Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 2254 ggr
Njord
0

Heala med toner?

Är det någon som hört talas om detta med healingtoner?

Alltså man har en ganska jobbig ton på CD till exempel som kan variera lite, men ganska entonigt!

Jag har 2 stycken sådana som påstås kunna bota diabetes!

Den ena för diabetes typ 1 och den andra för typ 2. Jag kommer inte ihåg vart jag fick dem ifrån, men undrar om någon annan hört talas om detta förut?

bluesman

Elisabeth-J
0

Jag har aldrig hört talas om helande toner som kan bota men jag har varit på tonhealing en gång vilket var jättehärligt. Det var Thone Hjelm som gjorde tonhealing i en större grupp och det var härliga energier i det rummet :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sven-g
0

Jag har hört att toner kan förstöra, och inte minst ett öra

Trisha
0

Träffade några gånger Henry Soludde, som hade fantastiska Soludden utanför Stockholm och han var en "tonmästare". Väldigt speciell och härlig upplevelse. Dock inte hört om just den du berättar om Njord.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Njord
0

Tack för er respons!

Jag har ju själv diabetes så man kanske skulle testa?

Men då blir jag väl heltokig om jag inte redan är det….för enligt receptet ska man köra skivan x-antal timmar varje dag i ett par veckor/månader….Skrikandes 

Risken då är väl att diabetesen blir ett sekundärt och futtigt problem emot denna jobbiga ton! Tungan ute

Mavios
0

Låter som att man riskerar att irritera sig till döds på tonen och då försvinner ju diabetesen helt naturligt?? Flört

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

hinzidi
0

Du menar Lydhealing? :))

alt i universet består jo av toner :))

hinzidi
0

eller Ljudhealing, på svenska , he he

NancyAlke
0

Njord, jag tycker att du ska lägga den där skivan åt sidan och gå in på kolhydrater i fokus i stället Flört  Det verkar ju i alla fall inte klokt, då skivan verkar vara stressande. Stress innebär förhöjt kortisol, vilket skickar upp blodsockret… hur ska man då bli frisk… tror inte på det (tror jag) Obestämd

Jane-Lyzell
0

Hmn , jo jag vet vad du talar om tror jagFlört det var ganska poppulärt runt 95-96 har jag för mig och många experementerade med just detta och la in olika tonfrekvenser i meditaionsband - det skulle vara bra för det ena OCH DET ANDRA!

Var en varning i det också att det kunde framkalla elepelepsi eller de som hade de fick inte utöva det - tror det var något ljus man använde med, glasögon, (fast man behövde inte ha ljusen)

Lite skeeri tyckte jag och tror man får ha mer forskining i sådant innan man kan utsätta sig för det - men det är ju min uppfattning!

Tror det gick och beställa någon slags manik för just detta!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
0

Kära broder, vem har gjort musiken/tonerna….? Om just din skiva fungerar vet jag inte, men jag vet att toner har en enorm kraft och effekt på en massa saker och att man inte ska "leka" med dessa starka krafter. Att det skulle gå att förändra t.ex diabetes tror jag inte ett dugg på. Den enorma forskning som skulle behövas för att  lära sig vilken vibration diabetes använder sig utav i vår kropp…hmmm vem skulle inte vara världsberömd i så fall vid det här laget. Pengagurun har kanske haft något med det här att göra?

Må gott, ha det gott därute.

[Chakra]
0

Tonhealing finns(en ton för varje chakra) men att det kan bota har jag aldrig hört!

För flera år sedan var jag med i en grupp dit det kom en kvinna som var healer och hon arbetade med just tonhealing.
Vi fick öva på dessa toner i gruppen, men dom kan inte jag nu.
Hon "sjöng" samtidigt som hon gav healing!
Hon sa att det förstärkte läkningen i kroppen!

HuMan
0

Nu uppges det finnas ljudknark också:

Digital drog

Även om det inte är avsedd effekt så verkar det funka om man har sömnproblem. Kan man hitta ett sätt att göra sig en hacka så… Guld i mun.

Horace
0

#9 Hade du ett elepeleptiskt anfall när du skrev inlägget?

NancyAlke
0

Skickar en stoooooooooor varm kram till Jane!

ewapewa
0

Intressant.. Ljud är ju vibrationer precis som allt annat, så jag är inte helt negativ. Frågan är dock om det går att rikta in det så att det kan bota sjukdomar… Men ljuden påverkar ju chakrana, så någon nytta kanske det har. Fast jag tror också att det här med vibrationer är väldigt individuellt, det känner man ju om man tar i föremål från olika personer. Så vi kanske har olika toner beroende på vem vi är?? 

Kram till er alla, Ewa

stina63
0

Själv så är detta nytt för mig,, har aldrig hört tonhealing eller ljudhealing innan.

KramisTina

Jane-Lyzell
0

#13 så löjligt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

hinzidi
0

jeg bruker av og til lydhealing for å balansere meg (chakra-musikk)

hinzidi
0

eller toner, krystall, singing bowl- toner, etc

Njord
0

Själv använder jag ju också musik & ljud när jag mediterar eller kör healing m.m. Jag gillar inte att meditera när det är knäpptyst, vill gärna ha nån spröd mjuk musik i bakgrunden.

Men allt är ju möjligt förstås, kanske även diabetes-healing? Jag kanske ska testa i alla fall, jag har ju inget att förlora precis…eftersom diabetesen långsamt bryter ner min kropp.

Någon som har testat Brain-Sync skivorna då?

Och har ni i så fall märkt önskad effekt av dem?