördagObestämd

Elisabeth-J
0

Jag har skrivit fel, det ska vara söndag senast kl 17 man ska svara. Ska genast rätta till det och om en stund kommer listan ut. Ber om ursäkt för min miss där :)

Elisabeth 

Eva49
0

De som ställer upp som "försökspersoner" är i varierande grad "kända" på detta forum.

Kursdeltagarna har alltså redan information som de kan påverkas av och göra till sin.

Någon som har synpunkter på det?

signemo
0

Hej. Har varit försökskanin. Den som övade på mig visste nog inget av vad som sades innan. jag var i allafall impad av vad personen fick fram. Vad jag kanske saknade var ett utdrag ur  vad personen läste ut så att jag kunde sitta så här efteråt och läsa igenom

Var rädda om varandra

NancyAlke
0

#37 Mycket av det som kommer upp är ju saker som dom omöjligtvis kan veta, även om man är öppen på detta forum, så finns det ju mycket som man inte berättar om.

Eva49
0

#38 Du skriver: "Den som övade på mig visste nog inget av vad som sades innan."

Sades?

Det handlar om avläsning via fotografi. De flesta som anmäler sig som försökspersoner har sina personliga fotografier som sina avatarer. Då kan personerna identifieras. Personerna har i sina presentationer och via sina inlägg i olika trådar avslöjat mängder av information om sig själva.

Elisabeth-J
0

#37 Ja det att finns det också men som Nancy skriver så får dom fram så mycket som dom inte kan läsa sig till. Dessutom finns det medvetna val, dom som är nya och ska läsa av får hjälp av sin sitter i kanaliseringen, vi väljer några som vet vad det handlar om och kan samtidigt vara ett stöd, där för finns det medium som sitters bl.a. Dessutom så finns det massor som inte går att få någon info om, det finns mycket en person har med sig i livet som dom inte nämner alls här som kommer fram.

Elisabeth 

signemo
0

jag hade ingen avart . ingen visste spciellt mycket om mig.            och absolut inte vad som kom fram. Men var och får ju tro vad den vill. Jag blev imponerad.

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

#40 Anmäl dig gärna istället till nästa söndag så får du se hur det går till ;)

Elisabeth 

NancyAlke
0

#40 Vad får dig att tro att det är den informationen som kommer fram vid avläsningarna då?

Sedan är det skillnad på att förutsätta att någon fuskar också… vi pratar om tränande medium här, dom tjänar inget på att fuska… då blir det ju ingen träning. Vad är syftet med dina frågor?

[Chakra]
0

Hur roligt skulle det vara att "fuska" när man går kurs Eva49?

Man är här för att lära sig!

Eva49
0

#41 Får eleverna dessutom hjälp av sin sitter blir det ändå mindre risk att man kapitalt misslyckas.

Tänk om tester i största allmänhet vore utformade på detta sätt, dvs att "eleverna" finge information i förväg om delar av facit.

Jag gratulerar redan nu "eleverna" till ett lyckat resultat.

Elisabeth-J kommer att vara imponerad av resultaten.

Eva49
0

#45 Det handlar inte om medvetet fusk. Men man förtränger knappast faktiska kunskaper som man på något sätt tillskansat sig.

Elisabeth-J
0

#47 Dom har inga faktiska kunskaper om saker som har hänt i personernas liv, annars skulle dom inte göra det här förtår du väl. Som jag skrev tidigare så är du varmt väkommen att anmäla ditt intresse så att du själv får se :)

Elisabeth 

[Hellas]
0

#40 Självklart kommer det även fram saker om en person som kanske redan sagts i trådarna, särskillt om personen medverkat länge på forumet och kanske dessutom är väldigt öppen gällande sig själv

Ärligt talat, det gör det hela sååå mycket svårare, man ska inte tro att det är "enklare" att ha lite information om en person!
Men som ovanstående säger, det kommer ofta fram andra saker också!
Vi är ju "lärlingar" också, så man ska ju, som testperson, inte förvänta sig att kanske få samma avläsning som man får via ett erfaret medium.
Men allt man som "lärling" får fram, även det som inte stämmer, för oss frammåt i vår personliga utveckling, dessutom brukar det ge väldigt mycket till alla de personer som är så snälla och vill hjälpa till.
Vad vore vi utan Er *Ler varm*

Självklart är Du välkommen att anmäla ditt intresse när nästa träningsfälle ges.

Kram //Hellas

Eva49
0

#48 och #49

Jag tackar nej till er inbjudan. Jag tycker inte att detta verkar seriöst.

Hade det varit fullständigt anonyma personer som varit försökspersoner hade jag kunnat delta.

Elisabeth-J
0

#46 Missade först denna tråd. Du går ut här och hånar eleverna och deras sätt att få öva på, vilket inte alls är snällt gjort! Det finns som sagt inget facit eller någon information om personerna. Dessutom är inte det här såna tester som du syftar på, det är övningar och inget annat! Ta reda på riktiga fakta istället för att sitta där och tro på något patetiskt trams!

Om du går en cirkel så träffas man ett gäng regelbundet och lär känna varandra ganska bra men där får dom fram massor vid varje träff, hur kommer det sig tror du? Jo en person har massor med sig i livet och dom andra vet alltså bara en bråkdel av allt och deras döda släktingar och vänner vet dom ingenting om. Alltså, det är samma sak här :)

Imorgon efter övningarna så kan jag göra en tråd där alla sitters får skriva om det som har varit under kvällen så får du själv se resultaten. Ja jag kanske blir imponerad imorgon och även fler med mig, men du får läsa själv i tråden jag gör.

Elisabeth 

[MargaretaA]
0

#50 låt då bli att kritisera det du inte vet något om och inte vill ta reda på heller - det verkar inte seriöst!

[Hellas]
0

#50 OK, ja Du får tro vad du vill……men det är ju lite konstigt att du faktiskt har möjlighet att faktiskt få veta skulle det inte vara mer tillfredställande än att bara gissa:)!

Jag tror ju ärligt talat inte namnet har någon betydelse, om man heter Eva49, Rosie eller Lissard spelar nog ingen stor roll!

Men dina synpunkter är intressanta, vem vet, ribban kanske höjs allteftersom träningen framskrider :)

*Spännande*

Elisabeth-J
0

Ja jag tycker också att det är märkligt att man inte tar erbjudandet, det säger ju allt Flört

Elisabeth 

signemo
0

Eva 49. Kan du läsa av min avart. Du har samma info som alla andra.

Ni andra får också gärna göra.det.

För mig har det betydelse. KAn Ni räkna ut vad :-)

Tycker nog att du mest är ute efter att kracka ner, men så är det kanske inte.

Jag vidhåller . Är fortfarande imponerad av vad som kom fram.

Var rädda om varandra

Lionadh
0

Jag vill gärna bli avläst. Foto finns på min presentation… Flört

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Katarinaj
0

Jag har blivit avläst en gång som träningsobjekt i övningen och nu nyligen av en person, som tack, för min tarotläggningen till h*n.

Eva49 detta är som sagt träning och spännande att få vara med om. Har själv fått prova att läsa av ngn IRL genom att inte kunna se någonting och få en person placerad framför mig och utan att se, höra den andre, kunnat läsa av personen. Det är jättebra och nyttigt för ens mediala utveckling. Förstår inte din negativitet!? Hur gör du själv för att utvecklas, kan du det utan lärdomar? Bara att gratulera i så fall.

Det som kommer fram i en avläsning kan vara ganska triviala saker, som att readern får upp Kålpudding eller ngt "simpelt" som h*n inte förstår varför h*n får fram. Men för mig kan det ju ha en oerhörd betydelse. För jag vet vad det symboliserar för mig. Kanske ngn sagt till mig att den dan jag bjuder på Kålpudding friar jag. Då kan det ju ge mig en aha-upplevelse eller en jagbaravetkänsla för vad som finns runt hörnet. Medialitet för mig handlar väldigt mycket om tillit och ett öppet sinne, annars har man nog börjat intressera sig för ngt man egentligen inte "vill tro på".

Katarina

signemo
0

Förlåt Katarina J. Jag kommer att tänka på dig när jag äter eller gör kålpudding. Ha en fin kväll vännen

Var rädda om varandra

Katarinaj
0

Hehe, ja va f*n fick jag det i från. Har inte ätit Kålpudding de senaste 20 åren.

[TotemoOmoshiroi]
0

Jag ställer upp! har inget annat för mig! Skrattande

Katarinaj
0

Känns så bra att se dig här igen Totemo….

[MargaretaA]
0

Man kunde tycka att det finns roligare saker att ägna sig åt en lördagkväll än att försöka omvända "troende" och med nån dagisfröken-pedagogik försöka förklara hur "det egentligen ligger till".

Sicket hopplöst företag - vi knäppgökar här på ÖN är ju helt obotliga!!!!

[TotemoOmoshiroi]
0

# 61 Tack så mycket, Katarinaj! Skrattande När man får sånna härliga välkomnanden kan man ju inte låta bli att vara här endå.

NancyAlke
0

#50 Du är ju fullständigt anonym (tror du i alla fall), så då kan du ju ställa upp… Men jag tror faktiskt inte att du vågar, du kan ju riskera att måsta erkänna att du har fel.

En annan sak kan du göra annars… erkänn vem du är och varför du har behov av att racka ner på distansutbildningen… om du inte kommer på ordet själv så kan jag hjälpa dig… avundsjuka är ordet du söker.

Katarinaj
0

#62 Jaa alltid kan man få ngn att ändra uppfattning, det kan väl inte vara fel. Känner mig helt seriös och inte som ngn knäppgök.

Du tycks ju inte heller ha ngt bättre för dig en Lördagskväll, utan "smyger" runt i trådarna Flört ( sagt med glimten i ögat ) kör vidare på min dagis-pedagogik.

Annisangel
0

#60 TOTEMO!!!!! Kul att se dig!! Kyss

Puss på dig

Många Goa Kramar

Annisangel

[MargaretaA]
0

#65 ooops det var inte dig jag menade katarina! Inlägg #37 är nog ett bra exempel på vad jag menar - fast dagisfröken är nog orättvist mot dagisfröknarna - tar tillbaka det Skäms

Katarinaj
0

#67 Jag tog ju åt mig, så då får jag ju stå för det Glad