martebo skenet.
jag var där med min bästa väns familj och min egna. min bästa vän har hade redan sett det och tyckte att vi skulle åka dit.
vi åkte dit klockan 22 nångång. det började nämligen bli mörkt då. men det läskigaste är nog självaste platsen. gillar inte den otäcka och täta skogen och den långa stigen framför. inte heller dom två ödehusen man åker förbi.
har nån utav er vart där och sett ljuset?
vi hade tyvärr oturen att inte få se det. men vi mötte två andra bilar där. grannen till min vän bodde i torpet som revs där precis, när han var liten så han berättade massor om det.
(sorry om jag lägger ut ett onödigt inlägg men jag är så himlans nyfiken)

Jag har nog missat det här.. Vad är det?
Har aldrig hört talas om det..Nyfiken!!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

martebo ligger på gotland. bäst tid att se det är på kvällen/natten.
det som en lång väg. man kommer ingenstanns om man fortsätter rakt fram. bara till åkrar så det bästa är att ställa bilen mitt på vägen bara.
plötsligt kan man höra korna i hagen lite längre bort börja låta. och grodorna i skogen börjar låta. då kan man se klotet längre bort på skogsvägen komma ur diket på ena sidan och åker i slowmotion över vägen och ner i diket på andra sidan. det är min kompis som förklarat hur det var när hon såg det.
det är som ett billjus fast starkare. på nåt sett :)
alla skeptiker försöker komma på en förklaring till varför detta sker. men än sålänge inget. men gas är en förklaring…
Kanske det är något liknande ljuskloten i Hessdalen i Norge!!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Det där är något som UFO-Sverige har undersökt. Jag hittar två artiklar om det på deras sajt, kanske kan vara av intresse.

Vad intressant, det måste jag läsa mer om :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

läskigt ställe bara det. men värt att besöka. höst/vintern ska tydligen vara populärt och det finns guider som tar en dit. min kompis red där en gång utan att veta att dom var där. hästarna kände något konstigt under marken och vände direkt, dom ville absolut inte fortsätta framåt
Hört talas om vad man ska göra om hästen vägrar att gå framåt detta var något som min morfar berättade. Man ska gå fram till hästens huvud och titta genom huvudlaget, då ser man det hästen ser. Vet inte om det är bara gammal folktro.

#8 det var något nytt :)
men nästa gång jag åker till gotland ska jag nog åka dit och försöka se ljuset. hoppas på bättre lycka nästa gång :P