Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 1596 ggr
Elisabeth-J
0

Intuitionsövning 20/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En person har valt en bild eller en anhörig kan ha valt en bild som förknippas med någon på andra sidan som jag har lagt in här. Genom att titta på bilden så kan ni förnimma saker genom bilder, känslor o.d. om personen. Ni kanske ser saker i själva bilden. Tveka inte på det ni upplever, minsta lilla detalj kan ha en stor betydelse.

Skriv allt som ni får in och om det är saker som ni känner att ni inte vill skriva i tråden så skicka ett pm.

Jag avslöjar inte vem personen är förrän ni är klara, när det är klart så får ni feedback.

Önskar er all lycka till med övningen!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Winta
0

Hejsan, är ingen medium eller så men tankar/gissning/känslor går fram till att det är en kvinna, och att hon bor där i trakten.

Tyvärr inte var det mycket…

mommo
0

Dethär var mycket svårare med tanke på att det antingen är en person som har valt bilden, eller så är det en anhörig som valt bilden, och då gäller det någon från andra sidan.

Det blev svårare att fokusera, men här kommer iallafall vad jag fick upp:

• någon har valt en bild som förknippas med en död, äldre man ( farfar, morfar)?
  • en man som har arbetat hårt med händerna, har haft långa dryga arbetsdagar i sitt liv, måste arbeta hårt för pengarna
  • haft en kvinna han älskat
  • var lycklig under sitt liv, förnöjsam, strävsam
  • fanns också en stor sorg i hans liv
  • tyckte om djur
  • någonting med barn var inte helt okomplicerat
  • naturen var viktig för honom
ulraxe
0

Känslan jag får är att den har med en mor lr far förälder att göra.För mig känns det som en farfar bild.Där det har fiskats och filosoferats.

Känns som det skulle ha legat en gammal båt nere till höger där man inte ser riktigt.

Jag är inte så van på sånt här precisGladmen det var det känslor jag fick till mig iaf

Britt-Marie
0

Får en känsla av tygd, lite vemod..

Järnvägsarbetare. Man.. Hårt arbete..Men det känns som om det är kvinna som sänt bilden..Går ut och sätter sig där och tittar ut över vattnet, tar upp en termos läppjar på lite kaffe..filoseferar lite, tänkade. Som en korsning..vilken väg blir rätt..vilket håll skall jag gå..

NancyAlke
0

Jag ser en man, en riktig naturmulle, som gärna går klädd i "skogskläder", det är i alla fall då han känner sig bekväm. Har svårt att säga någon ålder (har alltid det med naturmänniskor) men en bit över 40 kanske. Han gillar jakt och fiske och det är hans liv. Tror också att han arbetar utomhus, eller i alla fall i nära anslutning till natur. Ser en mörkblå Volvo (740 tror jag dom kallas) men förstår inte kopplingen, kanske hans bil då.

Han är ingen "pratkvarn" men funderar desto mera… Livets mening fyller en stor del av hans tankar, men också en del medialt tror jag. Jag kan tänka mig att han är dragen åt Druid/shamanhållet, som intresse eller att han konsulterar någon sådan när somliga tankar behöver "luftas".

En hund finns med också, lite svår att beskriva då den knappast är renrasig. Kan vara någon spanielkorsning kanske. grå/svart/vit.

Om detta är personen som valt bilden eller en anhörig kan jag inte riktigt avgöra… men eftersom bilderna är så tydliga, så tror jag kanske att det ändå rör sig om en ande.

Mavios
0

Svårt att hoppa över att läsa först (nyfiken) - men här är mina uttolkningar från bilden. Mycket ludd den här gången och jag har svårt att reda ut något vettigt ur det så jag stolpar upp luddet lite.:)

* Flicka /kvinna med långt blont hår (stora lockar)

* siffran TVÅ kom mycket starkt tillsammans med en bild som jag inte riktigt kan tyda - ser ut som en jägare (jägare kom först till mig, men sedan fick jag känslan av att det skulle kunna vara en staty?)

* Sätter sig gärna vid sidan av antingen för att betrakta eller för att komma undan och vara ifred.

* Ser ett ankare vilket för mig symboliserar både det marina och "stopp".

* I samband med ankaret får jag in en mycket mörk skäggig man också. Vet inte om han är den som är jägaren - det känns inte så.

Konstigt nog känner jag inte in några färger alls på det här fotografiet? Visst, jag ser ju att det gröna är grönt och vattnet typ blåaktigt, men annars brukar jag få in en färgkänsla också?

Nu får jag helt enkelt sluta, för det här var bara luddigt för mig. Kul att pröva dock och jag inväntar respons och "facit". :)

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Soffe
0

Det första ordet jag får upp är vemodig, vet inte vad det betyder?Jag känner mig modig när jag går hit.. Känns som att jag är väldigt nyfiken på den här platsen, när jag är här.. Jag känner mig stor o kraftfull som att här kan ingen trycka ner mig.. Förnimmer att det bubblar inom mig.. Det känns som att jag alltid vill återvända till den här platsen, jag går ofta hit.. Förnimmer både en äldre och en yngre person, men är inte säker vilka kön det är.. Det känns som att någon brukar meditera här och oxå få kontakt med en nära anhörig som betydde mkt.. Jag känner mig vardagsklädd när jag går hit (om det nu har någon betydelse) Sen känns det som att allt kan stå stilla när jag är här, att jag sen finner ett inre lugn och jag känner mig trygg, känns som att jag är en del av den här platsen.. Förnimmer att det finns och personen ser naturväsen här.. Då känns det som att det anknyter till en äldre man här när jag känner in.. Det känns som att jag vill hoppa o studsa av glädje, vet inte om det kan va ett barn som gör det när h*n är här, tror att det är en flicka.. Men jag känner mig lite busig, lekfull..

Hmm.. Återkommer om jag får fram något mer ;)

signemo
0

Hm

Personen har eller hade med fordon på nått sätt at göra, känns som tåg men nja kan vara båt också.

En vidsynt klarsynt person som ibland betraktas/blev betraktad som lite av bohem

Nu snurrar det i huvudet igen.

Jag tror arr personen  kan  betraktas eller har betraktats som lite slarvig. Men personen har/hade en väldig kompetens och kunskap. Men den ligger/låg kanske lite borton vad vi vanligvis hänger med i. Kanske ett annorlunda yrke eller intresse.

Ser/såg många gånger bakom kröken Alltså lite längre än vad man gör

Tror att personen står/stod stadigt på jorden bryr/brydde sig inte så mycket om vad andra tycker.Utom ibland då personen känner sig väldigt ensam och kan nån gång ha funderat på livets slut Kan ibland vara öppen för att i nästa stund lite sluta sig inom sig själv.

Har ibland känt sig lite instängd.

Sen är det nått jag inte kan ta på får kika vidare på bilden

__

Jösses vad konstigt jag skriver, men nu skickar jag

Var rädda om varandra

[Chakra]
0

Det första jag tänker på är något med militär/militärfordon

Vet inte varför jag vill skriva ordet avlägsen

Manlig energi - skägg - glasögon

En skylt där det står att man inte får dyka

Badring

En hund, möjligen en schäfer

En olycksplats - att någon drunknat där och personen jag känner in varit med och letat

Känner mig inte glad

Orolig

Det får räcka så…

Searchingmoonwolf
0

Ingen aning om det är okej att jag lägger in en indirekt fråga till rubriken…

Är det bara att fortsätta öva på och lite på sin intuition, när jag får många aha-upplevelser när jag läser andras inlägg? Var skitsvårt att själv få nåt nerskrivet, bara en massa odefinerade känslor.

Tack för era svar! Cool

sweethoney
0

Hm, mycket ludd idag.

Det enda jag känner är att jag blir ledsen, nästan så att tårarna kommer. Och efter en stunds tittande får jag mycket tung puls, som slår sådär så att det dunkar i huvudet. Som om man har ansträngt sig när man inte mår bra. Känns också som om jag går långsamt här, går runt och "sparkar småsten" när jag funderar över livets krumbukter.

Amor vincit omnia

ErikB
0
  • Ser en mörkhårig man i linne kavaj o hatt, nästan dansandes fram.

• Tolkar som gladlynnt, lite sydlänskt i sin mentalitet.

• Känsla av semester kommer upp…

• Död sedan ca. 10 år tillbaka.

• En drömmare som kanske inte alltid "såg" folk, ev. p.g.a. en viss självupptagenhet.

• Höll nog folk på lite avstånd p.g.a. rädsla att inte duga.

• Lite problematiskt förhållande till sin kvinna/fru.

• Mannen följde nog sitt spår hela livet.

Japp, det var vad som kom upp…

signemo
0

Det är nått med bilden.

Vemod. Var det nån som inte orkar/orkade ända fram? Ända fram till vad vet jag inte. Ville så mycket.

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Nu ska ni få feedback :)

Den här platsen finns det säkert fler som besöker så en del av er kan ha fått in andra personer.

#1 Nej du har nog fått in någon annan.

#2 En del stämmer av det du har skrivit men han var inte äldre, han arbetade inte så hårt men resten stämmer bra :)

#3 Det brukar ligga en gammal eka till höger :)

#4 Tyng och vemod stämmer, det är jag som har skickat bilden :) Han gick ofta dit och filosoferade :)

#5 Här har du verkligen fått med ALLT Nancy, det är ruggigt vad du är duktig på det här! Du imponerar stort och det var så vi fick kalla kårar när vi läste. Han var strax över 40 och resten är också klockrent!!!

#6 Du har fått in någon annan person.

#7 Du är klockren också Soffe, det stämmer så bra förutom barnet men det tror jag är symbolisk :)

#8 Härligt signemo, du har också träffat rätt på allt du skriver :)

#9 De är mycket möjligt att någon kan ha drunknat där och det är den personen du har fått in. Jag ska försöka forska reda på det.

#10 Fortsätt att öva och lita på din intuition, läs inte vad andra har skrivit innan.

#11 Det där med att sparka småsten stämmer bra och resten med för du har känt in hans bortgång.

#12 Du har nog också fått in någon annan.

#13 Ja han ville så mycket så det stämmer också.

Kanonbra jobbat!!! Jag ska kolla mer om det finns någon som har drunknat där för ni är några som beskriver en äldre man med skägg så det borde finnas något.

Elisabeth 

Cristine
0

Eftersom jag är kärringen mot strömmen så ser jag en ung kvinna som gör upp planer för framtida jobb eller annan utveckling. Hon har kommit ut ur mörkret och in i ljuset. Fri.. självsäker ..intelligent..balanserad och stabil. Mycket skratt.. men det har inte alltid varit så.Dom mörka stunderna har varit svåra. Kanske har hon fått hjälp utav någon som inte finns längre

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

NancyAlke
0

Haha… ja, det är bara så häftigt, jag blir såååå glad!!! Läste ju av en häst på ett foto också häromdagen, och det blev också klockrent Flört Nu återstår det bara att räkna ut hur tusan jag gör det här… hur jag kan få ut nåt klockrent ur allt ludd alltså Cool

Katarinaj
0

Vad roligt Nancy, du är verkligen duktig. Hihi, ja klura ut hur det "funkar" är kanske inte så lätt. Du bara kan sånt här, så är det Skrattande !

Kram Katarina

Du som är så bra på detta kan kanske passa på att be dig om en tjänst. var är mitt livs kärlek någonstans Flört letar o letar…..

Elisabeth-J
0

#16 Det är inte lätt att räkna ut det :) Du har en stark förmåga och lita på din intuition för den är så stark. Inte är det luddigt heller :)

Kram

Elisabeth 

NancyAlke
0

#17 Självklart ska jag hjälpa dig med kärleken, ser ju honom, han står där runt kröken och bara väntar på att du ska få tummen ur och ta dig dit Flört

#18 Jo, jag börjar ju förstå att jag har en stark intuition, men luddet alltså… i mitt huvud är det tonvis med ludd och det känns som jag bara sitter och hittar på "en story" där jag bakar in det där luddet på lämpliga ställen…

Tog faktiskt och skrev om det i nybörjartåten…

mommo
0

Grattis NancyAlke till ett jättefint jobb!

Berätta sedan gärna hur du gör för att skilja luddet från det klockrena! Det skulle jag också vilja veta!

Tatsu
0

Vad duktiga ni är, jag fick inte fram mycket mer än att det kändes som någon hade drunknat där när jag tittade på fotot.

Cristine
0

Grattis Nancy!! Huvudet på spiken som vanligt..jag blir så imponerad.

Katarinaj
0

Tack Nancy, ska dra ut tummen med en gång.

Jag har kännt/tyckt likadant när jag lägger tarot, att var fick jag det i från. I början vågade jag inte skriva allt jag fick till mig, för det bara dök upp och det verkade liksom så ologiskt, att det skulle dyka upp personer i hjärnan som faktiskt existerar utan "min vetskap" och att jag kan beskriva dom. Men det handlar nog helt enkelt om som Elisabeth säger, att lita på sin intution.

[Chakra]
0

Grattis Nancy!

NancyAlke
0

Tack alla! Jag lovar att jag ska förklara hur jag gör om jag en dag kommer på det…

Det känns som att grejen måste vara att kunna känna när man är rätt ute, och det gör jag ju långt ifrån alltid. Men med dom övningar som varit, plus hästfotot, så måste jag ha rätt hög träffprocent nu…   Ja, ja.. det går säkert över *fniss*

signemo
0

#25 Du har nog fallenhet för detFlört.Ett stort grattis och snart kommer en godnatt kram

Var rädda om varandra

Soffe
0

Yiippiieee!!! Jag var oxå Klockren!!! Skrattande Känner mig så Duktig Cool

[Chakra]
0

Gläds med dig Soffe! Grattis!

NancyAlke
0

Grattis till er andra "duktisar" också så klart, 26 o 27 ni har ju också haft rätt i mest alla övningarna, eller?

Soffe
0

#28 Tack Chakra :)

#29 Kanske, ligger nog på medel :)

signemo
0

Jo. Och jag fattar ingentingSkrattande Tack förresten. Det riktigt spritter i kroppen efter övningarna.

Var rädda om varandra

Mavios
0

Grattis ni som "prickade rätt" ni ärjätteduktiga!
Själv vette sjutton vem eller snarare vilka jag fick in? Var lite okoncentrerad också och allt kändes lite mer luddigt än vanligt. KAnske borde jag ha lagt ner i stället för att fortsatt i det läget?

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

signemo
0

Oh nej.mavios. Du är lika duktig. Visst kändes det annorlunda denna gången?

Var rädda om varandra

Mavios
0

Tack Signemo för ditt beröm. *glad*

Det kändes väldigt annorlunda faktiskt, men jag vet inte riktigt varför?!

NancyAlke
0

#32 Nej, du skulle så klart inte ha lagt ner, för då kommer du ju inte att veta när det är mera luddigt än vanligt efter ett tag, eller hur? Det är min novisa mening i alla fall…

Tack förresten!

signemo
0

Nej , det var så konstigt. Först ville jag inte försöka, fast jag väntat på övningen. Sen tänkte jag. Nu är du bra dum.  Sätt igång.

Och det kändes absolut konstigt

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Att ni upplevde att det kändes annorlunda den här gången var för att det är en på andra sidan som hör till bilden. Tidigare har vi bara haft levande personer och det här var medvetet från min sida just för att ni ska få känna skillnaden på energierna, vilket ni gjorde bra :)

Jag kommer här att ha bilder som hör till någon från andra sidan lite då och då emellan alla dom levande, det är jättebra övning att känna dom olika energierna :)

Elisabeth 

Britt-Marie
0

Grattis till er NamcyAlke och Soffe som var så jätteduktiga på detta denna gången med.

Det är roligt att få öva, men känner mig lite osäker ibland för att skriva det jag får upp, låter det dumt eller så??? undrar jag…Men så tänker jag inget är för dumt..jag testar..

Så tack för dessa övningar..

Britt-Marie
0

Skall tillägga att jag även kände som den som bilden handlade om inte fanns här i livet utan på andra sidan..då jag tittade på bilden första gången..

Elisabeth-J
0

#38 Det är jättebra om du skriver allt som du får fram, även om det kan verka knasigt eller konstigt, det kan vara klockrent fast man själv inte tror det. Fortsätt öva och skriv allt!

Kram

Elisabeth 

NancyAlke
0

#38 Om du inte vill skriva i tåten, för att du kanske inte vill visa om du har helt fel.. så kan du ju skriva hemma på ett papper i stället. Det är ju för din egen skull som du gör övningarna, och du kan ju själv kolla av ganska bra när "facit" kommer. Bara en tanke…

maiya
0

#41! Grattis Nancy,vad duktig och pricksäker du är.Kram

Mavios
0

#35 Nancy, klarsynt även här! Såklart jag behöver "jämförelsematerial"! Bra tänkt.

"37 Ahaaaaa… ;) Annorlunda ludd från andra sidan. :)

NancyAlke
0

Tack maiya !!!Cool

Britt-Marie
0

# 41

Ja så kan man ju också göra, men jag tror ändå att jag kommer att skriva in här med. Det är roligt att få öva sig.

En känsla jag hade en gång som jag inte kan glömma är då jag mötte en kvinna, en väninna och barndomskamrat till en nära vän till mig. Vi träffades alltid då hon var hit till vår by, men bodda 120 mil härifrån. Vi kramades om då vi träffades och jag fick nästan som en stöt och jag kände så skarp att hon inte var frisk. Detta var vid midsommar och samma år den 6 September var hon borta, hon hade fått cancer, vilket det inte verkade som hon visste då. Allt gick väldigt fort. Men den där känslan jag fick då har jag tänkt på så många gånger. Jag kanske träffade henne högst ett par gånger per år och ibland inte ens det..Den var så stark den där känslan av att hon inte var frisk och att det inte var någon vanlig förkylning eller så. Men jag kunde inte riktigt ta på vad det skulle kunna vara. Bara det att hon inte var frisk..Saknar henne och hennes glada sätt..var så kul då hon kom hit, hon blev 58 år.

Cristine
0

Jag ska ta och följa Nancys råd och öva för mej själv..de små spår jag hade i min kropp av medialitet tycks ha förbrukats.Jag lyckas inte ens se rotchakran idess rätta färg utan den poppar upp i svart vad det nu betyder. Det enda jag lyckas se ibland är Wolfies katt  och inte ens det är säkert.

wolfie
0

#46 Du ska tro på dig själv Cristine!Det du förmedlar till mig känns så rätt för den katten jag såg på håll idag är nog Judas!Innan han försvann igen såg jag hans ögon o det var Judas ögon!Det är jag helt övertygad om!nu har det ju störtregnat här så han vågar nog ej visa sig förrän i kväll i så fall.Sen i övrigt så är det kanske bra att ta paus för vi kan ju inte känna o öva in jämt varje dag,jag har inte gjort ett dugg sen i måndags,bara tänkt intensivt  i morse o jag fick uppleva det jag gjorde i morse..så Cristine,ge dig själv tid o tro på dig själv vännen!

NancyAlke
0

#46 Jag kan tala om att jag inte ser några chakran alls, så det så…  Ha inte för höga krav på dig själv Cristine, man måste misslyckas för att glädjas när man lyckas..

Cristine
0

Tack för era stöd det är inte roligt när man alldeles tappar tron på sej själv..jag får väl ta några djupa andetag och starta om på nytt..men jag skriver nog för mej själv ett tag i alla fall. Kramar.

Lantismamman
0

Jag är inget medium alls så jag bara går efter bilderna jag fick upp i huvudet. Jag ser framför mig en gammal man med en brun käpp. Känns som den här gamla mannen oxå gillade att dansa i sina unga dagar. Han är en väldigt vänligt sinne och jag ser honom lite som en morfar/farfars typ. Dock är jag osäker om han verkligen har barn eller barnbarn. Men han kanske var som en morfar för någon. Ser även en gammal eka framför mig. Till höger om den här mannen så ser jag en svartvit katt, katten har dock mer vitt än svart på sig. Det är vad jag fått fram bara genom av att gå på känsla. Som sagt, jag är inget medium så antagl. är det helt fel! Kram!

[TotemoOmoshiroi]
0

Om det inte är för sent vill jag göra ett försök!

Första känslan är att jag vill ta ett djupt andetag och bara njuter av den friska luften och utsikten!

Personen i fråga älskar fiske. Missar inte en chans att få dra fram fiskespöet.

Känns också som en hund som brukar springa runt där. Inte allför stor hundras, möjligtvis en spetts eller liknande.

Det känns väldigt öde där. Känns inte som det är alltför många personer som känner till den här platsen, utan det är familjen till den här personen som håller till där.
Känns som det badas mycket där också, även om botten inte är den mysigaste.

Jag ser också en damm inte långt ifrån. Några mindre, lite äldre stugor också.

Jag tror att det är en man i mellan 60-70 år åldern som brukade hålla till här innan han gick bort. Jag får för mig att det var hjärtat som krånglade för honom.

Tja, det får väl räcka så. :) Svårt att läsa av platser såhär. Mitt första försök! Cool